باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

علیرضایی دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

نظارت غیر رسمی مطبوعات  از ایجاد فساد در جامعه جلوگیری می کند. 



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین گفت: نظارت غیر رسمی مطبوعات  از ایجاد فساد در جامعه جلوگیری می کند  و زمینه پاسخگویی،  شفافیت و مسئولیت پذیری مدیران را فراهم می کند.

نصرت اله علیرضایی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قزوین در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما  با تاکید بر اینکه خبرنگاران مسئولیت فوق العاده خطیر و خطرناکی  را برعهده دارند اظهار کرد : خبرنگار قشری از جامعه هست که با اندیشه ، فکر  و قلم سر و کار دارد .

علیرضایی افزود :ارزش و قداست قلم بر اساس آموزه های دینی و همچنین فرهنگ  و ادبیات ما از اهمیت بالای برخودار است  چرا که در جهان جدید  و مدرن به موضوع اندیشه و تفکر با توجه به اثر گذاری  که دارد  اهمیت و  ارزش بالای قائل هستند .

مدیر کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری قزوین  تصریح کرد: در واقع با توجه به اینکه مطبوعات نمایندگی افکار عمومی را بر عهده دارند ؛ در جامعه جدید از رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد می شود.

 وی گفت : دغه دغه ، تحلیل ها و خواسته های شهروندان به حاکمان از طریق رسانه ها به مسئولان انتقال داده می شود  و در همین راستا  مطبوعات بر عملکرد مسئولان و دولت ها  نظارت دارند.

این مقام مسئول افزود :  نظارت غیر رسمی مطبوعات  از ایجاد فساد در جامعه جلوگیری می کند  و زمینه پاسخگویی،  شفافیت و مسئولیت پذیری مدیران را فراهم می کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین ادامه داد : در هر جامعه ای که فضا برای مطبوعات و رسانه ها محدود  باشد نقطه آغاز فساد و رانت را ایجاد می کند و در هر جامعه ی که  فضا برای بیان شفاف گزارش  مطبوعات باز و گسترده باشد در آن جامعه  حجم و میزان فساد حاکمان کاهش پیدا می کند؛   لذا مهمترین مسئله ای  که می تواند فساد را کاهش دهد پاسخگویی مسئولان و فعالیت آزادانه مطبوعات است.

وی در زمینه وضعیت و شرایط رسانه ها و مطبوعات استان قزوین تاکید کرد : در خصوص وضعیت رسانه های استان نمی توان ارزیابی دقیقی ارایه داد  چرا که در استان قزوین تعریف و معیار مشخصی از سوی متولیان  این حوزه برای خبرنگاران تعریف و تدوین نشده است تا بر اساس آن بتوان در زمینه وضعیت خبرنگاران استان به طور دقیق و کارشناسی اظهار نظر کرد.

این مقام مسئول گفت :  در شرایط فعلی با توجه به تعدد و گستردگی عرصه فعالیت مطبوعات و همچنین ظهور و بروز فضا های جدید اطلاع رسانی بویژه در شبکه های اجتماعی ضرورت دارد که متولیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و خانه مطبوعات استان بر اساس شاخص و موئلفه های حرفه ی  یک نوع غربالگری را در زمینه خبرنگاران استان انجام دهند تا خبرنگاران فعال و حرفه ای و دارای صلاحیت در استان شناسایی و معرفی شوند.

وی تاکید کرد : امرز بخشی کثیری از خبرنگاران استان با عشق ،علاقه و صادقانه در عرصه مطبوعات و رسانه های استان فعالیت دارند و بخشی  نیز از این حرفه و بستر به عنوان یک محل و منبع درآمد ارتزاق می کنند  که متاسفانه همین افراد فضا و شرایط را برای فعالیت بهتر خبرنگاران حرفه ای و علاقه مند سخت  و مشکل کرده اند.

 مدیر کل روابط عمومی و امور بین المل استانداری قزوین تاکید کرد : یکی دیگر از مشکلات امروز خبرنگاران استان قزوین عدم امنیت شغلی است ؛ به همین دلیل بسیاری از خبرنگاران نشریات و رسانه ها به دلیل ترس از آینده و تحمیل هزینه وعواقب ، مطالب و گزارش ها را محافظه کارانه  کا ر می کنند.

وی بزرگ نمایی و اغراق مطبوعات استان از برخی مدیران و چهره ها را یکی دیگر از نقاط ضعف مطبوعات استان قزوین ذکر کرد و بیان داشت : بعضا مشاهد می شود که برخی چهره ها و مدیران بدون اینکه دارای جایگاه و عملکرد مناسب باشند در صفحه اول نشریات با تیترهای غیر واقعی برجسته  می شوند  که بعداد نقدعملکرد  این افراد برای خود نشریات  سخت و دشوار می گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی