باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین 

برنامه های رویداد محور در اولویت جذب گردشگران در فصل تابستان است .




 مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  گفت : گردشگری رویداد محور یکی از رویکرد های اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  است .

 

محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اعلام اینکه  ستاد خدمات سفر یک ستاد دائمی در  استان قزوین است که فعالیت آن منحصر به یک ایام خاص و یا پیک سفرنیست اظهار کرد : ستاد سفر بر اساس یک برنامه دائمی در طول سال به ریاست استاندار  و دبیری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین درسطح استان و در شهرستان ها به ریاست فرماندران فعالیت دارد .

وی با اعلام اینکه برای تابستان امسال در حوزه گردشگران استان قزوین برنامه های ویژه ی پیش بینی شده  افزود:  امسال برنامه های رویداد محور در دستور کار قراردارد که از جمله می توان به رویداد جشنواره پسته در شهرستان بوئین زهرا اشاره داشت.

دبیر کار گروه  میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  خاطرنشان کرد : جشنواره امسال پسته شهرستان بوئین زهرا با همکاری مسئولان  و مردم خونان با رونق و شکوه بیشتری همراه با برگزاری برناه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و ورزشی از جمله برگزاری مسابقه ورزش اصیل ایرانی یعنی چوگان  برای جذب بیشتر گردشگران برگزار خواهد شد.

حضرتی افزود : اجرای برنامه های اقامتگاه های بوم گردی نیز یکی از ظرفیت های خوب استان  قزوین برای جذب گردشگران  است  که امیدواریم با همکاری بیشتر بانکها ی عامل شاهد احداث و راه اندازی تعداد بیشتری اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان قزوین در تمامی مناطق باشیم.




این مقام مسئول تصریح ساخت :  معرفی و فروش صنایع دستی به عنوان یک سوغات  و همچنین عرضه محصولات کشاورزی ، دامی  و باغی  نیز می تواند زمینه جذب گردشگران  را در برنامه های رویداد محور به همراه داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  در خصوص رویکرد  خود در دوره جدید مسئولیت گفت : خوشبختانه دولت تدبیر و امید  برنامه های خوبی را برای توسعه گردشگری در کل کشور پیش بینی کرده است که مهمترین رویکرد آن توجه به گردشگری روستایی در دو محور اقامتگاه های بوم گردی و حمایت از بازارچه و تولیدات صنایع دستی است.

وی  یادآور شد : گردشگری رویداد محور که قابلیت گنجاندن در تقویم را داشته باشد نیز یکی از رویکرد های این اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  است ؛ به عنوان  مثال جشن پسته بوئین زهرا قابلیت درج د ر تقویم گردشگری استان قزوین را دارد. 

حضرتی افزود : در مجموع تمامی مناطق استان قزوین دارای  ظرفیت های جذب گردشگر در برنامه های رویداد محور را دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد : موضوع باستان شناسی شهرستان بوئین زهرا با سرعت در حال اجراء است  و در حال حاضر   یک قرارداد با موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران برای شناسایی و ثبت قنات های شهرستان در حوزه دیرینه شناسی قنات و تاثیر آنها در شکل گیری تمدن های کهن در دست بررسی و مطالعه قراردارد.



مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان قزوین  با اشاره به انتقادات و گلایه های جدی این سازمان در زمینه عدم همکاری برخی از بانک ها  برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذران بخش خصوصی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد :  بعد از بیان گلایه ها اقای استاندار تاکید کرد که اولویت  اول پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری باشد و دستور دادند  که بانک های که نمی توانند در این حوزه همکاری داشته باشند ؛ حوزه اعتباری در اختیار خود را به بانک دیگر که همکاری لازم را در این زمینه دارند انتقال دهند.

وی گفت:  صندوق کارآفرینی امید  یکی از موسسات مالی است که همکاری مناسبی  در حوزه ارایه تسهیلات به فعالیت های گردشگری داشته است ؛ لذاتلاش داریم بخشی از اعتبارات حوزه ی گردشگری را به این صندوق برای حمایت و دریافت تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذران حوزه گردشگری انتقال دهیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی