باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


با همت دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا ؛

مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه در بوئین زهرا برگزار شد




به گزارش خبرنگارما همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مفتح با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضوانی امام جمعه بوئین زهرا ، دکتر رضا شعبان نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا و جمع دیگری از اساتید دانشگاه و طلاب حوزه علمیه شهر بوئین زهرا مراسم وحدت بین دانشگاه و حوزه برگزار شد.

دراین مراسم  ابتدا دکتر رضا شعبان نژاد ریسس دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا ضمن خیرمقدم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مفتح و با اعلام اینکه هر ساله در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه مراسمات وحدت آفرینی در دانشگها ها و حوزه های علمیه برگزار می گردد اظهار کرد : در شش سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا  ارتباط بین حوزه و دانشگاه  باهدف تعامل بین اساتید حوزه و دانشگاه ، تعمیق بیشتری  پیدا کرده است.



وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه  سبب گردیده که در فضای دانشگاه ها در کنار مباحث علمی ، موضوعات ارزشی و دینی نیز گسترش پیدا کند

 رئیس دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا گفت :  امروز تاثیر ارتباط بین حوزه و دانشگا ها در  فضای مذهبی و فرهنگی    کلاسها تداوم و اثرات بسیار مثبت به همراه داشته باشد و و همین امر باعث گردیده که در دانشگا ها افرادی  تربیت شوند که  همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشند.

شعبان نژاد افزود :  در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا تلاش کرده ایم با  تکریم دانشجویان و ایجاد ارتباط مناسب زمینه مشارکت فعالانه دانشجویان را در امور دانشگاه افزایش دهیم به دلیل  گسترش فعالیت های فرهنگی و ارزشی در سالهای اخیر بحمدالله کمترین مشکلات را در واحد بوئین زهرا داشته ایم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا خاطرنشان کرد : امید است انشالله با تداوم  وحدت  دانشگاه و حوزه شاهد موفقیت های روزافزون حوزه و دانشگاه به عنوان دوبال موثر در کنار همدیگر باشیم.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی غرب و مرکز استان قزوین با یاداوری اینکه برنامه ها فرهنگی و مذهبی و ارزشی از طریق نهاد مقام معظم رهبری ، دفتر فرهنگی و دانشجویان تدوین و اجرا می شود گفت : در مجموع  اجرای تمامی برنامه های فرهنگی و مذهبی و ارزشی در محیط های دانشگاهی در جهت ارتقاء و توانمندی سازی در تمامی حوزه ها انجام می پذیرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام رضوانی امام جمعه   شهر بوئین زهراضمن تبریک هفته وحدت دانشگاه و حوزه و تقدیر از مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی بوئین زهرا اظهار کرد : وحدت حوزه و دانشگاه را ابتدا باید از حضرت معصومه(ص) شروع کرد چراکه از ابتدای نهضت مرکز ترویج علوم حوزه علمیه قم با حضور اندیشمندانی همچون شهید مفتح ، مطهری، امام عزیز شکل گرفت و این بزرگان دارای جایگاه ویژه هستند.



وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه دارای دستاوردهای فراونی در جهت استقلال کشور، حاکمیت قانون گذاری ، ارائه چهره خدمتگزار بودن دولت و تربیت نسل دانش آموخته متعهد اسلامی را به عهده دارد

مسئول حوزه علمیه شهر بوئین زهرا بیان داشت : حوزه   تولید علم ، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی ایرانی، اسلامی را بعهده دارد.

امام جمعه بوئین زهرا   حضور عالمانه روحانیون در دانشگاها را در کنار تشنگان معارف الهی (دانشجویان و اساتید) همانند شهیدانی چون مطهری و مفتح را فرصت ارزشمندی برای  محیط های دانشگاهی برای اشنایی با معارف اسلامی دانست و گفت : این شهیدان احساس کردند حضورشان در دانشگاه برای تشنگان محبت اهل بیت (ع ) است و چون خود سیراب بودند ، دیگران را هم   سیراب کردند.

وی بیان داشت : ارتباط موثر و منظم متناسب با حوزه و دانشگاه به طور مستمر، تربیت نیروی طراز انقلاب در 40 سالگی پیروزی انقلاب را به همراه دارد  و تشکیل جلسات         مشترک، ترویج ارزشهای دینی باعث می گردد حوزه و دانشگاه به عنوان دو مغز متفکر و فعال   باعث تولید علم وپیشرفت کشور می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی خاطرنشان کرد : الگوی جامعه در حال حاضر بازیکنان و بازیگران هستند که در این صورت باید تامل کرد. باید کسانی مورد الگو و مورد توجه قرارگیرند که الگوی علمی و معنوی باشند.

وی تصریح ساخت : دشمن دائما در تلاش است که اختلاف را در بین  دو حوزه و دانشگاه  ایجاد کند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

مسئول حوزه علمیه شهر بوئین زهرا تاکید کرد : دانشجو موذن جامعه است ، حوزه و دانشگاه موذن جامعه هستند یعنی بیدادگر جامعه هستند. همانگونه که شهید جامعه را بیدار می کند، یعنی اینکه جامعه را خواب وغفلت فراگیرد غفلت از دشمنی ، غفلت از دین داری، روزمرگی، است لذا  حوزه و دانشگاه باید بیدارگرو راه گشا باشند .

امام جمعه بوئین زهرا گفت : حوزه و دانشگاه می توانند سرنوشت جامعه، مردم را تغییر بدهند و از منفی ها به سمت خوبی ها هدایت کنند.

حجت الاسلام رضوانی در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد : تبدیل تهدید ها بر فرصتها ،جلوگیری از خام فروشی، افزایش تولید کشاورزی و گرایش به سمت تولید داخلی و استفاده از کالای ایرانی و محور قرار گرفتن تولید  در سیاستگذاریها و در سیاستهای مالی، بانکی،..... باید از اولویت های مسئولان باشد.

در ادامه این مراسم تعدادی از اساتید دانشگاه و طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه به بیان دیدگاه های خود در خصوص وحدت دانشگاه و حوزه پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی