باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

معاون استاندار قزوین:

کنترل سگ های ولگرد برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان قزوین گفت: کنترل سگ های ولگرد در سطح شهرها و روستاها برای پیشگیری از مشکلات بهداشتی برای شهروندان ضروری است.

  علی فرخزاد در نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: درحال حاضر تعداد سگ های استان بیش از 10 هزار قلاده رسیده که رشد آن تصاعدی بوده و لازم است که بر اساس ابلاغ وزارت کشور نسبت به کنترل این موضوع اقدام شود.
وی با بیان اینکه همه درقبال حوادث گزیدگی ناشی از سگ‌ها مسئولند،اظهار داشت: در سال 95 اتفاقی تلخی در اسفرورین رخ داد که بسیار ناگوار بود و لازم است که از تکرار این گونه حوادث جلوگیری شود.
فرخزاد به واردات سگ از استان های همجوار به قزوین اشاره کرد و تاکید کرد: لازم است که اقدام و تعامل مشترک با این استان ها انجام شود تا از توزیع و پراکندگی سگ ها جلوگیری شود.
این مسئول در توضیح علت رد شدن زنده گیری از دستور کار، با تاکید بر مرگ با ترحم سگ های ولگرد به جای شیوه های دیگر، تصریح کرد: زنده گیری، عقیم سازی و پلاک گذاری سگ‌ها برای هر قلاده چهار میلیون ریال هزینه ایجاد می کندو شهرداری ها از توان این هزینه ناتوان هستند.
فرخزاد ادامه داد: داروی بیهوشی وارداتی است و اگر بخواهیم از این داروها در خصوص ساماندهی سگ های ولگرد استفاده کنیم برای هر قلاده سگ هشت میلیون ریال هزینه صرف می شود.
فرخزاد در رابطه با همراه داشتن سگ در خیابان و اماکن عمومی نیز گفت: هرگونه حضور سگ در محل زیست افراد در معابر و اماکن عمومی باید کنترل شده بوده و سگ‌ها باید دارای کارت بهداشت باشند.
وی خاطرنشان کرد: کنترل جمعیت سگ نیازمند فرهنگ‌سازی است صورت بگیرد و باید در این خصوص حقایق را برای مردم بیان کرد تا در طرح های ساماندهی با ما همراه باشند.
فرخزاد از دبیر کارگروه این جلسه نیز خواست تا نتیجه اقدامات کنترل سگ تا یک ماه آینده از فرمانداران و شهرداران اخذ شود.
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی