باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز عده‌ای دل مردم را خالی می‌کنند برای اینکه می‌خواهند طرف مقابل را بکوبند اما حواسمان باشد که امروز هر فریادی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است. او گفت: آنچه ما را از عزت دور می‌کند، جناح‌بندی‌ها، مفاسد، تهمت زدن‌ها، دروغ گفتن ها، باندبازی‌ها و دورزدن‌هاست.

ناطق نوری: دل مردم را خالی می‌کنند، زیرا می‌خواهند جناح مقابل را بکوبند / این می‌گوید آن دزد است، آن یکی می‌گوید این دزد است؛ مردم را به دیدگاه‌های مرکب و متفاوت کشانده‌اند / هر فریادی که ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز عده‌ای دل مردم را خالی می‌کنند برای اینکه می‌خواهند طرف مقابل را بکوبند اما حواسمان باشد که امروز هر فریادی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر ناطق نوری طی سخنانی در مراسم شب قدر حرم امام خمینی (ره) با اشاره به سالروز واقعه پانزده خرداد گفت: به نظرم شاید بتوان گفت هیچکس ارزش و اهمیت پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ را مثل امام درک نکرد و به آن پی نبرد. اینکه امام فرمودند روز پانزدهم خرداد را یوم الله بخوانیم دال بر اهمیت آن روز و نقش آفرینی مردان مرد آن روز را برای رخ دادن انقلاب است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: شهدای پانزده خرداد و سردمداران شان در تاریخ ناشناس و ناشناخته ماندند. شهید طیب حاج رضایی از کسانی بود که در زندان تحت شکنجه‌های سخت قرار گرفت تا بگوید که از امام خمینی پول گرفته است و تظاهراتی را در تهران علیه شاه راه انداخته است اما این مرد بزرگ در برابر خواسته آنان مقاومت کرد و در نهایت به شهادت رسید که اگر چنین مقاومتی از سوی وی انجام نمی‌شد ممکن بود انقلابی هم در کار نباشد چرا که ماموران رژیم شاه در پی سندسازی از این طریق بودند تا امام را محاکمه و شهید کنند.

ناطق نوری با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه «عامل عزت یا ذلت یک فرد یا ملت خود آنان هستند» گفت: خدا با هیچکس خویشاوندی ندارد و عقد اخوت نبسته است. خدا مثل یک معلم است و نمره می‌دهد حال آنکه درس می‌خواند و قبول یا رد می‌شود ما هستیم و آنکه نمره قبولی یا رد می‌دهد خداوند است. پس اصل و عامل عزت و ذلت خود ما هستیم و خدا تنها پاداش دهنده است.

رئیس سابق دفتر بازرسی رهبری تاکید کرد: علی (ع) خطبه‌ای دارد که در آن به اصطلاح یک منحنی و نمودار را ترسیم می‌کند که وقتی ذلیل بودند چه شد که عزیز شدند و بعد که باز به ذلت رسیدند چه شد که این اتفاق افتاد. کشور ما نیز یک روزی تکه تکه شده بود، شمالش دست روس‌ها، جنوبش دست انگلیسی‌ها بود و سران کشور مثل غلام در خدمت اجانب بودند تا زمانی که امام راحل آمد که به خدا اتکا داشت و مخلصانه عمل می‌کرد.

وی افزود: اگر امام رهبر می‌شود و قیام می‌کند و انقلاب را در برابر رژیم آن چنینی پیروز می‌کند به خاطر این است که برای خدا قیام کرده است و ملت با او همراه شده و خدا کمکش کرده است. مردم برای خدا از امام حمایت کردند و خدا هم به پیروزی رساند ما را. و کشور امروز زیر یوغ هیچکس نیست و خودش سرنوشت‌اش را رقم می‌زند و عصبانیت استکبار هم از همین است. کسی به ما دیکته نمی‌کند که چه کنیم بلکه خود ما تصمیم می‌گیریم و این مدیون ایثار جوانان در هشت سال دفاع مقدس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همین‌هایی که در غرب امروز فریاد حقوق بشر می‌کشند، در زمان جنگ هرگونه کمکی که می‌توانستند به صدام می‌کردند اما حالا مدعی حقوق بشر شده‌اند. پس به تعبیر امیرالمؤمنین باید متوجه باشیم که آنچه ما را از عزت دور می‌کند، جناح‌بندی‌ها، مفاسد، تهمت زدن‌ها، دروغ گفتن ها، باندبازی‌ها و دورزدن‌هاست.

وی افزود: انسان این گونه است که میز و باندبازی چشمش را کور می‌کند. دل مردم را خالی می‌کنیم برای اینکه می‌خواهیم طرف را بکوبیم و فکر نمی‌کنیم که می‌خواهیم جناح مقابل را بکوبیم اما با این حرفها دل مردم بیچاره را خالی می‌کنیم. مدام این می‌گوید آن دزد است آن یکی می‌گوید این یکی دزد است و مردم را به دیدگاه‌های مرکب و متفاوت می‌کشانند.

ناطق نوری ادامه داد: ما امروز کشورمان در شرایطی است که با این استقلال و موفقیت‌ها و هوشمندی، دشمنان مان در پی ضربه زدن قطعی به ما هستند. اما تجربه جنگ به ما نشان داد که باید مقتدر باشیم و خودمان ابزار و امکانات لازم را تولید کنیم. چرا دشمن گفته که ما با شما مذاکره می‌کنیم به شرطی که شما موشک نداشته باشید؟ برای اینکه هرگاه اراده کرد که ما را بزند نتوانیم پاسخی بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: آمریکا و اسرائیل امروز از جایگاه ما در منطقه می‌ترسند و امیدواریم که خدا به ما توفیق وحدت عنایت کند چرا که امروز جامعه ما بیش از هر زمان به وحدت ملی نیازمند است. همانطور که در زمان جنگ علت اینکه شکست نخوردیم وحدت همه مردم ما با همدیگر بود. پس حواسمان باشد که امروز هر فریادی که دل مردم را خالی و ایجاد تفرقه کند، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

انتخاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی