باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رحمانی در  جلسه شورای اداری شهرستان بویین‌زهرا مطرح کرد :

توسعه کشت نایلونی آسیب های جدی به  محیط زیست و اراضی حاصلخیز  شهرستان وارد کرده است.

 

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: متاسفانه برخی افراد سودجوء غیر بومی شهرستان با حضور در شهرستان جهت رسیدن به منافع کوتاه مدت خود اقدام به توسعه کشت نایلونی در سطح اراضی کشاورزی شهرستان کرده اند که این موضوع آسیب های جدی را برای محیط زیست و همچنین اراضی حاصلخیز  شهرستان وارد کرده است.

به گزارش ولی اله حسین زاده  خبرنگار ما سومین جلسه شورای اداری شهرستان بویین‌زهرا در سال ۱۳۹۷  با حضور علی رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا و حجت الاسلام زرینه امام جمعه شهرستان بوئین زهرا ، اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی استان  ، پسندیده مدیر کل محیط زیست استان ، بخشداران بخش‌های تابعه، شهرداران، فرماندهان نیروی انتظامی، سپاه و جمعی از روسای ادارات شهرستان در سالن اجتمعات  فرمانداری شهرستان بوئین هرا برگزار شد.‌

در این جلسه علی رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا با اعلام اینکه مدیریت شهرستان نسبت به رفع مشکلات شهرستان در تمامی حوزه ها  دارای دغه دغه است اظها کرد : در حال حاضر  نگرانی ما در زمینه محیط زیست و حوزه  منابع طبیعی  بیشترشده  است.


وی ادامه داد: شهرستان با سه هزار کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین شهرستان استان قزوین در خصوص آلودگی محیط زیست بویژه در زمینه توسعه کشت های نایلونی در بخش کشاورزی دچار مشکل شده  است.

رحمانی خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی افراد سودجوء غیر بومی شهرستان با حضور در شهرستان جهت رسیدن به منافع کوتاه مدت خود اقدام به توسعه کشت نایلونی در سطح اراضی کشاورزی شهرستان کرده اند که این موضوع آسیب های جدی را برای محیط زیست و همچنین اراضی حاصلخیز  شهرستان وارد کرده است.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا تصریح کرد : با تشکیل کارگروه برخورد با   توسعه نایلونی  در دستور کار قرار گرفته است  لذا تا شهریور مدیران دستگا های متولی در این حوزه باید نسبت به برخورد و جلوگیری از ادامه کشت نایلونی اقدام کنند و با هر گونه کوتاهی در این خصوص  برخورد قانونی و جدی صورت خواهد گرفت و با متخلفان نیز هیچ گونه تعارفی نخواهیم داشت.


این مقام مسئول تاکید کرد : اراضی حاصلخیز شهرستان یک سرمایه بین نسلی است که باید برای آیندگان نیز حفظ شود  و اگرامروز کوتاهی کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی کاهش بارندگی و گسترش بیابان را نیز یکی از چالش های پیش روی شهرستان بوئین زهرا دانست و گفت : دشت اله اباد یکی از کانون های مهم برای ایجاد ریزگرد و گرد غبار در اینده است لذا باید با نگاه ویژه به این امور داشت  چرا که اعتبارات فعلی به هیچ عنوان  جوابگوی طرح های پیش بینی برای احیاء اله آباد نیست.

رحمانی یاداور شد : اگر در زمینه احیاء تالاب اله آباد کوتاهی شود در آینده نزدیک علاوه بر استان قزوین استان های البرز و تهران نیز از گرد و غبار تولید شده در اله آباد دچار آسیب خواهند شد.

 نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان بوئین زهرا همچنین برخورد با شتر های رها شده در سطح مراتع شهرستان را نیز یکی از اولویت ها در حوزه حفظ منابع طبیعی دانست  و افزود :با توجه به میزان آسیب های که چرای شتر ها به منابع طبیعی  و مراتع وارد می کنند باید با این موضوع هم برخورد جدی صورت بگیرد.



فرماندار شهرستان بوئین زهرا با اشاره به ثبت نام بیش از 4000 هزار نفر از دامداران شهرستان برای استفاده از تسهیلات دام خاطرنشان کرد : مدیران دستگا های متولی و بانک ها باید مقدمات و شرایط لازم را برای ارایه تسهیلات به متقاضایان فراهم کنند  و به روند فعلی پرداخت شتاب بیشتری ببخشند

وی افزود : مسئولان در تمامی سطوح وظیفه دارند در جهت رفع مشکلات و دغه دغه مردم اهتمام جدی داشته باشند  و شایسته نیست  مردم در تمامی عرصه ها حضور گسترده و باشکوه داشته باشند اما مدیران  در موقع ارایه خدمت کوتاهی کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی