باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


بابایی صالح  مطرح کرد:
بافت‌های فرسوده بحران کنونی کلانشهرهای کشور/نوسازی بافت های فرسوده شهری اولویت وزارت راه و شهرسازی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری یکی از مهمترین معضلات اجتماعی کشور محسوب می‌شود و مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به آن داشته‌اند.

روح الله بابایی در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه اصلی‌ترین مسئله در ۲۰ سال آینده ایران بازآفرینی شهری خواهد بود، گفت: یکی از معضلات اجتماعی کشور، درکنار طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی، وجود بافت‌های فرسوده است. بازآفرینی شهری مسئله 20 سال آینده نیست، بلکه مسئله پر اهمیت حال حاضر کشور است که جامعه ما امروزه به شدت با آن درگیر است.
نماینده مردم بوئین زهرا وآوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری موضوعی است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به آن داشته است. بافت‌های فرسوده در کلانشهر‌ها برای جامعه مشکل‌سازی بوده. مسئولان اجرایی کشور باید وارد عمل شوند و نقشه راه را آماده و ریل‌گذاری کنند، اما متاسفانه حرکتی از سوی آنها  انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: مسئله بافت‌های فرسوده موضوع جدیدی نیست که برای 20 سال آینده به عنوان یک مسئله و مشکل مطرح شود، وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع اولویت داده و اگر لایحه‌ای دارد به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
این نماینده مجلس دهم با اشاره به کاهش ناهنجاری ها با افزایش نوسازی و بهسازی فضای شهری تاکید کرد: بافت‌های فرسوده موجود در اطراف و مرکز شهر‌ها با افزایش تخلفات در جامعه می‌شود، اگر اماکن فرسوده کلانشهرها ساماندهی و نوسازی شود، نظارت و کنترل از این مکان‌ها افزایش پیدا می‌کند،افزایش نصب دوربین‌ها در معابر، تعیین محل عبور نیروهای پلیس و امدادی، قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای بهبود این وضعیت،بهتر است دولت پیش قدم شود چرا که در صورت ارائه طرح از جانب مجلس ممکن است، با مشکل اعتبار و بودجه مواجه شود در صورتی که با ارائه لایحه از جانب دولت و پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز و با حمایت مجلس با مشکلی مواجه نمی‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی