باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

با رای نهایی دیوان عدالت اداری: 

رفتن جوادی شهردار الوند قطعی شد

 

ولی اله حسین زاده

 

هر چند در روزهای نخست که زمزمه های انتخاب مهندس جوادی به عنوان شهردار الوند مطرح شد؛  موضوع منع قانونی انتخاب وی به عنوان شهردار در محافل شنیده می شد و حتی در روز معارفه نیز بحث لغو مراسم و ابطال حکم جوادی  مطرح بود؛ اما در نهایت موافقان حضور جوادی در شهرداری الوند موفق شدند با پیگیری و استفاده از اهرم های قدرت و لابی  که در اختیار داشتند جوادی را به هر طریق ممکن وارد ساختمان شهرداری الوند کنند.

اما با توجه به اینکه حضور جوادی در شهرداری الوند دارای موانع و شبهات قانونی زیادی بود؛ در مدت حضور وی در پست شهردار،  همواره شایعه رفتن و یا ابقای جوادی در محافل مختلف استان بویژه بین شهروندان الوندی پررنگ بود.

درنهایت  بهزاد افشار مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور،  بر اساس نامه ی موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوب سال 1395 به مسئولان استان قزوین ابلاغ کرد؛ که نشان می داد ادامه حضور مهندس جوادی به عنوان شهردار الوند غیر قانونی است و جوادی باید بدون درنگ با توجه به صراحت قانونی از شهرداری الوند خداحافظی کند.

درهمین راستا مهندس علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین هم با توجه به نامه صریح وزارت کشور نامه ای به اعضای شورای اسلامی شهر الوند جهت اعلام پایان فعالیت مهندس جوادی شهردار الوند ارسال کرد که اعضای شورا با رویت و آگاهی از نامه فرخ زاد به تعطیلات دوهفته ای تابستانی رفتند تا همچنان رفتن و یا ادامه کار شهردار الوند در هاله ای از ابهام قرار بگیرد و اعضای شورا در فرصت به دست آمده روزنه ای برای ادامه حضور جوادی پیدا کنند.



اما درآخرین پیگیری خبرنگار ما از مهندس زاهد پور مدیر کل امورشهری و شوراهای استانداری قزوین در خصوص پایان فعالیت جعفر جوادی شهردار الوند وی اعلام کرد: مهندس جوادی شهردار الوند به نامه و ابلاغ وزارت کشور  به دیوان عدالت اداری اعتراض کرده، که دیوان عدالت اداری نیز توقف فعالیت را داده است؛  لذا ما همچنان منتظر نظر نهایی دیوان عدالت اداری در خصوص ادامه فعالیت مهندس جوادی شهردار الوند هستیم و هر رای که دیوان عدالت اداری صادر نماید برای همه لازم الاجرا خواهد بود.

اینک که پس از کش و قوس های فراوان دیوان عدالت اداری نظر خود در برکناری و پایان کار مهندس جوادی شهردار الوند را صادر کرده است؛ شهروندان الوند توقع اجرای این حکم و انتخاب شهردار جدید برای شهر الوند هستند.




انتظار این است اعضای شورای اسلامی شهر الوند بدون از دست دادن فرصت و جست وجو و تلاش  برای خرید زمان و یافتن راه های احتمالی برای باقی ماندن جوادی در شهرداری الوند،  با انتخاب شهردار توانمند ، متخصص ، پاک دست ، فرصت های از دست رفته در دوسال گذشته برای توسعه و شتاب بخشیدن به عمران و آبادی الوند را جبران کنند.

اما چیزی که مایه تعجب نگارنده و افکار عمومی ست این است  که اصرار برخی از مسئولان بلند پایه استان برای ادامه فعالیت و حضور  جوادی در شهرداری الوند بر اساس چه منافعی است؟!

 آیا مسائل پشت پرده ای در خصوص اصرار بر ماندن جوادی در پست شهرداری الوند وجود دارد که شهروندان الوند از آنها بی اطلاع  هستند؟!

بدون تردید گذشت زمان مسائل پشت پرده اصرار برخی جهت ماندن جوادی در پست شهرداری الوند را  برای مردم روشن خواهد کرد .

سخن پایان اینکه آیا احکامی که  جوادی در مدت حضور خود در شهرداری الوند در حوزه های مختلف صادر کرده است لغو و باطل می شود ؟؟


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۵۹ مدافع ولایت
این شورا  اکثرشون  الان جز باند داوود محمدی هستند فی الواقع قانون دراین کشور تا این باندها و دسته جات هستند بی معناااااااااست 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی