باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نمازهای جمعه نباید رنگ حزبی و جناحی به خود بگیرند

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نمازهای جمعه نباید رنگ حزبی و جناحی به خود بگیرند.

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه بوئین زهرا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تقدیر از خدمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه، امام جمعه سابق این شهر اظهار کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرینه سالها با تلاشی خستگی‌ناپذیر برای تقویت هر چه بیشتر جایگاه نماز جمعه فعالیت کردند.

وی همچنین حجت‌الاسلام‌ رضوانی، امام جمعه جدید بوئین زهرا را نیز چهره‌ای فاضل و توانمند معرفی کرد و افزود: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانی سالها با حضور فعال در جبه‌های جنگ، آزاده‌ای سرافراز هستند و ان‌شاءالله با سالها تجربه کاری بتوانند در این رسالت مهم و خطیر موفق عمل نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه از نگاه دین، تصریح کرد: نزول سوره جمعه نشان می‌دهد خدای متعال توجه بسیار ویژه‌ای به نماز جمعه دارد و به همین خاطر خداوند کسانی که به این فریضه مهم دینی بی‌اعتنایی می‌کنند مورد سرزنش قرار داده و آنهایی که به این فریضه مهم دینی اهمیت قائل هستند تشویق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین دشمن شناسی از نوع دشمنان خارجی و منافقان داخلی را از ویژگی‌های نماز جمعه بر شمرد و افزود: با قرائت سوره‌های جمعه و منافقون و حضور مستمر و جدی در نماز جمعه بصیرت ما افزایش یافته و نفاق و بی بصیرتی در دشمن‌ شناسی از میان می‌رود.

امام جمعه قزوین یکی از مهمترین پایگاه‌های مبارزه با جنگ نرم را قرارگاه نماز جمعه معرفی کرد و ابراز داشت: منظور رهبری از جنگ نرم همان جنگ با منافقان است و همه می‌باید تلاش کنیم تا در جنگ نرم که بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، سربلند بیرون بیاییم.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌باید برای تقویت جایگاه نمازهای جمعه همه دست به دست هم بدهیم، خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه و مسئولان وظیفه دینی و الهی دارند که برای تقویت نماز جمعه قیام کنند چرا که طبق روایات با حضور مستمر همه آحاد در نماز جمعه، جامعه از خطر نفاق در امان می‌ماند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم نمازهای جمعه رنگ حزبی و جناحی به خود بگیرند، بیان کرد: اگر نمازهای جمعه رنگ حزبی و جناحی به خود بگیرند و افراد در آن اثرگذار شوند، کارایی خود را از دست خواهند دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه جایگاه و نقش امام جمعه فراتر از جایگاه پدر یک خانواده است، اظهار کرد: ائمه جمعه می‌باید با شناخت کامل و جامع نسبت به رسالت‌ها و وظایف خود که همان هدایت‌گری جامعه است، عمل کنند.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه می‌باید در حمایت از حق محکم و مقتدر باشند و انتظارات قرآن و اسلام را محقق کنند و در این مسیر مقدس همواره تلاش و پشتکار جدی داشته باشند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: ائمه جمعه نسبت به همه آحاد جامعه مسئولیت و رسالت دارند و حتی کسانی که در نماز جمعه نیز شرکت نمی‌کنند نیز باید زیر چتر حمایت‌های معنوی ائمه جمعه قرار داشته باشند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی