باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا:

10 هزار متر مربع از زیر ساخت های روستاهای بخش مرکزی درسیل دچار آسیب شده است .

 

 

نادری گفت : در مرحله اول ارزیابی  بیش از 10 هزار متر مربع از زیر ساخت های از جمله جدول گذاری ، زیر سازی و آسفالت روستا ها بویژه در آقچه مزار از بین رفته است.

 

مهندس امیر نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اعلام اینکه با توجه به پیش بینی هواشناسی  احتمال سیل در بخش های از شهرستان بوئین هرا قابل پیش بینی بود اظهار کرد : بارندگی شدید و کم سابقه روز گذشته که  از بعد ظهر آغاز شد موجب جاری شدن سیل در تعدادی از روستا های بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا گردید.

وی ادامه داد: روستاهای آراسنج پایئن و آراسنج بالا ، شهرک صنعتی آراسنج ، روستای آقچه مزار و فتح آباد بیشترین خسارت را از جاری شدن سیل دیدند.


بخشدار مرکزی با اعلام اینکه بلافاصله پس از جاری شن سیل ستاد بحران شهرستان در روستای آقچه مزار با حضور فرماندار و دستگا های خدمت رسان تشکیل جلسه داد خاطرنشان کرد : در مرحله اول تلاش شد که با استفاده از تمامی ظرفیت و امکانات امداد رسانی به مردم گرفتار در سیل انجام شود  که خوشبختانه با اقدام به موقع نیرو های امدادرسان و کمک مردم کلیه افراد گرفتار در سیل نجات پیدا کردند .



نادری با کم سابقه توصیف کردن سیل اخیر درروستا های بخش مرکزی در چند سال اخیر تصریح کرد : متاسفانه سیل خسارت ها ی بسیارگسترده و سنگینی را به زیر ساخت های روستا های گرفتار در سیل وارد کرده است.

این مقام مسئول گفت : در روستای آقچه مزار سیل به  30 واحد مسکونی و در روستای فتح آباد به 15 واحد خسارت های سنگینی وارد کرد.

وی گفت : برق و آب شرب تعدادی از روستا ها از جمله آقچه مزار قطع شده بود که با تلاش نیرو های اداره برق شهرستان مجدد برق روستا ها وصل گردید و با تلاش های انجام شده    آب شرب مردم  روستای آقچه مزار هم امروز وصل شد   البته   بوسیله تانکر ، آب رسانی به مردم در زمانی که آب شرب قطع بود  انجام شد.



بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا افزود : در مرحله اول ارزیابی  بیش از 10 هزار متر مربع از زیر ساخت های از جمله جدول گذاری ، زیر سازی و آسفالت روستا ها بویژه در آقچه مزار از بین رفته است.

وی افزود :  خسارت های سنگینی هم به قنات روستا ها و محصولات کشاورزی وارد شده است که میزان خسارت در روز های آینده مشخص می شود .


نادری افزود : در حال حاضر ماشین آلات سنگین در روستا های سیل زده در حال پاکسازی معابر هستند و   چند دستگاه لودر نیز  در روستای آقچه مزار در حا ل احداث سیل بند و مسیر های انحرافی هستند که در صورت بروز مجدد مشکل از ورود و سرازیر شده سیل   به روستا جلوگیری شود .

این مقام مسئول گفت : در حال حاضر شرایط روستا های گرفتار در سیل عادی است اما کار امداد رسانی و کمک به مردم و همچنین رفع مشکلات با حضور کلیه های دستگا های امدادی و خدمات رسان  ادامه دارد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی