باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

هاشمی شهردار شریفیه خبرداد :

احداث کتابخانه عمومی در شهر  شریفیه



 شهردار شریفیه گفت :  پروژه ساختمان کتابخانه عمومی شهر شریفیه در دست انجام است و پیش بینی می گردد؛  تا پایان سالجاری اجرای سازه با اعتباری بالغ بر 560 میلیون تومان به اتمام برسد .

 مهندس حسین هاشمی شهردار شریفیه در گفتگو با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره به اهمیت و جایگاه توسعه فضا های فرهنگی  گفت : شهر شریفیه با برخوداری از 26 هزار نفر جمعیت و با داشتن تاریخ پر افتخار که حداقل تاریخ مکتوب آن به سده سوم هجری می رسد و بزرگانی همچون علامه ابولحسن محمد بن مهرویه صامغانی  محدث کتاب روضه الرضا در این دیار زیست و تربیت یافته اند در زمینه  سرانه فضای های فرهنگی با کمبود مواجه است.




وی ادامه داد: شهر شریفیه از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی برخودار است ؛ لذا شهرداری شریفیه در کنار فعالیت های تحول آفرین در حوزه عمرانی و خدماتی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام جدی دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین زیر ساخت های فرهنگی ، کتابخانه های عمومی شهر است افزود : در راستای ارتقاء فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه و با توجه به نبود کتابخانه عمومی مناسب در شهر شریفیه ، احداث کتابخانه عمومی مناسسب و مجهز  در دستور کار شهرداری شریفیه قرارگرفت.

 وی افزود : در آذرماه سالجاری با حضور جمعی از مسئولان کلنگ احداث کتابخانه عمومی شهر شریفیه در  زمینی به مساحت 1500 به زمین زده شد.




هاشمی سپس زیر بنای کتابخانه عمومی شهر شریفیه را 1100متر مربع اعلام کرد و یاداور شد :  ساختمان کتابخانه عمومی شهر شریفیه در دو طبقه شامل بخش مخزن ، اتاق کودک ، واحد کامپیوتر و آبدارخانه در همکف و در طبقه دوم شامل سالن مطالعه ، نمازخانه و اتاق کامپیوتر احداث می گردد.

شهردار شریفیه با اشاره به وسعت بالای ساختمان کتابخانه شریفیه گفت : ساختمان کتابخانه عمومی شریفیه دارای دو قرائت خانه مجزاء برای برادران و خواهران خواهد بود ؛ این بدان معنا است که برادران و خواهران بدون شیفت بندی همزمان می توانند از کتابخانه استفاده کنند.




در ادامه هاشمی با بیان اینکه نباید از ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه  غفلت کرد در خصوص میزان اعتبارپروژه ساختمان شهر شریفیه تصریح کرد : در مجموع پیش بینی می گردد با توجه به شرایط جدید اقتصادی 27 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل  کتابخانه مورد نیاز باشد که این اعتبار از درآمد های شهرداری و کمک های فرمانداری شهرستان البرز تامین خواهد شد.

شهردار شریفیه عنوان کرد : انشااله بر اساس برنامه ریزی انجام شده پروژه احداث ساختمان کتابخانه عمومی شهر شریفیه در سال 1398 به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی