باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سخنان بسیار مهم و قابل تامل حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین :

برخی از نمایندگان بلای جان مدیریت کشور شده اند و با معرفی افراد غیرمتخصص برای کشور مشکل ایجاد کرده اند.





 به گزارش خبرنگار ما و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در نشست هم اندیشی مسئولان عملکرد دستگاههای اجرایی با بازرس کل استان گفت: هرچقدر تربیت اخلاقی و نظارت درونی را جدی بگیریم از فساد کم می شود، گاهی ساختار ناسالم است و زمینه فساد مهیا می شود البته ما می توانیم پیشنهاد بدهیم.

وی افزود: نظارت کار دیگری است که باید بر رفتار مدیران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم صورت گیرد و این کار جهادی است و باید همه شما حساس و دقیق و بیدار باشید و بدانید مبارزه با فساد جدی است اما باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم.

رئییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: گاهی با یک تذکر مشکل حل شده و از فسادی بزرگ جلوگیری می شود و گاهی با حضور مستقیم و زمانی هم با برخورد قانونی موضوع حل می شود اما باید دانست کسی که کارمند و مدیر شده برای نظام هزینه زیادی داشته لذا نباید از برکناری و زندانی شدن آن خوشحال شویم البته نباید کوتاه بیاییم تا فساد نهادینه شده و به اصل نظام اسیب بزند.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: قدرت و ثروت فساد آفرین است، باید مراقب فسادهای اخلاقی هم باشیم و نگذاریم در ادارات شکل بگیرد و گاهی با تفکیک نیروها میتوان از مشکلات کم و ریشه فساد اخلاقی را خشکاند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: اصلاح یک اصل اساسی است که همواره اهمیت داشته و اگر قوانین شفاف نداشته باشیم زمینه فساد فراهم است. نظارت. قانون شفاف و نگاه به روز و اصلاح قانون در مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید تذکر لازم را قبل از وقوع جرم توسط بازرسان بدهید و داشتن سلامت اداری، اخلاقی، مالی ضروری است و امروز که سازمان های جاسوسی فعالتر شده اند و تلاش می کنند حتی یک مدیر را فاسد کرده و نظام را زیر سوال ببرند تکلیف داریم در مبارزه با فساد جدی باشیم و جانمان را برای سلامت و اقتدار و بقای نظام بدهیم.

وی اظهارداشت: خوش خیالی، اعتماد بیش از حد می تواند فساد انگیز باشد زیرا شیطان همیشه در کمین است و هر لحظه امکان دارد همه ما دچار لغزش شویم.



این مقام قضایی استان اضافه کرد: مگر امام حسین در مبارزه با فساد فکر جان خود و خانواده اش بود که ما بخواهیم کوتاهی کنیم یک مقدار در مسیر مبارزه با فساد باید کسانی که درد دین و کشور دارند وارد میدان شوند و دستگاه قضایی هم در مرکز میدان است.

وی اظهار داشت: اصلاح قانون یک اصل اساسی است که همواره اهمیت داشته اما اگر قوانین شفاف نداشته باشیم زمینه فساد فراهم است لذا نظارت، قانون شفاف و نگاه به روز و اصلاح قانون در مبارزه با فساد ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: فساد گاهی بخاطر نا اگاهی به قانون است و مثلا کسی را شورا به عنوان شهردار انتخاب می کند که بلد نیست و خطا می کند و یا یک نماینده آمده کسی را به عنوان مدیرکل یا شهردار و شورا تحمیل می کند که چون مدیریت بلد نیست دچار خطا و فساد می شود.

وی در ادامه افزود: برخی شهرداریها برای عده ای حیات خلوت شده است و شهری که ۲۰۰ نیرو لازم داشته ۵۰۰ نفر را گرفته که باید بررسی شود و ضروری است تا همه برای مبارزه با فساد آماده باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برخی از نمایندگان بلای جان مدیریت کشور شده اند و با معرفی افراد غیرمتخصص برای کشور مشکل ایجاد کرده اند که امیدواریم قانون منع مداخله نمایندگان در انتخاب مدیران تصویب شود زیرا یک مدیر انتصابی جرات و جسارت کار ندارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در همه دوره ها و همه جناح ها در دوران اصول گرایان و اصلاح طلبان و تدبیر و امید هر کس نیروی خود را می آورد البته اشکالی ندارد نیروی خود را بیاورید اما با هر گرایش که هستید بر اساس قانون و برای خدمت به مردم کار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: در مبارزه با فساد باید با مقررات آشنا باشید تا در مناقصات و مزایده فساد ایجاد نشود البته لازم است حافظ اسرار باشید و با اخلاق رفتار و در مسیر قانون حرکت کنید.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: ما در دستگاه قضایی دنبال جنجال و سروصدا نیستیم، اگر موردی ببینیم به مدیر منعکس می کنیم تا جلویش گرفته شود و دنبال پیشگیری و حل مشکلات هستیم و می خواهیم اگر خطایی بود مدیر اصلاح شود.

وی گفت: هزینه های غیر ضروری در ادارات باید حذف شده و مدیران در انتخاب نیرو دقت کنند و شما بازرسان لازم است راهنمایی بدهید به مدیر تا خطا نکند.

در ادامه از افرادی که در برخورد با فساد بیشترین همکاری را با اداره بازرسی استان داشتند تقدیر شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی