باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


مهندس حسنی مدیریت برق  شهرستان بوئین زهرا :

سالانه بیش از 610 میلیون کیلووات برق در شهرستان بوئین زهرا مصرف می شود.



مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا  گفت: در سال 96بیش از 610 میلیون کیلووات برق در شهرستان بوئین زهرا در پنج گروه مشترکین مصرف شده است.

مهندس شعبان حسنی مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا  در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده  خبرنگارما با اعلام اینکه شهرستان بوئین زهرا با توجه به پراکندگی و گستردگی وکوهستانی بودن بخش وسیعی از بخش مرکزی ورامند دارای حدود1800کیلومتر طول خط 20 کیلوولت  و600 کیلومتر خط فشار ضعیف است اظهار کرد : قطعا نگهداری این مقدار از خطوط با توجه به  فرسودگی  تجهیزات  ، امکانات ومحدویت درجذب نیرو ها  وبالحاظ شرایط  آب و هوای کار بسیار حساس و سختی است که همکاران بنده با مجاهدت و تلاش شبانه روزی سعی دارند که با آماده نگه داشتن خطوط وتجهیزات برق،مردم عزیز در زمینه تامین برق دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: در مجموع  در شهرستان بوئین زهرا نزدیک به 53 هزار مشترک در پنج بخش مصارف خانگی ، عمومی ، کشاورزی ، صنعت و سایر مصارف وجود دارند.

حسنی افزود : در سال 96بیش از 610 میلیون کیلووات برق در شهرستان بوئین زهرا در پنج گروه مشترکین مصرف شده است.

 مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا با اعلام اینکه بخش کشاورزی  با مصرف 325 میلیون کیلوات 53 درصد مصرف برق شهرستان بوئین زهرا را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد : 27 درصد از برق شهرستان بوئین زهرا در بخش صنعتی و 10 درصد نیز در بخش خانگی و مابقی برق نیز در سایر مصارف مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول برق ورودی شهرستان بوئین زهرا در سال 96 را حدود۶۶0 میلیون کیلو وات ذکر کرد و گفت :  مابه تفاوت این مقدار بعنوان هدر رفت انرژی است  که بخشی از این برق به دلیل  حوادث طبیعی از جمله باران ، طوفان و فرسودگی خطوط  و تجهیزات هدر می رود و بخشی نیز  متاسفانه به علت انشعابات غیر مجاز و دستکاری در لوازم اندازه گیری از بین می رود.

وی افزود : سرانه مصرف برق در کشور های توسعه یافته ماهانه برای هر خانواده زیر یکصد کیلو وات است این در حالی است که سرانه مصرف در کشور ما سه برابر میانگین مصرف جهانی است که این امر لزوم صرفه جویی و استفاده از تجهیزات کم مصرف را پر اهمیت می کند.



حسنی در خصوص اهمیت صرفه جویی برق در بخش کشاورزی که بیشترین میزان مصرف انرژی در شهرستان را به خود اختصاص داده است بیان داشت :  نصب کنتور های هوشمند و صرفه جویی در مصرف آب و نصب فیوز های مناسب  از جمله راهکارهای صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی  در بخش کشاورزی است.

مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا با اعلام اینکه در شهرستان بوئین زهرا دو نوع چاه های کشاورزی عمومی و خصوصی فعالیت دارند  یاداور شد :  اداره برق شهرستان بوئین زهرا آمادگی  دارد که با تمامی مالکین چاههای کشاورزی شهرستان بویژه چاههای خصوصی که اختیارت کافی و لازم را دارند در  جهت مدیریت انرژی همکاری داشته باشد .

این مقام مسئول میزان هزینه های تولید و توزیع برق در کشور را بسیار سنگین دانست و افزود :  به طور میانگین در کشور برای تولید هر کیلو وات برق بیش از1200 ریال هزینه می شود این در حالی است که در حال حاضر به طور میانگین هر کیلووات برق مصرف کنندگان 600 ریال درشهرستان محاسبه می گردد که این اختلاف  قیمت یارانه ای است که دولت در حوزه برق پرداخت می کند.

وی تصریح ساخت :  بخشی از کندی اجرای طرح های توسعه و بهسازی در حوزه برق به علت کمبود اعتبارات است که بخشی از این اعتبارات از محل وصول مطالبات تامین می گردد که متاسفانه فقط در شهرستان بوئین زهرا  بیش از یکصد میلیارد ریال مطالبات معوق از مشترکین وجود دارد.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود  افزایش بی سابقه گرما و بالا رفتن مصرف برق در کشور و شهرستان بوئین زهرا را یاداور شد و در خصوص روند قطعی برق مشترکین در شهرستان بوئین زهرا افزود : قطعی خطوط برق بر اساس کمبود استان اعلام و اعمال می شود و خطوطی که  بیشترین میزان مصرف و بار را داشته باشند پس از اطلاع رسانی  روزانه 2 ساعت در نوبت قطعی قرار می گیرند.

مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا  در زمینه دلائل ناهماهنگی و جابجایی جداول اعلام قطع برق نیز گفت :  یکی از عوامل اصلی   جابجایی و تغییر قطعی برق به علت برخی از برنامه های غیر قابل پیش بینی  و یا شرایط خاص و حوادث خطوط بوده که جدول قطعی برق  را تحت الشعاع قرارمیدهدوناچار هستیم  در جداول اعلام شده زمان قطعی برق جابجایی و تغییراتی انجام شود؛   که بنده از همین جا از تمامی مشترکین اولا به جهت قطعی برق و همچنین جابجایی زمان های اعلام شده در جداول عذر خواهی می کنم .



وی تاکید کرد : با تمامی مشکلاتی که مشترکین عزیز در زمان قطع  برق مواجه می شوند که حتی تصور آن نیز برای بنده و همکارانم به عنون خدمتگزار مردم سخت و ناراحت کننده است اما  با توجه به تماس های که مردم در این مدت با ما داشته اند با ابراز لطف و محبت بیان داشته اند با توجه به شرایط پیش آمده بیشتر به اهمیت و حساسیت فعالیت فرزندان خود در حوزه انرژی پی برده اند که این ابراز لطف تمام سختی و خستگی فعالیت و کار  را از بنده و همکارانم ، دور کرده است

حسنی گفت : در مجموعه مدیریت برق شهرستان بوئین زهرا در طول سالیان گذشته باتوجه به خطرات ناشی از برق  در امر انجام وظیفه و خدمت رسانی  جان عزیز خود را از دست داده اند و یا دچار معلولیت ونقص عضوشده اند .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی