باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


نجفی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا :

روستا ها در محور برنامه های اوقات فراغت تابستانی قراردارند.




  ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا گفت: یکی از رویکرد های سالجاری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تمرکز زدایی برگزاری کلاس ها و برنامه ها و توزیع عادلانه فرصت های  فرهنگی و هنری بین تمام بخش ها و روستاهای شهرستان بوئین زهرا است.

علی نجفی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی االه حسین زاده خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم برنامه ریزی جهت پر کردن اوقات فراغت  اقشار مختلف مردم بویژه کودکان ، نونهالان و جوانان اظهار کرد : با توجه به اینکه دانش آموزان  پس از گذشت نه ماه تحصیل و خستگی روحی و روانی نیاز به  تجدید قوا و روحیه شور و نشاط دارند رویکرد برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در کنار فرهنگ سازی و آموزش ، ایجاد فضای شاد و بانشاط برای نونهالان و جوانان است.

وی ادامه داد: تمام برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بارویکرد  تخصصی و کارشناسی تهیه وبه مرحله اجراء گذاشته خواهد شد؛  ضمن اینکه روستا ها در محور برنامه های اوقات فراغت تابستانی قراردارند. 

 

نجفی با اشاره به گستردگی  و پراکندگی جغرافیای شهرستان بوئین زهرا  بویژه در حوزه روستایی خاطرنشان کرد :  یکی از رویکرد های سالجاری برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تمرکز زدایی برگزاری کلاس ها و برنامه ها و توزیع عادلانه فرصت های  فرهنگی و هنری بین تمام بخش ها و روستاهای شهرستان بوئین زهرا است.

ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تصریح کرد : شهرستان بوئین زهرا  در چهار بخش دارای بیش از یکصد روستا  است که تلاش داریم عمق و گستره فعالیت و برنامه های این اداره را علی رغم تمام محدودیت منابع و تجهیزات با هماهنگی  و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و مشارکت بخشداران ، دهیاران و شورا های اسلامی به عمق روستا های شهرستان گسترش دهیم.


برگزاری کلاس های  هنری ، خوشنویسی ، موسیقی در رشته های مختلف ، هنرهای تجسمی ، طراحی و نقاشی رنگ روغن ، بازیگری ، عکاسی ، تائتر بخشی از برنامه های تابستانه  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است که نجفی با ذکر آن یاداورشد: از جمله برنامه های اصلی  و شاخص تابستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دعوت از قاری بین الملی و مصری عبدالصمدالمرزوقی جهت برگزاری کلاس های پیشرفته قرائت و تواشیح قرآن برای علاقه مندان در شهرستان بوئین زهرا است.

این مقام مسئول بیان داشت : با توجه به مشکلات و محدودیت جهت هماهنگی با اساتید برجسته جهت برگزاری کلاس های پیشرفته قرائت و تواشیح قرآن این کلاس پس از رسیدن علاقه مندان و متقاضیان  به حد نصاب برگزار می شود

وی تاکید کرد :    کلیه برنامه و کلاس ها دیگر نیز پس از رسیدن علاقه مندان به حد نصاب برگزار خواهد شد

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غنای فرهنگی  ، تنوع و تکثر فرهنگی و آداب و رسوم مردم شهرستان  بوئین زهرا گفت :  قطعا احیای و ترویج برخی از آداب و رسوم غنی و پر افتخار فرهنگی و هنری   شهرستان  بخشی از برنامه های ایام تابستانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می باشد.

ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا  سپس استقبال علاقندان را از برنامه های سال گذشته این اداره را مناسب توصیف کرد و خاطرنشان سخت : پیش بینی می شود با توجه به اینکه تنوع برگزاری کلاس  و برنامه های امسال بیشتر و گسترده شده است پیش بینی می گردد که استقبال علاقه مندان از برنامه های سالجاری بیشتر از سال گذشته باشد.

این مقام مسئول  در ادامه با اشاره به دغه دغه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به حوزه فرهنگ گفت : بدون تردید به هر میزان که هماهنگی و هم افزایی بین دستگا های مختلف فرهنگی  بیشتر باشد ؛ می توان به نتیجه و اثر بخشی برنامه ها بیشتر امیدوار بود لذا انتظار داریم که در شهرستان با توجه به محدودیت شدید منابع و اعتبارات هماهنگی ،هم افزایی و تعامل خوبی برای دستگا های مختلف فرهنگی وجود داشته باشد چرا که عملکرد جزیره ای نتیجه لازم و مطلوب را به همراه نخواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی