باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

نجاتی رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا:

 صنایع دستی  نقش مهمی در حل  معضل بیکاری  و ایجاد اشتغال دارد.




رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا گفت: صنایع دستی  می تواند با قابلیت های که دارد  نقش مهمی در حل  معضل بیکاری  و ایجاد اشتغال داشته باشد

به گزارش ولی اله حسین زاده خبرنگار ما رحمان نجاتی شکری رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا در مراسم تجلیل از هنرمندان  صنایع دستی شهرستان بوئین زهرا با  بیان  اینکه در دنیای خشن امروز که نشانه استیلای  تکنیک بر روح انسان است صنایع دستی نقش  دمیدن  روح لطافت به زندگی خشن انسان ها را ایفاء می کند  اظهار کرد : انسان در این دنیای بی روح و خشن نیاز به لطافت دارد که این لطافت را می توان در خلق صنایع دستی  جستجو نمود.

وی ادامه  داد: صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست  بلکه خصوصیات فرهنگی  و ویژگی های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله می گردد و نوعی ارتباط  بین ملت ها محسوب می گردد.

نجاتی شکری  افزود : شورای جهانی صنایع دستی  در سال 1965 میلادی  نخستین کنگره جهانی خود را با شرکت مسئولان اجرایی ، استادان دانشگاها،  هنرمندان و صنعتگران بیش از 40 کشور جهان در امریکا تاسیس  و به عنوان یک نهاد به یونسکومعرفی و تصویب شد.

این مقام مسئول یاداور شد: ایران نیز در سال 1347  شمسی به عضویت شورای جهانی صنایع دستی  درآمد و اکنون 90 کشور جهان عضو این شورا  هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا  در خصوص اهداف شورای جهانی صنایع دستی  تصریح کرد : تشویق ،  کمک ،راهنمایی صنعتگران صنایع دستی و همچنین بالابردن سطح مطالعات و تخصصی و حرفه ای  نمودن کار فرهنگی و حفظ و تقویت  صنایع دستی  و ایجاد همبستگی میان هنرمندان صنایع دستی  سراسر جهان از اهداف اصلی تشکیل این شورا است.



این مقام مسئول  در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه  توجه به صنعت صنایع دستی گفت : یکی از دلائل توجه به این صنعت  را می توان در آثار مثبت  این صنعت در مبارزه با انواع بیکاری  که در بین بیکاریها و شایع ترین آن یعنی بیکاری پنهان که در کشور های در حال توسعه است ؛ جستجو نمود.

وی تاکید کرد : صنایع دستی  می تواند با قابلیت های که دارد  نقش مهمی در حل  معضل بیکاری  و ایجاد اشتغال داشته باشد.

نجایی بیان داشت : باید روز جهانی صنایع دستی  را با شعار اشتغالزایی ، هویت سازی و ارز آوری  در سازمان میراث فرهنگی بشناسیم.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا  در زمینه عملکرد این اداره در شهرستان بوئین زهرا افزود : آموزش 1100  نفر در رشته  های صنایع دستی و صدور کارت صنعتگری برای 250 هنرجوی آموزش دیده و صدور مجوز  مشاغل پشتیبان در جهت اشتغالزایی در   50 مورد  که این تعداد برای 200 نفر زمینه اشتغال فراهم کرده  است ؛ بخشی از عملکرد سازمان در شهرستان بوده است.

صدور مجوز 30 مورد  مشاغل خانگی   و کسب و کار مستقل ،  کسب نشان مرغوبیت کالا توسط هنرمندان صنایع دستی شهرستان توسط 5 نفر از هنرمندان ، کسب نشان جغرافیای گلیم ارداق در سال 95 ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در اعیاد و مناسبت های مختلف  و شرکت هنرمندان و صنعتگران  در نمایشگا های استان قزوین وتهران شاخص ترین عملکرد اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوئین زهرا  است که نجاتی با ذکر آنها گفت :  در مجموع در مشاعل خانگی  پشتیبان  و مستقل و  سامانه کارا  2 میلیارد و پانصد هزار تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده  است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی