باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سردرگمی و بلاتکلیفی در آموزش و پرورش استان قزوین

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۷:۴۲ ق.ظ


ولی اله حسین زاده
سالار قاسمی چهره نام آشنایی اردوگاه اصلاح طلبان استان قزوین و حامیان دولت تدبیر و امید جزء اولین  انتصاب های ادارات کل دولت تدبیر و امید در استان قزوین بود که در ابتداء لبخند رضایت را بر لبان حامیان دولت نشاند؛  اما با گذشت زمان ونوع رفتار و عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش در استفاده از مدیران دولت قبل در بدنه اداره کل ،مناطق و همچنین نشست و برخاست های  محرمانه و مکرر با چهره های صاحب نام اردوگاه اصول گریان و منتقدان دولت ، پررنگ شدن نگاه های محله ای دربرخی انتصاب ها واستفاده از نیرو های بازنشسته و ... باعث گردید که دوستان و حامیان سابقش در اردوگاه اصلاح طلبان و حامیان دولت  به منتقدان سرسخت قاسمی تبدیل شوند و در مناسبت ها و نشست های گروهی و حزبی گلایه های  خود را به گوش بزرگان اصلاح طلب استان و کشور برسانندوخواستارتغییر و جابجایی قاسمی شوند.
اما بهر حال سالار  سرد و گرم چشیده عالم سیاست اکنون بیش از 5 سال است که در آموزش و پرورش استان قزوین سالاری می کند و تمام فراز و نشیب ها را پشت سرگذاشته و با مدیریت خاص خود هجمه مخالفان و منتقدان را مدیریت کرده است.
واقعییت این است که این روز ها مجدد موضوع رفتن و یا ماندن قاسمی از مباحث داغ و اصلی محافل سیاسی ، فرهنگی ، آموزشی و  بخش های از جامعه استان قزوین شده است و حتی  مقصد بعدی سالار را مدیر کلی استان البرز ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارتخانه و ..... اعلام می کنند ؛ زمزمه های نیز در خصوص گزینه های احتمالی مدیر  کل آموزش و پرورش استان قزوین به گوش می رسد ؛ در همین راستا رایزنی و نشست های محفلی زیادی  بین گروه ها و بخش های  مختلفی ازفرهنگیان استان برای معرفی گزینه های مورد نظر در حال برگزاری است .



شنیده می شود که اکثریت نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز برای جابجایی قاسمی به جمع بندی رسیده اند هر چند در زمینه گزینه نهایی اختلاف نظر های وجود دارد لکن به نظر میرسد  همگان منتظر تصمیم نهایی عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین هستند.
اما آنچه که صاحب قلم را به عنوان   یکی از اولیاء دانش آموز و خبرنگار نگران کرده است سردرگمی و بلاتکلیفی بدنه آموزش و پرورش استان به عنوان بزرگترین و گسترده ترین دستگاه فرهنگی و آموزشی است که به نوعی تمامی خانواده ها به طور مستقیم و غیر مستیم با این اداره ارتباط دارند؛ هست.
این نگرانی زمانی بیشتر می شود که بدانیم ماههای شهریور و مهر حساس ترین ، مهم ترین و به نوعی پر ترافیک ترین ماه های کاری و فعالیت آموزش پرورش جهت  سامان دهی معلمان ، فضا های آموزشی و  بستر سازی برای سال تحصیلی پیش رو است لذا در این مقطع زمانی  ایجاد هرگونه دغه دغه و حاشیه درآموزش و پرورش سم مهلک است.
معهذا با داغ شدن موضوع جابجایی سالار به نوعی وضعیت سردرگمی و بلاتکلیفی و عدم انسجام در مدیریت آموزش و پرورش ایجاد شده است ؛ لذا ضرورت دارد که هر چه سریعتر زاهدی  استانداراستان قزوین  با تصمیم درست و مناسب  خود اداره کل آموزش و پرورش استان را از شرایط برزخ فعلی نجات دهد.
اگر قرار است که قاسمی همچنان سکان هدایت آموزش و پرورش استان قزوین را در دست داشته باشد ؛  مدیریت  ارشد استان با قاطعیت و شفافیت  تصمیم خود را بر ابقاء و ادامه فعالیت قاسمی اعلام کند تا مدیر کل و همکارانش نیز با دلگرمی و انگیزه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند  و اگر به هر دلیل نیز بنا بر تغییر و جابجایی قاسمی است بدون از دست دادن حتی یک روز  این تغییر و جابجایی انجام شود تا بیش از این اداره آموزش و پرورش استان  دچار خسارت ، حاشیه و التهاب نشود که ادامه این وضعیت لطمات جبران ناپذیری به  حوزه آموزش و پرورش استان  وارد خواهد ساخت.
سخن پایان اینکه در خصوص عملکرد پنج ساله قاسمی در حوزه های مختلف از جمله لزوم ارایه گزارش شفاف مالی در خصوص فرهنگیان سهامدار هتل فرهنگیان مشهد و هتل پاپیون شما ل و .....را  می بایست  معلمان و فرهنگیان که خود از اقشار فرهیخته ، جریان ساز و مرجع جامعه محسوب می گردند قضاوت و اظهار نظر کنند اما اگر در این مقطع به هر دلیل تصمیم بر رفتن قاسمی استوارهست  انتظارجامعه تاثیر گذار فرهنگیان ، حامیان دولت و اصلاحات  از بزرگان استان ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واستاندار این است که مدیر جایگزین قاسمی  شرایط و شاخص های از جمله بومی بودن ، حامی دولت   ، عملگرا، تحول آفرین، جوان، دارای سبقه و سابقه روشن وشفاف ، عدالت محور ، مقبول جامعه فرهنگیان استان قزوین و ...  باشد تا وی بااستفاده  از تمامی ظرفیت های استان و مشارکت و همراهی موثر فرهنگیان بتواند با پشتوانه قوی ، در فرصت باقی مانده از دولت تدبیر و امید خون تازه و امید آفرین را در بدنه آموزش و پرورش استان قزوین  برای اجرای سیاست های  دولت تزریق کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

آقای شهاب زاده مدیر بومی بود چه گلی به سرش زد؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی