باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین  ؛

نیروی انتظامی استان با استفاده شخصی و غیر قانونی از خودرو های دولتی برخورد خواهد کرد.





رییس کل دادگستری قزوین  گفت :  مقرر گردیده که دادستان مرکز استان نامه ای را به استانداری ارسال کند تا نیروی انتظامی مکلف گردد که از استفاده خودرو های دولتی  در خارج از وقت اداری جز در محدوده قانونی جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما در خصوص اهداف حضور خود و معاونین مجموعه دادگستری استان در بین مردم مناطق مختلف استان اظهار کرد : هدف از دیدار های مردمی استماع حرف های مردم و آشنایی با مشکلات مردم است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این است که مسئولان در بین مردم باشند تا مردم بدون واسطه و به صورت چهره به چهره  مشکلات و مطالبات خود را به مسئولان انتقال دهند؛  چرا که این امر باعث می شود که مردم سریعتر به حقشان برسند ؛ و اگر مشکلی دارند که ما بتوانیم در راستای مقررات قانونی انجام دهیم خصوصا مواردی که مربوط به حوزه قضا می شود،  همکاران و معاونین در جهت رفع مشکل در چارچوب مقررات   تسریع داشته باشند تا حقوق مردم ضایع نشود .  

مقام ارشد قضایی استان قزوین خاطرنشان کرد : دستگاه قضاء در واقع دارای دو طیف مراجعه کننده است که همانند بانک و شهرداری ها نیست  که مراجعه کننده آنها جهت دریافت تسهیلات و خدمات  به آنها مراجعه کنند ؛  بلکه مردم اگر درخواست و شکایتی را به ما انتقال می دهند ما موظف هستیم که طرف دیگر دعوا  را برای دفاع و ادای توضیحات دعوت کنیم تا بتواند از خود دفاع داشته باشد به همین دلیل است که مانمی توانیم صرفا بر اساس دریافت یک نامه و یا درخواست عمل کنیم بلکه این نامه و درخواست باید در مسیر قانونی مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

وی دیدار های مردمی را موجب افزایش آگاهی های حقوقی مردم ذکر کرد و افزود : مردم می توانند با افزایش اگاهی های حقوقی و استفاده از  مشاورین حقوقی تصمیمات درست را در  روابط اجتماعی ، اقتصادی و خانوادگی   اتخاذ کنند  و زود باور نباشند و  قرارداد های خود را  بر اساس مقرارات قانونی تنظیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با یادآوری اینکه در مجموعه دادگستری احکام مختلف شلاق ، زندان ، قصاص ، اعدام و ... وجود دارد ؛تاکید ساخت: باید این باور در مردم نهادینه شود که دستگاه قضایی تلاش دارد که بر اساس مقررات قانونی مشکلات مردم را حل کند البته طبع  دستگاه قضایی این است که 50 درصد محکوم می شوند و این بدان معنا نیست که هر مراجعه کننده که  محکوم می شود از دستگاه ها قضا ناراحت  شود هرچند ممکن است  بعضی از عملکرد همکاران بنده شاید به لحاظ خستگی و تراکم پرونده ها ناراحتی های  را  به همراه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم که خود مردم در بحث تحقق امنیت احقاق حق  و عدالت که پایه ای اصلی هستند مشارکت و آگاهی های لازم را داشته باشند.

این مقام قضایی استان سپس نقش رسانه ها در ارتقاء آگاهی های حقوقی مردم را مهم و اثر گذار دانست و تاکید کرد : خبرگزاری ها ، نشریات ، روزنامه ها و صدا و سیما وظیفه دارند در کنار تمام زحمات و تلاش های که دارند  در راستای افزایش و نهادینه سازی آموز ش وآگاهی های  حقوقی مردم تلاش داشته باشند که متاسفانه آنگونه که شایسته و ضرورت دارد در این حوزه فعالیت وجود ندارد.

 حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در خصوص تاکیدات و تذکرات خود برای برخورد با استفاده شخصی و غیر ماموریتی ازخودرو های دولتی نیز گفت : خودرو های دولتی در وقت غیر اداری نباید برای امور شخصی استفاده شود مگر اینکه ماموریت باشند؛  البته گله هم دارم که مردم نیز باید در این خصوص اعتراضات و مستندات خود را  به ما ارایه دهند تا برخورد شود.

 رئیس کل دادگستری قزوین  بیان داشت : مقرر گردیده که دادستان مرکز استان نامه ای را به استانداری ارسال کند تا نیروی انتظامی مکلف گردد که از استفاده خودرو های دولتی  در خارج از وقت اداری جز در محدوده قانونی جلوگیری کند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی