باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


ضرورت جابجایی و پوست اندازی در فرمانداری شهرستان قزوین



 ولی اله حسین زاده

با ابلاغ احکام فرمانداران شهرستان های بوئین زهرا و البرز انتظار این بود که روند تغییر فرمانداران دیگر شهرستان های استان که نیاز به جابجایی و تغییردارند با سرعت ادامه پیدا کند اما آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین  در گفت وگو با نگارنده تاکید کرد که مدیریت ارشد استان با توجه به فرایند پیچیده انتخاب فرمانداران در خصوص انتخاب فرماندار شهرستان آبیک به جمع بندی لازم نرسیده که به نظر می رسد زمان این جمع بندی طولانی شده ؛ بنابراین نیاز است که سریع تر وضعیت سرپرستی فرمانداری این شهرستان هم روشن شود.

 اما بدون شک یکی از فرماندارانی  که تغییر و جابجایی وی باید در اولویت مدیریت استان قرار بگیرد  فرماندارشهرستان قزوین است. شهرستان قزوین به مرکزیت شهر قزوین با پنج بخش مرکزی، رودبار الموت ، رودبار شهرستان ، طارم سفلی و کوهین و هفت شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه ، معلم کلایه، رازمیان، سیردان، کوهین که یک سوم مساحت 15 هزارو  805 کیلومتر مربعی استان یعنی 5 هزارو 693 کیلومتر مربع آن را به خود اختصاص داده است نیاز به تزریق و پمپاژ خون تازه در پیکر مدیریت رنجور و بیمار خود دارد.

اهمیت وجایگاه فرمانداری شهرستان قزوین در حوزه های مختلف ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی  و ... بر کسی پوشیده نیست لذا این جایگاه می طلبد که مدیری توانمند ، چابک ، باانگیزه ، پرانرژی ، برنامه محور و ... در راس مدیریت شهرستان قراربگیرد تا زمینه تحقق مسئولیت و ماموریت های 46 گانه یک فرماندار را محقق سازد.  

سید علی موسوی موینی در حالی چهار سال پیش سکان فرمانداری شهرستان قزوین را بر عهده گرفت که رویکرد و سیاست وزارت کشوراستفاده از مدیران بازنشسته و باتجربه بود تا بتواند مرحله گذر ازدولت گذشته را با استفاده از تجربیات مدیران کهنه کار عبور کند ؛ البته رویکرد و سیاست وزارت کشوردر استفاده از مدیران بازنشسته و سالخورده طرح ناموفق و تلخی  شد که هزینه های زیادی را در ابعاد سیاسی به دولت تحمیل کرد.

لازم به یادآوری است بسیاری از کارشناسان اعتقاد و باور دارند که دولت تدبیر و امید در دو حوزه ابقاء و استفاده از مدیران غیر همسو و استفاده افراطی از نیرو های بازنشسته وسالخورده  بیشترین ضربه و هزینه را متحمل شده است ؛ دردمندانه باید اعتراف کرد علی رغم روشن شدن معایب بیشمار این رویکرد و تجربه تلخ استفاده استان دربکارگیری استاندار و معاون سیاسی بازنشسته بومی و از دست رفتن فرصت های بیشمار در تربیت مدیران آینده استان  ، همچنان استان قزوین پایلوت استفاده از مدیران بازنشسته است .

شاید بتوان با جرات بیان داشت که سید علی موسوی فرماندار شهرستان قزوین در حالی که بسیاری از مدیران سابق و حتی فعلی جرات و جسارت دفاع از سیاست و برنامه های دولت و رویکرد سیاسی خود را نداشته و ندارند وبرای کسب قدرت تغییر موضع می دهند با جسارت و شفافیت از سیاست های دولت جانانه دفاع کرد و در هیچ شرایطی از اصول و اعتقادات چند دهه زندگی خود عقب نشینی نکرده است.



اما واقعیت این است که آقای موسوی با تمامی خدمات ارزنده ای که در دوران مسئولیت های گذشته و فعلی داشته است در حال حاضر به جهت وضعیت جسمی ،چابکی، چالاکی و توان لازم برای مدیریت فرمانداری شهرستان قزوین را با توجه به گستردگی و اهمیت و جایگاه مهم ندارد به همین دلیل لزوم جابجایی و پوست اندازی در فرمانداری شهرستان قزوین  امری لازم و ضروری است که تاخیر حتی یک روزه  آن به مصلحت مردم و   حتی جریان حامی دولت و شخصیت حقیقی آقای موسوی نیست.

بدون تعارف زمان و فرصت مدیریت اجرایی سید علی موسوی و بخشی از مدیران بازنشسته  ، خسته ، کم حوصله ، بی انگیزه فعلی استان قزوین که در حوزه مدیریت دچار روزمرگی شده اند به اتمام رسیده است و باید این عزیزان صحنه مدیریت اجرایی را برای ورود نسل جدید مدیران جوان ، تحصیلکرده و با انگیزه ترک کنند  و همانند مدیران بسیاری از کشورهای توسعه یافته به امور شخصی  وخصوصی خود بپردازند و نهایت اینکه  به عنوان مشاوره، تجربیات خود را در اختیار مدیران جوان قراردهند.

البته ناگفته پیداست اقای موسوی و دیگر مدیران بازنشسته عرصه مدیریت اجرایی می توانند در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی که مرز بازنشستگی ندارد همچنان به عنوان بازیگران تاثیر گذار وجریان ساز فعالیت داشته باشند و به جای مدیریت اجرایی تربیت مدیران آینده استان را برعهده بگیرند.  

انتظار این است که مدیریت ارشد استان با توجه به تاکیدات مکرر دکتر روحانی رییس جمهور و جهانگیری معاون اول در خصوص  شرایط  جدید مدیریت کشور با انتخاب مدیری جوان ، با انگیزه ، با تجربه، همسو و همراه دولت به عنوان فرماندار شهرستان قزوین ، روند خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم این شهرستان مهم و استراتژیک استان را  شتاب ببخشند چرا که انتخاب مدیری ناآشنا به ظرفیت و واقعیت های شهرستان قزوین به نوعی کم توجهی به ظرفیت های انسانی است ؛ که در مجموعه فرمانداری قزوین تربیت و رشد یافته اند و همچنین می تواند فرصت اندک باقی مانده دولت تدبیر و امید را  برای خدمت رسانی کم کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۵)

ببین وضعیت استان ومدیرانش خصوصا فرمانداری قزوین به کجا رسیده که شما علیرغم سابقه طرفداری همیشگی از مدیران منصوب از طرف حضرت حجت الاسلام و المسلمین آشیخ قدرت الله علیخانی را دارید حالا بفکر تغییر یکی از منصوبان ایشان را دارید . مگر یادتان رفته که انتصاب ایشان بعلت بازنشسته بودنش غیر قانونی بود و فقط با اصرا و درخواست مکرر آشیخ قدرت و نیز اخوی محترمشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه زیبا شهر و البته دادن یک امتیاز به شیخ قدرت توسط روزبه استاندار وقت بعد از کلی کشمکش وطولانی به سرانجام رسید . ای برادر انتصابات ویا تغییرات مدیران در استان ما فقط با اجازه آشیخ قدرت میسر است ولاغیر وشیخ هم کار ندارد که طرف توان دارد یانه ولذا ای داد وبی دادبرادر !ایداد وبی داد!!!
احسن احسن بسیار عالی
این مدیران هر چند تجربه دارن اما نه چالاکن و نه قدرت جسمی دارند و نه اشتیاق فقط جا اشغال کردن  کو گوش شنوا
شما خیلى بى جا کردى
آقاى موسوى از هر کسى لایق تر براى این پست است
خیلی مدیران ستادی استانداری ودستگاههای اجرایی ازجمله مدیرکل اجتماعی وفرهنگی،سیاسی ،پدافندوکارو.....نیازمندتغییرهستند ضمن اینکه توانایی انجام کاررانداشته بلکه باسیاستهای دولت نیزهمراه نیستند.
لطفا  این مطالبه را از اربابتان ریس باند قدرت بخواه الحق با این نیروهای غیر سالم وغیر همسو البته همسوبا خان قدرت گند اساسی زده شده به وجهه دولت در استان واین بخاطر یکه تاریخ اربابتان شیخک علیخانی می باشد بهترین حمله به دولت همین یک تازی وجولان باند ناسالم قدرت در استانداری واستان به اسم اصلاح طلبی می باشد درحالیکه امثال پروین نیا بهشتی سرشت ودهها اصلاح طلب سالم تحقیقی منزوی هستند به خاطر باند شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی