باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
استفاده شخصی از خودروهای دولتی در قزوین کنترل می‌شود

 رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استفاده شخصی از خودروهای دولتی در وقت غیر اداری خلاف و ممنوع است و با متخلفان بشدت برخورد می شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار داشت: دستگاه قضایی در برخورد با هرگونه فسادی جدی است و با قاطعیت برخورد می کند تا این فساد در ابعاد مختلف در جامعه ریشه نداوند.

وی افزود: فساد همیشه بزرگ و کلان نیست و رقم های نجومی ندارد بلکه گاهی از مسائل کوچک آغاز شده و سپس به معظل و مشکلی بزرگ تبدیل می شود لذا اگر بتوانیم روزنه های فساد را ببندیم از تحمیل هزینه های بیشتر به نظام جلوگیری کرده ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: یکی از مواردی که در سالهای اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته استفاده از خودروها و امکانات اداری است که متاسفانه روند آن روبه افزایش بوده است.

استفاده از خودروی دولتی فقط در زمان اداری و ماموریت/ استفاده شخصی ممنوع

وی اظهارداشت: از این تاریخ به بعد مدیران دستگاههای اجرایی حق ندارند از خودروی دولتی خارج از وقت اداری استفاده کند مگر در ماموریت باشند.

قدرتی یادآورشد: از اداره بازرسی استان هم انتظار داریم ضمن نظارت و بازرسی جدی در این زمینه با قاطعیت عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: استفاده از خودروهای دولتی از مصادیق فساد است و اگر از این تخلف جزئی جلوگیری کنیم به فساد ۳ هزار و ۱۲ هزار میلیارد تومان نمی رسیم.

وی افزود: وقتی یک نفر برای ۴۰ هزار تومان یارانه روزشماری می کند و یک عده ای هزاران میلیارد تومان بیت المال را غارت می کنند و ما در خوابیم باید بدانیم باید با هر فسادی اعم از ریز و درشت برخورد کنیم تا تخلف در ادارات ریشه کن شود.

حرکتی ارزنده که از تخلف جلوگیری می کند

استفاده از خودروهای دولتی در سالهای اولیه انقلاب کاملا حساب شده و در ساعات اداری بود و گاهی مدیران ارزشی از وسیله نقلیه خود برای کار اداری استفاده می کردند اما کاهش نظارتها و حرکت مدیران به سمت تشریفات و احساس تملک شخصی بر اموال دولتی موجب شد که امروز دیگر سفر با خودروی دولتی به شمال و جنوب و مسافرتهای شخصی امری عادی شده است.

رویکرد جدید رئیس کل دادگستری استان در مقابله با استفاده شخصی از خودورهای دولتی می تواند نقش هرچند کوچک در صرفه جویی در هزینه داشته و مدیران را به رعایت بیت المال دعوت کند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی