باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

ململی رییس مجمع شهرداران استان قزوین  :

نفس های  شهرداری های استان قزوین به شماره افتاده است.





رییس مجمع شهرداران استان قزوین گفت: نفس شهرداران و شهرداری های استان قزوین به شماره افتاده است و اگر حمایت ویژه ای از شهرداری ها صورت نگیرد شاهد مشکلات  و چالش های بیشتر در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود.

مهندس مرتضی ململی رئیس مجمع شهرداران استان قزوین وشهردارارداق در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما با اشاره  به شرایط بحرانی ونامناسب  درآمدشهرداریهای  کشوراز جمله شهرداری های استان قزوین  اظهار کرد :  واقعییت این است  که   به دلائل مختلف شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه  در تمامی حوزه ها  از جمله شهرداری ها  خوب و مناسب  نیست.

وی ی ادامه داد: شهرداری ها در چند سال اخیر با رکود و کاهش ساخت و ساز که  یکی از منابع  اصلی و مهم درآمدی شهرداری ها محسوب می گردد؛  عملا یکی از منابع درآمد اصلی خود را تا حدود زیادی از دست داده اند.

ململی افزود : متاسفانه در سالجاری نیز با کاهش چشمگیر کمک های دولتی در غالب مالیات ارزش افزوده بوده ایم ؛ که این کاهش هر ماه بیشتر می گردد.

  رییس مجمع شهرداران استان قزوین با یادآوری اینکه شهرداری ها علاوه بر کاهش درآمد های محلی ، در خصوص دریافت اعتبارات و کمک های دولتی از بند های مختلف نیز محروم شده اند گفت :  از نیمه دوم 96 نیز بخش عظیمی از اعتبارات 32 هزار میلیار ریالی  که قبلا به طور کامل در اختیار  سازمان شهرداری ها کشور بود  و ماهانه این سازمان کمک های قابل توجه ای به شهرداری ها می کرد  به طور کامل قطع گردید .

  وی ادامه داد: هر چند که  در مجلس شورای اسلامی  اصول اولیه اصلاح قانون بنده ((و)) به تصویب رسیده  اما تاکنون این مصوبه  هیچ نتیجه و خروجی برای  شهرداری ها نداشته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هزینه های جاری و عمرانی شهرداری ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور به چند برابر افزایش پیدا کرده است بیان داشت : با توجه به نزدیک شدن پایان سال و لزوم تسویه حساب شهرداری ها با   پیمانکاران و همچنین پرداخت معوقات حقوق و مزایا کارکنان و پرسنل و دیگر تعهدات شهرداری ها ، عملا شهرداری ها ی  استان بخصوص شهرداری ها کوچک و متوسط با چالش و بحران شدید مواجه شده اند و به همین دلیل  امروز بخش زیادی از توان و ظرفیت مدیریت شهری در جهت مدیریت این امور صرف می گردد.

شهردار ارداق تاکید کرد :  شهرداران علاوه بر مسئولیت های مدیریت شهری با توجه به نزدیک شدن به چهل سالگی پیروزی انقلاب و  لزوم پاسداشت این مهم و در پیش بودن  پایان سال ، مسئولیت های در زمینه فضا سازی و اجرای برنامه ها ی متنوع بر عهده دارند که با توجه به شرایط نامناسب اعتبارات قطعا در خصوص اجرای مطلوب مسئولیت ها ی محوله با  مشکل و کمبود مواجه خواهند شد.

رییس مجمع شهرداران استان قزوین   گفت :  با توجه به اطلاعات و اشرافی که بنده از وضعییت و شرایط شهرداری ها استان دارم،  به صراحت اعلام می کنم که نفس شهرداران و شهرداری های استان قزوین به شماره افتاده است و اگر حمایت ویژه ای از شهرداری ها صورت نگیرد شاهد مشکلات  و چالش های بیشتر در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی