باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر







کشاورز معاونت صنایع کوچک و جانشین مدیرعامل  شهرک های صنعتی استان  قزوین : 

 طرح های پژوهشی هدفمند  و دارای خروجی  ، مورد حمایت و پشتیبانی قرارمی گیرد.

کشاورز گفت : مدیریت شهرک های صنعتی استان  قزوین متعهد به شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح استان قزوین است و مشوق های را هم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان موفق که ایده های قابل اجراء دارند در نظر گرفته ایم.

به گزارش ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با حضور دکتر رضا شعبان نژاد ریس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ناحیه جنوب و غرب استان قزوین ومهندس شهریار کشاورز معاونت صنایع کوچک و جانشین مدیرعامل  شهرک های صنعتی استان  قزوین  و جمعی از کارشناسان این سازمان و اساتید و نخبگان دانشگاه نشست هم اندیشی  درجهت حمایت از کالای ایرانی در دانشگاه آزاد بوئین زهرا برگزار شد.

در این جلسه مهندس شهریار کشاورز معاونت صنایع کوچک و جانشین مدیرعامل  شهرک های صنعتی استان  قزوین   با اعلام اینکه بیش از92 درصد صنایع در حوزه صنایع متوسط و کوچک فعالیت دارند اظهار کرد : با توجه به ویژه گیهای منحصر فرد صنایع کوچک و متوسط  (  SME) و موفقیت های که این صنایع در کشور های توسعه یافته داشته اند در حال حاضر رویکرد  سیاست مداران  و برنامه ریزان کشور به سمت حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.

وی افزود : تکنولوژی بیشتر صنایع بزرگ وارداتی و وابسته به خارج است اما  تکنولوژی صنایع کوچک و متوسط بیشتر داخلی وبومی است ؛ به همین دلیل با توجه به تحریم های جدید دشمنان،  این صنایع در برابر تحریم ها مقاومت و استقامت بیشتری دارند و کمتر مورد آسیب قرار می گیرند.

کشاورز افزود :  یکی از ویژگیهای صنایع کوچک و متوسط پراکندگی این صنایع است تاجائیکه در حال حاضر تمامی مناطق استان قزوین از مزایای صنایع کوچک و متوسط برخودار هستند .

 جانشین مدیرعامل  شهرک های صنعتی استان  قزوین   نوآوری، اشتغال‌آفرینی و انعطاف‌پذیری  بنگاه‌های کوچک و متوسط را مورد اشاره قرارداد و خاطرنشان کرد : در حال حاضر 19 شهرک خصوصی و دولتی در سطح استان قزوین با ظرفیت اشتغالزایی 45 هزار نفر فعالیت دارند که 866 واحد به غیر از شهرک صنعتی البرز با اشتغالزایی مستقیم 25 هزار نفر در حوزه واحد های متوسط و کوچک فعال هستند .

معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان  قزوین  توجه به اقتصاد مقامتی  وظرفیت ها  و پتانسیل های  مادی و معنوی درون  و بومی را از راهکارهای اصلی جهت عبور از مشکلات  بویژه تحریم های ظالمانه دشمنان ذکر کرد و گفت :  حمایت از شرکت های دانش بنیان بخصوص شرکت های دانش بنیان  دانشگاه ها   می تواند در تحقق شعار سال در زمینه حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

 

این مقام مسئول با اعلام اینکه بسیاری از مدیران  واحد های  تولیدی و صنعتی از ظرفیت پیمانکاری نظام فرعی spxها اطلاع و آگاهی لازم را ندارند تصریح کرد : معاونت صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان  قزوین متعهد به شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سطح استان قزوین است و مشوق های را هم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان موفق که ایده های قابل اجراء دارند در نظر گرفته ایم.

وی تاکید کرد : باید دیوار بی اعتمادی بین دانشگاه و واحد های صنعتی  فرو بریزد  چرا که متاسفانه در حال حاضر ارتباط خوب  و مناسبی بین واحد های صنعتی و مراکز علمی وجود ندارد.

کشاورز افزود : باید ریشه های   بی اعتمادی دانشگاه و واحد های صنعتی  به صورت   علمی و کارشناسی مورد بررسی قراربگیرد و سپس موانع و مشکلات بین واحد های علمی و دانشگاهی با صنعت و تولید حل شود.

کشاورز بیان داشت : مدیریت شهرک های صنعتی استان  قزوین با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا در حوزه شرکت های دانش بنیا ن دارد آماده عقد تفاهم نامه برای همکاری است و   یکی از اولویت های ما برای همکاری با دانشگاه ازاد بوئین زهرا  در حوزه صنعت کفش شهر دانسفهان است.

 جانشین مدیرعامل  شهرک های صنعتی استان  قزوین  حمایت از  پایان نامه های  دانشجوی را از از راهبرد های  این شهرک نام برد   و تصریح کرد :  طرح های پژوهشی  که هدفمند  و دارای خروجی  باشد کاملا مورد حمایت و پشتیبانی قرارمی گیرد .   

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی