باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما ایران با میزبانی دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)  برگزار می شود



مهر آمیز گفت: 150 نفر از اساتید برجسته فیزیک پلاسمای ایران که 90درصد اساتید این رشته را در کشور تشکیل می دهند در ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسمای ایران در دانشگاه بین الملی امام خمینی حضور پیدا خواهند کرد .

 

 دکتر احمد مهر آمیز دبیر ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما ایران در گفتگو با خبرنگا ر ما با اعلام اینکه این کنفرانس از 27 و28 تیرماه به میزبانی دانشگاه بین الملی امام خمینی در شهر قزوین برگزار می شود اظهار کرد : در این کنفرانس علمی اساتیدبرجسته دانشگا های مهم کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی،  دانشگاه تبریز ، خوارزمی، بین الملی امام خمینی  (ره)  و .... که در حوزه مهندسی فیزیک پلاسما فعالیت دارند جضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما ایران مقالات برترکه به دبیرخانه کنفرانس ارایه شده قرائت خواهد شد.

وی افزود : 150 نفر از اساتید برجسته فیزیک پلاسمای ایران که 90درصد اساتید این رشته را در کشور تشکیل می دهند در ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما ایران در دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)  حضور پیدا خواهند کرد .

دبیر ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما  ایران در خصوص اهمیت و جایگاه این رشته  بیان داشت : فیزیک پلاسمای یکی از رشته های روبه رشد فیزیک است که نقش مهمی درحل بسیاری از مشکلات علمی  و صنعتی دارد  ؛ در واقع فیزیک پلاسمای یکی از نقاط امید امروز در موضوع تولید و استفاده بهینه ازمنابع انرژی است .

مهر آمیز خاطرنشان کرد :  رشته فیزیک پلاسمای   در حوزه پزشکی ، کشاورزی ، نساجی ، نفت ، انرژی ، بسته بندی ، پزشکی  ، ارتباطات و .....  کاربرد گسترده و موثر دارد.

استاد دانشگاه بین الملی امام خمینی (ره)  با اشاره به بحران  و چالش اصلی کشور در حوزه منابع آب تصریح ساخت :   تعدادی از محققان رشته فیزیک پلاسمای کشور برای جدا سازی آلودگی ها از منابع آب از جمله آرسینیک تحقیقات و دستاورد های  مهمی را کسب کرده اند که این امر در حوزه منابع آب از اهمیت بسیار بالای برخودار است.

دبیر ششمین کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما  ایران در خصوص اهداف این کنفرانس گفت : شناسایی مراکز فعال علمی، دانشگاهی و صنعتی در زمینه مهندسی و فیزیک پلاسما، ایجاد بستری مناسب در راستای همکاری‌های علمی بین اساتید و دانشجویان و تشکیل شبکه علمی بین مراکز فعال در این زمینه ، عرصه‌ای برای تبادل اطلاعات علمی و بهره‌مندی محققین از دستاوردهای پژوهشی سایر پژوهشگران ، جمع‌آوری دانش و پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه پلاسما و معرفی مراکز صنعتی در زمینه پلاسما و برقراری ارتباط آنها با مراکز علمی از مهمترین اهداف کنفرانس مهندسی و فیزیک پلاسما  ایران است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی