باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آخرین گزارش از وضعیت شورای شهر و حاشیه های انتخاب شهردار آبیک؛

3عضو شورا رأی خود را هومن طاهری اعلام کردند/ رد پیشنهاد 4عضو شورا برای جلسه؟ /تکذیب انصراف از سوی یحیی پور و محمدحسینی


3عضو شورا رأی خود را هومن طاهری  اعلام کردند/ رد پیشنهاد 4عضو شورا برای جلسه؟ /تکذیب انصراف از سوی یحیی پور و محمدحسینی

سه عضو شورای شهر رای خود را هومن طاهری اعلام کردند و باید منتظر ماند و دید آیا در روزهای آینده جلسه انتخاب شهردار برگزار می شود یا همچنان شاهد تداوم حاشیه های شورای شهر خواهیم بود.
 این روزها شهر آبیک وضع خوبی ندارد و هم مردم و هم مسئولان نگران وضع موجود هستند و در خصوص انتخاب شهردار برای آبیک ، روند خوبی را مشاهده نمی کنند. این روند به جایی رسید که امروز حجت الاسلام میر امینی امام جمعه آبیک با جدیت خواستار مطالبه مردم شد و اظهار داشت: اظهار نظرها و ورود به مسائل مختلف، از بلوغ و پختگی لازم برخوردار نیست و از همه مسئولین شهرستان به ویژه شورای محترم تامین، متنفذین سیاسی و خصوصا شورای شهر به جدّ میخواهم که هرچه سریعتر اختلافات را با هم کنار گذاشته و با ایجاد انسجام و احترام در عین اختلاف نظر ها سطح بلوغ و پختگی مدیریتی خودرا برای مردم نمایان کنند.
وی افزود: انسجام مدیران شهرستان در عین داشتن نظرات متفاوت برای ما یک اصل می باشد و انتخاب شهردار یا هر مدیری فرع آن است و یقین داریم که اگر به اصل وحدت پایبند نباشیم قطعا بعد از انتخاب شهردار اختلافات جدی تر خواهد شد و مشکلات جدی تری پیش خواهد آمد .

"هومن طاهری " انتخاب 3 عضو شورا
پس از بیانات امام جمعه آبیک و خبرنگار ما در حاشیه نماز جمعه موضوع را از اله یار مهدی رئیس شورای اسلامی شهر آبیک جویا شد که وی در پاسخ اینگونه عنوان کرد:بطور طبیعی هر یک از اعضا نظر خود را در انتخاب گزینه شهردار دارند و ما 3نفر از اعضای شورا( عبادی ،اینانلو و مهدی ) نیز پس از بررسی ها به این نتیجه رسیده ایم که گزینه هومن طاهری نسبت به سایرین اولویت دارد و بر اساس قولی که داده بودیم که شهردار جدید باید بالاتر از آگشته یا حداقل هم تراز وی باشد. به این باوریم که وی تجارب بسیاری دارد و مدرک مرتبط با این سمت را دارد و اکنون نیز در جایگاه خوبی مشغول به فعالیت بوده و می تواند برای شهر مفید واقع شود. 
قدیر اینانلو عضو دیگر موافق با انتخاب "طاهری" نیز در تماسی تلفنی نظر خود را هومن طاهری اعلام کرد و همراهی خود با دو عضو شورای خواهان هومن طاهری تایید کرد.
از طرفی اسماعیل عبادی که حامی اصلی هومن طاهری به شمار می رود ضمن اعلام موضع خود و دو عضو دیگر فوق الذکر اظهار داشت:ما سه عضو شورا قاطعانه اعلام می کنیم که هومن طاهری شهردار مورد نظرماست و در جلسه انتخاب شهردار به وی رای خواهیم داد.
وی در پاسخ به اینکه چه افرادی کاندیدای شهرداری آبیک هستند اظهار داشت: با توجه به عدم حضور و انصراف آقایان یحیی پور و محمد حسینی در جلسه قبل مقرر شد که از بین سه نفر ( طاهری ، شجاعی و انصاری ) انتخاب شود که نهایتا با انصراف انصاری این انتخاب از بین غلامرضا شجاعی و هومن طاهری بایستی صورت پذیرد.

رای 4عضو دیگر شورا ؟
اما 4 نفر از اعضای شورای شهر ( آقایان دلوی ، ملک پور، امینی و خانم فیض اللهی ) موضع قاطعی را اعلام نکرده اند اما طبیعتا باید بین شجاعی و محمد حسینی یکی را انتخاب کنند که (علی رغم انتقاد بسیاری از حامیان و غیر حامیان آنها مبنی بر اینکه چرا از گزینه شجاعی بعنوان یک نیروی بومی با سابقه و آشنا به شهر و شهرداری آبیک بعنوان شهردار استفاده نمی کنند)، شواهد از انتخاب محمدحسینی از سوی این 4 عضو شورا حکایت دارد.

تکذیب انصراف و عزم جزم برای خدمت مجدد
از سوی دیگر در تماسی که با یحیی پور شهردار اسبق آبیک داشتیم ، وی انصراف خود را تکذیب کرد و اعلام آمادگی خود را تمدید کرد و گفت : در روز جلسه بعلت اینکه مادرم در بیمارستان بود و به کما رفته بود ضمن اعلام به همه اعضا و فرماندار آبیک برنامه های خود را ارسال و آمادگی خود برای خدمت مجدد به مردم آبیک را اعلام داشتم و هم اکنون نیز با جدیت بیشتری اعلام آمادگی می کنم.

تکذیب انصراف و استفاده از ظرفیت ها
همچنین در تماس با محمدحسینی شهردار فعلی آبگرم و دیگر کاندیدای شهرداری آبیک ، وی نیز انصراف خود از کاندیداتوری شهرداری آبیک را تکذیب کرد و گفت: همچنان آماده هستم و در صورت انتخاب حتی با 4 رای ابتدا تلاش خواهم کرد اعضای شورا را همدل و اتحادشان را برقرار کنم و با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت های شهر و مسئولان شهرستان در رأس آنها  امام جمعه معزز و فرماندارمحترم نسبت به رشد و توسعه شهر تلاش شبانه روزی داشته باشم.

تاکید فرماندار برای برگزاری جلسه
از طرفی احمدپور فرماندار آبیک نیز با تاکید بر حفظ انسجام و همدلی اعضای شورا اظهار داشت: نظرم حفظ وحدت و همدلی شوراست و با اظهارات امام جمعه محترم موافق هستم و اعضای شورا بایستی به وفاق و همدلی نسبت به تشکیل جلسه اقدام نموده و یک نفر را انتخاب نمایند .
وی تاکید کرد: طبق قانون اگر سه جلسه این اتفاق بیافتد و جلسه بعلت عدم حضور اعضا تشکیل نشود تخلف محسوب شده و طبق روال قانونی پیگیری ها انجام خواهد شد و نهایتا به سمت سلب عضویت این اعضا پیش خواهد رفت.

پیشنهاد جلسه رفع اختلاف ؟
اما ماجرا به همین جا ختم نشده و عبداله ملک پور در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در پی اظهارات امام جمعه محترم تصمیم گرفتیم پیشنهاد کنیم که با 3 عضو دیگر شورا که برای رفع اختلافات موجود جلسه ای داشته باشیم و به بررسی موضوعات بپردازیم و فارغ از هر نتیجه ای پس از جلسه به نزد امام جمعه آبیک رفته و شرح ماوقع نماییم و با ایشان همفکری و تبادل نظر داشته باشیم که متاسفانه مورد موافقت اعضای مذکور قرار نگرفت.

از سوی دیگر مهدی رئیس شورا در تماس تلفنی اظهار نظر وی را تکذیب کرد و اعلام کرد با پیشنهاد برگزاری جلسه به صرف صبحانه موافقت نکرده و با برگزاری جلسه موافق بودم و تشکر هم کردم و آماده هستیم فردا صبح جلسه مذکور برگزار شود و اعضای شورا به این جلسه دعوت خواهند شد و جلسه را برگزار می کنیم.

مردم کجای تصمیمات هستند؟
این موضوعات در حالی مطرح می شود که شهر دچار مشکلات و نیازهای زیادی است و مردم نیز نگران وضع موجود هستند و به نظر می رسد اگر همینطور به پیش برود شورای شهر حتی آبستن وقایع جدید و غافلگیر کننده نیز باشد . لازم است تامل بیشتری در تصمیم گیری ها لحاظ شود و یک اصل مهم در نظر اعضای شورا و مسئولان مرتبط و متنفذین و افرادی که لابی های پشت صحنه را مدیریت می نمایند باید مورد توجه قرار گیرد که این اعضا در ایام انتخابات همواره " مردم " و رضایت مردم را بعنوان مهمترین و اصلی ترین شعار و وعده و باور خود مطرح کرده اند که حتما باید در نظر گرفته شود که اگر اینگونه نشود ، شهر و شهرستان آبیک ضربه بزرگی خواهد خورد . حال باید منتظر ماند و دید آیا جلسه بعدی تشکیل خواهد شد یا دوباره آبستراکسیون شده و جلسه برگزار نخواهد شد و یا اینکه اتفاق دیگری در پیش است...

خبرگزاری آریا-

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی