باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مواضع و عکس العمل زاهدی استاندار ، صادق چگینی فعال رسا نه ای ، حنانه امیری، مدیرمسئول سایت خبری صبح قزوین ، ولی اله حسین زاده خبرنگار آزاد ، رکسانا رضایی سردبیر نگاه قزوین ، احمد خورگامی نشریه 7 دی و ..... به احضار یکی از خبرنگاران استان به دادسرا در پی شکایت یک واحد تولیدی



 

خبرنگاری که جرمش فقط مطالبه معوقات کارگری است!

متاسفانه امروز شاهد احضار یکی از خبرنگاران پرسابقه استان قزوین بودیم که جرمش فقط انتشار مشکلات کارگری بود!

هرچند این خبرنگار پس از برگزاری دادگاه، برای صدور حکم نهایی قاضی باید دوماهی منتظر بماند، اما آنچه باعث تاسف بود نبود سعه صدر مدیر یکی از شرکت‌های دولتی استان بود که نتوانست انتقادات یک رسانه ای را تاب بیاورد و اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرد.

چندسالی است قزوین که یکی از استان‌های صنعتی کشور است با مشکلات کارگری و ورشکستگی کارخانجات و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی روبروست و خبرنگاران تنها مأمن کارگران مظلوم در انتقال این دردها به مسئولان هستند و در این میان اکثرا آتش این بی تدبیری‌ها دامن گیر خبرنگاران نیز می‌شود.

نکته دیگر زیر سوال رفتن رسالت قشر زحمت کشی است که با کمترین شرایط شغلی بلندگویی برای بیان دردهای جامعه شده اما با بی رحمی خودش زیر این دردها متهم به تشویش اذهان عمومی می‌شود، خوب است بین مطالبه گری یک خبرنگار با تشویش اذهان عمومی فرق قائل شویم و با تهدید و ارعاب خبرنگاران را از انجام رسالت اصلی آنها محروم نکنیم.

حنانه امیری، مدیرمسئول سایت خبری صبح قزوین

//////

بنویسید همه چیز خوب است!

یکی از خبرنگاران استان با انتشار یک خبر در خصوص مشکلات کارگری و معوقات با شکایت مدیر عامل شرکت به دادسرا احضار و در انتظار حکم نهایی می باشد.

اصلا در استان قزوین متولی صنایع چه سازمانی می باشد؟

تجمع های کارگری به خاطر موانع و مشکلات در صنایع استان رقم می خورد اما کمترین تعامل برای شفاف سازی وجود دارد.

احضار خبرنگار به خاطر انتشار مشکلات کارگری در شرکت مربوطه نمی تواند نارسایی ها را در این صنایع بحران زده سامان دهد چون همانند دم خروس بیرون خواهد زد.

خبرنگاران شفاف تر از آینه هستند، صنایع و شرکت ها قانون گردش آزاد اطلاعات را سرلوحه کار خویش قرار دهند و در استان با تمام اخراج های کارگری و تعطیلی یا بحران صنایع تا کنون رسانه ها نتوانستند در هیچ یک از موارد وارد شوند، نگاه امنیتی به ناکارآمدی ها و مشکلات اقتصادی سیاسی سبب دور شدن مردم و عدم اعتماد به مدیران خواهد شد.

کلی گویی در باره نبود مواد اولیه و فرسودگی تجهیزات نمی تواند بحرانهای کارگری را مدیریت کند.

جامعه خبری ضمن تقدیر از عملکرد قوه قضاییه انتظار دارد در خصوص ورشکستگی ها و بحران صنایع و شرکت ها وارد شود و چنانچه قصوری صورت گرفته با قاطعیت برخورد کند و همراه کار،تولید و کارگر باشد، موانع سرمایه گذار و تولید کننده را برطرف کرده تا حاشیه امن برای کار و کارگر فراهم کند.

همیشه برحسب مصلحت نوشتیم همه چیز خوب است !

نوشته های صادق چگینی

/////////////////////




ولی اله حسین زاده// خبرنگار آزاد

سلام به همه دوستان و همکاران پرتلاش خبرنگار ،واقعیت این است ابتدا  که خبر احضار یکی از همکاران خبرنگار به دادسرا را دیدم  فکر کردم شاید این خبر نیز همانند برخی از خبر های فضای مجازی نادرست باشد و پس از مدت  زمان کوتاهی تکذیب گردد اما پس از پرس و جو متوجه شدم که  متاسفانه خبر احضار یکی از همکاران پیشکسوت و پر تلاش و خوشنام به دادسرا واقعیت داشته است؛  واقعا باید خون گریست در شرایطی که  نفس های  مطبوعات استان به شماره افتاده است  و شرایط بسیار سختی برای ادامه حیات و فعالیت  مطبوعات استان پیش آمده است و خبرنگاران بدون چشمداشتی در جهت ایفای مسولیت خود تلاش دارند ، نه تنها مورد حمایت مسئولان استان  قرار نمی گیرند بلکه برخی از مدیران برای پوشش ضعف های مدیریتی خود  و به جهت عادت کردن به تملق و چابلوسی تلاش دارند با برخورد با اصحاب رسانه و خبرنگاران  مانع اطلاع رسانی و بیان واقعیت ها شوند غافل از این هستند که خبرنگاران با توجه به سوگندی که خداوند به قلم یاد کرده است هرگز از مواضع خود برای بیان واقعیت ها و تاباندن نور در تاریک خانه های رانت و ضعف ها و بی کفایتی ها دست برنخواهند داشت ؛ بهر حال   نباید خانه مطبوعات استان و خبرنگاران در این خصوص کوتاهی کنند چرا که وضعیت پیش آمده نتیجه کوتاهی و عدم همدلی و وحدتی  است که ما خبرنگاران داشته ایم.

/////////////////////////////////

ولی اله حسین زاده // خبرنگار آزاد

پیشنهاد بنده به همکاران خبرنگار این است که روز سه شنبه تجمعی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت برخورد های ناشایستی که در ماه های گذشته با خبرنگاران استان شده است ؛ انجام شود و یا حداقل یک روز خبرنگاران استان فعالیت خود را تعطیل کنند

از دوستان و همکاران عزیز درخواست داریم که نظرات خود را در این خصوص به صورت شفاف و قاطع اعلام کنند بدون شک هر گونه کوتاهی در این خصوص باعث می گردد که فردا شکایت  نامه های جدید به آدرس هر یک از ما ارسال گردد البته ناگفته پیداست که پیگیری این موضوع کاملا صنفی است

///////////

حدید

مقام معظم رهبری :

ما تعصّب علیه دیگران نداریم، نمیخواهیم دشمنی کنیم؛ ما میخواهیم فرزند خودمان، جوان خودمان و کارگر خودمان را وادار کنیم به کار؛ میخواهیم او را سرگرم اشتغال کنیم، میخواهیم او را از مضرّات بیکاری نجات بدهیم. بیکاری خیلی مضرّات دارد؛ مضرّات اجتماعی دارد، مضرّات امنیّتی دارد، مضرّات اخلاقی دارد، انواع و اقسام مضرّات دارد. این را میخواهیم؛ راهش همین حمایت از کالای ایرانی است. از کالای ایرانی، از تولید ایرانی، بایستی طرف‌داری بشود و حمایت بشود.

باورکردنی نیست که یک خبرنگار محترم و فرهیخته به جرم حمایت و طرفداری از کارگرِ تولید کنندهِ کالای ایرانی، احضار شده باشد!!

///////////////////////////////

رکسانا رضایی

عرض ادب.انتظار اهالی رسانه از مدیریت ارشد استان و شخص استاندار محترم با توجه به اینکه ایشان خود از خانواده بزرگ و شریف رسانه هستند این است که وارد ماجرا شوند و موضوع را ختم به خیر کنند.در غیر اینصورت این رفتار زشت تبدیل به یک عادت خواهد شد و از فردا باید منتظر خبرهای تلخ تر بود.

در شرایط سخت حاضر که دوستان رسانه با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند حداقل انتظار این است با جلوگیری از چنین کج رفتاری هایی سوسویی امید موجود را تبدیل به یاس کامل نکنند.

/////////////////////////////////

زاهدی استاندار قزوین

سلام . شاکی کدام شرکت دولتی بوده ؟

///////////////////////////////

احمد خورگامی

با سلام خدمت استاندار محترم

ممنون از اینکه قصد پیگیری دارید.

 در جریان باشید شرکت نفت قزوین نیز از هفته نامه 7 دی در پی هشدار قاچاق سوخت شکایت نموده اند. تاکنون 5 جلسه دادگاه تشکیل شده و هفته قبل قرار 5 میلیون تومانی صادر شد. علی برکت الله

////////////////////////////////////

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی