باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مطالبه افکارعمومی جهت پایان دادن به بی مهری نیروهای بومی و توانمند فرمانداری  قزوین




ولی اله حسین زاده

با فرا رسیدن زمان اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان سید علی موسوی مدیرسرد و گرم چشیده مجموعه استانداری قزوین از سمت فرمانداری شهرستان قزوین خداحافظی کرد و زاهدی استاندار قزوین  هم به زودی فرماندار جدید شهرستان قزوین را تعیین و معرفی خواهد کرد؛ البته وی بیان داشته که تمهیدات لازم به منظور اعطای پست سرپرستی فرمانداری شهرستان قزوین پیش بینی شده است.

شهرستان قزوین به مرکزیت شهر قزوین با پنج بخش مرکزی، الموت غربی و الموت شرقی، طارم سفلی و کوهین و هفت شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه، معلم کلایه، رازمیان، سیردان، کوهین که یک سوم مساحت 15 هزار و 805 کیلومتر مربعی استان یعنی 5 هزارو 693 کیلومتر مربع آن را به خود اختصاص داده از مهمترین شهرستان های استان محسوب می شود. به همین جهت انتخاب مدیر بومی، لایق، شایسته، متعهد، جوان، با انگیزه، پر انرژی و دارای رزومه شفاف سیاسی در همراهی و همسویی با سیاست های دولت می تواند دولت و حامیانش را از اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در بزرگ ترین شهرستان استان قزوین مطمئن و امیدوارسازد.

فرمانداری شهرستان قزوین به عنوان باسابقه ترین فرمانداری استان که در سال 1316فعالیت خود را آغاز کرده ، در مدت استقرار و فعالیت خود فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و آرشیو نیروی انسانی آن مملو از پرونده نسل های مختلف مدیران است ؛ زیرا فرمانداری شهرستان قزوین در استان به عنوان یکی از مراکز مهم و اصلی تربیت مدیران مطرح بوده و بعضا این مدیران به جهت توانمندی و شایستگی به جایگاه و مناصب بالاتری نیز ارتقاء پیدا کرده اند.

اما متاسفانه این روزها با توجه به پایان فعالیت سید علی موسوی زمزمه های نگران کننده ای در خصوص انتخاب فرماندار غیر بومی برای شهرستان قزوین به گوش می رسد که حیرت و نگرانی فعالان سیاسی و دلسوزان و همراهان دولت را به همراه داشته است؛ زیرا شنیده شده که سکان هدایت فرمانداری قزوین که به نوعی یکی از مراکز مهم و اصلی تربیت نسل های مختلف مدیریتی در استان قزوین بوده است به مدیری غیر بومی سپرده خواهد شد که مدت حضورش در استان قزوین به چند ماه هم نمی رسد.

 هر چند همه ما باور و اعتقاد داریم که همه ایران سرای ما است و شاخص انتخاب مدیران نیز باید بر اساس معیارهای شایستگی، توانمندی، لیاقت و... صورت بگیرد. اما سئوال افکار عمومی در قزوین این است که آیا در شهرستان قزوین به خصوص در فرمانداری این شهرستان فردی توانمند، جوان، با انگیزه، همراه و همسوی دولت تدبیر و امید  وجود ندارد که مدیریت ارشد استان مجبور شده است که یکی از همراهان سابق خود در استان کردستان که اخیرا از سمت خود برکنار شده است را برای این جایگاه مهم مطرح کنند. قطعا انتخاب مدیری که کمترین آشنایی با فضای شهرستان قزوین دارد، توهین بزرگ به مدیران و نیروهایی است که سالهاست در فرمانداری قزوین صادقانه و شبانه روزی خدمت رسانی به مردم را سرلوحه خود قرارداده اند.

در خوشبینانه وضعیت دو سال و اندی از عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده است؛ آیا مدیری که کمترین آشنایی و اشراف به استان و شهرستان قزوین دارد می تواند در مدت کوتاه باقی مانده ضمن آشنایی با بزرگترین شهرستان، برنامه های مدیریتی خود را اجرا نماید؛ خداوند آیت الله محمدی تاکندی را همچنان سلامت بدارد که با بیان شیرین خود در معارفه استاندار قزوین بیان داشت یک استاندار یا فرماندار دو سال طول می کشد تا قزوین را بشناسد، تا شناخت باید برود...

در حال حاضر نیروهای جوان، با انگیزه، با تجربه و همراه دولت در مجموعه فرمانداری شهرستان قزوین به اندازه کافی وجود دارند که کاملا به حوزه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... شهرستان آگاهی و اشراف دارند و کارنامه ی موفق و درخشانی از خود در پست های که بر عهده داشته و دارند بر جای گذاشته اند؛ لذا انتظار و مطالبه به حق افکار عمومی در قزوین و همچنین حامیان دولت این است که سکان هدایت فرمانداری شهرستان قزوین به مدیران بومی شهرستان که دوران آزمون و خطا را نیز سپری کرده اند داده شود تا انگیزه دیگر مدیران نیز برای فعالیت بیشتر افزوده شود در غیر این صورت یاس و ناامیدی در مجموعه ای فرمانداری شهرستان قزوین حاکم خواهد شد.

امید است آنچه که این روزها در برخی محافل شنیده می شود در حد گمانه زنی و شایعه باشد زیرا اگر چنین شود باید افسوس هزینه های مادی و معنوی را خورد که نظام برای تربیت مدیران جوان متحمل شده و امروز از طرف مدیرانی که خود از انگیزه ، توان و انرژی لازم برخودار نیستند مورد بی مهری قرار گرفته است.

کاش دبیران احزاب اصلاح طلب استان در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار آقای آشناگر که معاون سیاسی و امنیتی گریزان از رسانه ها است توجه و حمایت وی از مدیران جوانان همراه دولت را مطالبه می کردند و متذکر می شدند که پیمانه پست های سیاسی استان از مدیران غیر بومی کاملا پر شده است.

بدون تردید در شرایط سخت اقتصادی و تحریمی که هزینه های آن بر دوش مردم سنگینی می کند؛ ایجاد آرامش روحی و روانی مردم از اهمیت بسیار بالای برخودار است و در این راستا باید مدیران دولت در سطوح مختلف از ایجاد حاشیه و بگو ومگو های بی مورد جدا پرهیز کنند لذا شایسته نیست بلندپایگان استان با انتصاب مدیر غیر بومی و ناآشنا به مردم استان و صرفا آشنا وهمراه  بلندپایگان استان ، پنجره ی جدیدی از حاشیه و بگومگو ها ی سیاسی را که با انتخاب و معارفه مدیر کل جدیدآموزش و پرورش بسته شد مجدد در عرصه ای دیگر  در استان بگشایند.

و پاسخ سوالی که تا چند روز آینده مشخص خواهد شد این است که آیا عبدالمحمد زاهدی که تاکنون چند مرحله از جمله15 اردیبهشت ماه سال 93 طی حکمی محمد شفیعی را به عنوان مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان منصوب کرد و در آخرین مرحله نیز در تاریخ 3/7/97 وی را به عنوان مدیر کل امنیتی استانداری قزوین منصوب کرد حکم و ابلاغ جدیدی را به شفیعی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین امضاء خواهد کرد یا خیر؟! اگر چنین شود بعد از محمد مبیّن که با توقفی کوتاه در استانداری سکان فرمانداری شهرستان تاکستان در اختیارش قرار گرفت دومین نیرویی است که با توقف چند ماه در استانداری سکان هدایت یکی از مهم ترین فرمانداری های استان قزوین را تصاحب می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۲)

۲۹ آبان ۹۷ ، ۰۸:۵۲ مدافع ولایت
این استاندار70ساله ومعاون سیاسی اش که خود بازنشسته هستند داستان چیست چرا قانون تو این مملکت درست اجرررررررا نمی شودچرااااااا قانووووووووون به پای قدرت طلبی ماها وباندبازی ذبح می شوووووود چرا؟مگر ادعای این دولت در برابر دولت قبلی قانون گراااااااایی نیست
نیروی بومی انتخاب کردند لگد مال کردید و آبرویی برایش نگذاشتید که اکنون این چنین بومی بومی راه انداختید یا فرد مورد نظر شما باشد بومی خوبه ؟؟؟؟!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی