باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

غیاثوند شهردار بوئین زهراخبرداد:


فرصت استثنایی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای ده پروژه خدماتی و رفاهی شهرداری بوئین زهرا

 

دکتر حسین غیاثوند شهردار بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با یادآوری اینکه در کشور های در حال توسعه از جمله کشورمان ایران   در نظام تولید درآمد و مکانیزم های مشارکت شهروندان در تامین هزینه های شهر ها   دارای سیستم ناکارآمد  هستند اظهار کرد : سیستم تامین درآمد شهرداری ها به دلائل مختلف عمداتا به سمت منابع درآمدی ناپایدار و ناسالم کشیده شده اند ؛ که این  مسئله در ایران بعد از اجرای سیاست های خودکفایی شهرداریها به روشنی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی مشکل نبود درآمد پایدار را در شهرداری های  کوچک و متوسط از جمله شهر بوئین زهرا کاملا نمایان و محسوس است ؛ لذا اگر در حال حاضر برای اصلاح این رویه و ایجاد در آمد پایدار برنامه ریزی و چاره اندیشی نشود در آینده بسیار نزدیک بخش زیادی از شهرداری ها در خصوص تامین اعتبارات برای اجرای پروژه ها با چالش های بیشتری مواجه خواهند شد.

شهردار بوئین زهرا نگاه بلند مدت به توسعه شهری  در تمامی حوزه ها را یکی از شاخص های اصلی و مهم مدیریت فعلی شهر بوئین زهرا ذکر کرد و تصریح ساخت : شهرداری بوئین زهرا در راستای توسعه پایدار و متوازن با استفاده از نظرات کارشناسان حوزه مدیریت شهری اقدام به تدوین و تهیه برنامه چشم انداز بلند مدت جهت برون رفت از مشکلات و چالش های پیش رو از جمله نداشتن  درآمد پایدار نموده است.

این مقام مسئول راه اندازی شورای عالی سرمایه گذاری  در شهرداری بوئین زهرا را برای اولین بار ، در چارچوب   شیوه نامه ابلاغی  وزیر محترم کشور دانست و گفت : حوزه سرمایه گذارى و جذب مشارکتهاى مردمى شهرداری بوئین زهرا بلافاصله پس از تشکیل ، کار مطالعات دقیق علمی و میدانی را جهت  شناسایی ظرفیت های شهر بوئین زهرا برای معرفی به سرمایه گذاران بخش خصوص را آغاز کرد .



غیاثوند خاطرنشان کرد : در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت محترم در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شهرداری بوئین زهرا بنا دارد پروژه های درآمد زا و خدماتی خود را با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به مرحله اجراء درآورد.

شهردار بوئین زهرا در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری مشارکت فعالانه و مسئولانه شهروندان بوئین زهرا در تمامی برنامه ها و پروژه های شهرداری در دوره جدید بیان داشت : بنده رجاء واثق دارم که شهروندان فهیم و آینده نگر بوئین زهرا در پروژه ها خدماتی و درامد زایی جدید شهرداری مشارکت فعالانه و موثری خواهند داشت چرا که  یکی از اولویت های شهرداری در زمینه اجرای پروژه ها  استفاده از مشارکت و سرمایه گذاران بومی منطقه است .

وی یادآور شد : در مرحله اول شهرداری بوئین زهرا 10 پروژه مشارکتی را برای حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر بوئین زهرا آماده و معرفی کرده است که سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با مراجعه به شهرداری از نوع سرمایه گذاری و شرایط مشارکت در پروژه ها مطلع و اقدام نمایند.





شهردار بوئین زهرا تاکید کرد : ده  پروژه آماده و تعریف شده  با استفاده از ظرفیت و خط اعتباری بخش خصوصی به مرحله اجراء در خواهد آمد.

غیاثوند اظهار داشت : پروژه های ده گانه شهرداری بوئین زهرا برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه های  خدماتی ،  رفاهی ، مبلمان شهری ، عبور و مرور ،  تجاری ، ورزشی ، تفریحی  و ... آماده شده است.

این مقام مسئول افزود : با اجراء و بهره برداری از پروژه های ده گانه شهر بوئین زهرا گام بلندی را در جهت ایجاد درآمد پایدار و همچنین شهری توسعه یافته برخواهد داشت.

شهرداربوئین زهرا گفت : قطعا شرایط بوجود آماده در شهر بوئین زهرا فرصت استثنایی برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است لذا انتظار این است که سرمایه گذاران بخش خصوصی از فرصت بوجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی