باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
۵۱ حزب در استان قزوین مجوز رسمی دریافت کرده اند

مدیرکل سیاسی انتخابات استان قزوین گفت: ۵۱ حزب سیاسی در استان مجوز فعالیت دارند و با راه اندازی خانه احزاب زمینه رفع مشکلات گروههای سیاسی و تعامل بیشتر با آنهامهیا می شود.

جلسه احزاب طرفدار دولت در استان قزوین عصر چهارشنبه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در استانداری تشکیل شد.

در این مراسم صفر فضلی مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان قزوین گفت: با ۱۵ حزب در ماههای اخیر جلسه داشتیم تا بتوانیم با دغدغه های احزاب آشنا شویم.

وی افزود: در این جلسه دبیران و جانشینان احزاب طرفدار دولت استان حضور دارند که سه دستور در خصوص افتتاح خانه احزاب، گزارش دبیران احزاب و بررسی موانع و مشکلات را بررسی می کنیم.

فضلی تصریح کرد: برای پویایی فعالیت احزاب موانع را بررسی خواهیم کرد و در این راستا راه اندازی خانه احزاب از مطالباتی بود که با جدیت آن را دنبال کردیم و بزودی عملی می شود.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استان قزوین گفت: در استان قزوین به ۵۱ حزب مجوز داده ایم لذا باید یک مکان مناسب برای آن تعیین شود که در حال تجهیز این مکان هستیم و آن را هفته وحدت افتتاح می کنیم.

وی بیان کرد: برخی احزاب اصلاح طلب هنوز مجوز ندارندودر قزوین دفتری راه اندازی نکرده انداما درصددیم خانه احزاب بصورت فراکسیون توسط اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان اداره شود.

فضلی اضافه کرد: کسانی که مجوز شعبه و دفتر ندارند بسرعت اقدام کنند و ما هم مجوز دفتر را در ۲۴ ساعت صادر می کنیم.

دبیران احزاب از بی توجهی به احزاب انتقاد دارند

در ادامه این نشست امامقلی از انجمن معلمان استان گفت: اگر احزاب درست عمل کنند جامعه به عقلانیت می رسد لذا باید احزاب نیروی انسانی توانمند را شناسایی و برای مدیریت معرفی کنند.

وی افزود: گاهی احزاب انگیزه معرفی افراد خود را هم ندارند و ما در انجمن اسلامی معلمان نگران رد صلاحیت در زمان انتخابات هستیم لذا نیروهای اصلی را معرفی نمی کنیم.

ایرانی از حزب خانه پرستار گفت: این که فقط از احزاب در موقع انتخابات استفاده کنیم منطقی نیست بلکه باید مطالبات احزاب به گوش رئیس جمهور رسانده شود.

فریبا رضایی عضو شورای علی البدل حامیان حقوق بشر زنان هم اظهارداشت: هنوز تشکیلات حزبی ما شکل نگرفته اما به نظر می رسد علیرغم الگوی مطلوبی که اسلام از چهره زن ترسیم کرده اما چیزی که در جامعه دیده می شود خلاف آن است در حالی که باید زنان در جایگاه سیاسی اجتماعی واقعی خود قرار گیرند.

رضا جولاده دبیر حزب اسلامی کار استان هم بیان کرد:احزاب هرگز جدی گرفته نمی شوند و حتی ما یک مکان مناسب و در شان احزاب نداریم.

وی افزود: تغییرات مدیریتی برای احزاب مشکل ساز است و به نظر ما تقویت احزاب و کار گروهی راهکار حل مشکلات است.

جولاده برای همکاری در راه اندازی خانه احزاب اعلام آمادگی کرد.

مهران قاسمی دبیر حزب ندای ایرانیان هم گفت: مدیران دولتی استان زیاد قوی نیستند و عملکرد آنها نگران کننده است و این که مدیران ارتباط مناسبی با مردم ندارند جای سوال دارد.

وی اظهارداشت: در مناطق گاهی مردم روستا نمی توانند بخشدار را ببینند و برای گرفتن یک سالن جوانان ما در سمن ها مشکل دارند و به نظر می رسد در نوع انتخاب مدیران باید تجدید نظر شود.

قاسمی بیان کرد: مدیری که اهل ریسک نیست و آرام می آید و می رود می گویند خوب است در حالی که در این وضعیت به مدیرانی پاسخگو، جسور، ریسک پذیر نیاز داریم.

قاسمی گفت: با حرف شیک و شعاری که نمی توان استان را اداره کرد، اینکه احزاب هیچ نقشی در انتخاب مدیران استان ندارند ولی زمان انتخابات مهم می شوند باید بازنگری شود.

قافله باشی دبیرانجمن روزنامه نگاران استان هم گفت:دراستان اگر زنان سیاسی باشند بسرعت شناسنامه دار شده و خیلی زود حذف می شوند لذا نیازمند امنیت بیشتری هستند.

وی بیان کرد: معمولا افراد حزبی که پشت صندلی ریاست قرار می گیرند حامیان خود را حذف می کنند و حاضر نیستند خود را حزبی بدانند و در قزوین اگر بانویی وارد سیاست شود باید خطر آن را بپذیرد لذا انتظار داریم مدیران همراهی بیشتری کنند.

حیدری از حزب کارگزاران استان گفت: بعد از انتخابات نقش احزاب کم رنگ می شود و این روند باید اصلاح شود.

وی افزود: باید دستگاههای امنیتی را مجاب کنید تا فضا را باز کنند، حزبی بودن گاهی جرم تلقی می شود و مسئولی که پست می گیرد جسارت ندارد حزبی بودن خود را اعلام کند.

کریمی از مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی بیان کرد: متاسفانه از ظرفیت احزاب در دوران پس از انتخابات استفاده نمی شود در حالی که باید در کارگروهها از این افراد استفاده شود.

وی بیان کرد: به نظر می رسد گاهی مدیران توانایی بیان مطالبات دولت و روشنگری و اطلاع رسانی مناسب را ندارند و نمی توانند از عملکرد خود دفاع کنند و این خلاء باید جبران شود.

خَضری از حزب اراده ملت گفت: احزاب به صورت زینت بخش مجالس و اهداف دولتها شده اند و نباید اجازه دهیم این جایگاه نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: مدت طولانی است که موضوع برون سپاری مطرح شده اما هنوز نقش احزاب جدی گرفته نشده و ما را بازی نمی دهند و قادر نیستیم حتی یک مکان مناسب برای احزاب داشته باشیم.

طاهری از حزب مردم سالاری گفت: وضعیت مدیران مطلوب نیست و بیشتر آنها محافظه کار هستند.

وی اظهارداشت: نحوه عزل و نصب مدیران منطقی نیست، در حالی که نمایندگان نفوذ دارنداما احزاب در انتخاب مدیران هیچ نقشی ایفا نمی کنند و به نظر می رسد این جلسات هم هیچ خروجی و نتیجه ای ندارد.

رمضانی دبیر کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان استان گفت: نقش حزب انتقاد سازنده است اما کسی از آن استفاده نمی کند.

وی اظهارداشت: مدیران بر اساس شایستگی انتخاب نمی شوند در حالی که در این شرایط نباید هزینه بیشتری بدهیم و افراد نالایق باید کنار بروند.

فرجی ها دبیر انجمن اسلامی اساتید دانشگاه بین المللی قزوین هم بیان کرد: باید ابتدا حزب تشکیل داد بعد دنبال خانه احزاب بود و آنچه امروز داریم حزب نیست.

وی افزود: دولتها نگاه ابزاری به حزب دارند و این روند باعث شده برخی فقط پست می گیرند و فراموش می کنند که چگونه به این مسئولیت رسیده اند و تا این نگاه منفی به حزب وجود دارد و تا اساسنامه احزاب از بالا دیکته شود همه یک حزب هستیم و هیچ تنوع و تعددی وجود ندارد.

فرجی ها گفت: تا زمانی که حق نقد و انتقاد و تحلیل به رسمیت شناخته نشود و متهم به وابستگی به بیگانه شویم و تا زمانی که از دستگاههای ۴ گانه صلاحیت افراد برای کار سیاسی استعلام می شود هیچ حزبی رونق نمی گیرد.

وی اظهارداشت: امنیت سیاسی احزاب باید تامین شود و حزب باید از پایبن و دل مردم بجوشد لذا قدرت و جرات اظهار نظر نداریم و تا مشکل ساختاری حل نشود این جلسات فایده ندارد.

وحید مقدم از حزب توسعه ملی گفت: این مسایل که گفته شد باید پذیرفت نه ما حزب هستیم نه در کشور حمایت می شویم، نه آموزش دیده ایم، نه دفتر داریم نه دورهمی نه نیرو و نه رفتار حزبی داریم و نه مسئولان اعتقادی به حزب دارند.

وی بیان کرد: مشکلات ساختاری، اعتقادی و ایدئولوژیک در احزاب داریم و در کشور حزب را حمایت نمی کنند و ساختار اجتماعی کشور هم حزب را برنمی تابد در این میان گفتگو هم در جامعه شکل نگرفته لدا به نقطه مشترک نمی رسیم و امروز تاثیر قومیت ها بیشتر از احزاب است.

مقدم اضافه کرد: ظرفیت نقد نداریم و کار حزبی هزینه دارد لذا پیشنهاد می شود بنیه احزاب تقویت و نهادهای مدنی فعال شود و فراهم کردن بستر گفتگو، حق اظهارنظر، مسئولیت پذیری پس از بیان ایده ها و حمایت از نقد مشفقانه جدی گرفته شود.

حجت الاسلام رضایی از تشکل روحانیون الموت هم گفت: احزاب از دولت انتظار حمایت بیشتر دارند و باید زیرساخت های رشد احزاب را فراهم کنیم اما باید دید احزاب پس از قدرت با ارزشها چه رفتاری دارند ایا به تعهد خود عمل می کنیم و با مردم صادق هستیم؟

وی بیان کرد: همه ما به شهدا ارادت داریم و سرتعظیم فرود می آوریم و نباید برخی همه چیز را بنام خود مصادره کنند و از دولت انتظار داریم از شایستگان احزاب استفاده کند.

درویش از انجمن اساتید دانشگاه هم گفت: ناکارآمدی سیاسی مهمتربن مشکل ماست که باید آن را با کمک احزاب برطرف کنیم.

وی افزود: ضعف تحزب داریم در حالی که امروز بدون حزب نمی توان کشور را اداره کرد اما گاهی کسانی حزب را می چرخانند که این کاره نیستند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی