باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آگاه سازی نسل جوان نسبت به آسیب های اجتماعی ضروری است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا گفت: آگاه سازی نسل جوان نسبت به آسیب های اجتماعی ضروری است تا سلامت جامعه تضمین شود.

سعید اقبالی در حاشیه اجرای طرح قاضی مدرسه که در دبیرستان پسرانه سیدالشهداء بویین زهرا برگزار شد، گفت: پیشگری از وقوع جرم بر اساس قانون برعهده قوه قضاییه نهاده شده است و در همین راستا اقدامات متعددی از سوی دستگاه قضایی در جهت کاهش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در حال انجام است.

وی افزود: قاضی مدرسه از جمله طرح هایی است که با جدیت در دادگستری شهرستان بویین زهرا دنبال می شود و قضات و مسئولان قضایی این شهرستان به صورت مستمر در مدارس حضور می یابند تا به اهداف تعیین شده برسیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد: اگر بخواهیم در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی موفق باشیم باید آموزش ها را از نسل جوان آغاز کنیم زیرا نوجوانان و جوانان به دلیل برخی هیجانات سنین مربوط به خود بیشتر در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند.

وی یادآورشد: امروز شاهدیم که آسیب های اجتماعی و جرائم به طرق مختلف در نسل جوان بخصوص در بین دانش آموزان گاهی با در دام افتادن فروشندگان مواد مخدر و گاه به صورت نزاع و روابط ناصحیح اجتماعی و موارد دیگر نمایان میشود به همین خاطر توجه به نوجوانان و جوانان در جهت آشنایی آنان از مخاطرات اجتماعی باید از طرف مسئولان و خانواده ها کاملا جدی گرفته شود.

این مسئول قضایی بیان کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نبود فرهنگ سازی صحیح در این خصوص موجب شده که استفاده ناصحیح از چنین ابزاری به یک آسیب اجتماعی بدل شود و امروز شاهدیم که استفاده از فضای مجازی در بین جوانان گسترش یافته و همین گسترش به دلیل نبود آموزش های صحیح موجب افزایش آسیب های اجتماعی نیز شده است.

اقبالی تصریح کرد: در اجرای طرح قاضی مدرسه که به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در سطح استان انجام شده به دنبال این امر هستیم که بتوانیم دانش آموزان را که امید آینده کشور هستند با جرائم و آسیب ها و مخاطرات اجتماعی آشناکنیم تا بتوانیم در پیشگیری از وقوع جرم گام های موثری برداریم.

دادستان شهرستان بویین زهرا در ادامه افزود: در طرح قاضی مدرسه در خصوص مسائل مختلفی همچون مواد مخدر و عواقب ناشی از این جرم، درگیری و نزاع و مجازات های قانونی این بزه، جرم مزاحمت تلفنی، آسیب ها و مزایای فضای مجازی، رانندگی بدون گواهینامه و روابط ناصحیح و نامشروع توسط قضات بحث و گفتگو می شود.

وی گفت: از نظر ما با توجه به نقش ویژه مدرسه در جریان های فرهنگی و تربیت جامعه، می توان در مسیر افزایش آگاهی و رشد اجتماعی دانش آموزان و خانواده ها از مدارس استفاده کرد که طرح قاضی مدرسه این هدف را دنبال می کند.

اقبالی اظهارداشت: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود پیشگیری از وقوع جرم را با جدیت دنبال می کند اما باید بدانیم که این امر تنها با تلاش دستگاه قضایی به ثمر نخواهد نشست و لازم است هم مردم با مسئولیت پذیری اجتماعی و هم نهادهای متولی امر فرهنگ و سایر مسئولان به میدان بیایند و با همدلی و همراهی برای رسیدن به هدف نهایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی