باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا :

درخشش وافتخار آفرینی اهالی فرهنگ وهنرشهرستان در جشنوارهای ملی و استانی




  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا گفت: هنرمندان شهرستان با توجه به عشق و علاقه و همچنین پشتکار و جدیت  در سال 97 افتخار ات متعدد ملی و استانی را برای مردم شهرستان به ارمغان آورده اند. .

علی نجفی شهرستانکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا در گفتگویی اختصاصی با ولی االه حسین زاده خبرنگار ما با اشاره به کمبود و شرایط سخت اعتبارات برای اجرای فعالیت و برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد : علی رغم اینکه در حال حاضر با کمبود شدید اعتبارات و امکانات در زمینه  فعالیت های فرهنگی و هنری مواجه هستیم اما هنرمندان شهرستان با توجه به استعداد و ظرفیت و همچنین انگیزه و پشتکار توانسته اند در بخش های مختلف در سال جاری موفقیت های  ارزنده ای را کسب نمایند.

وی ادامه داد: هنرمندان شهرستان با توجه به عشق و علاقه و همچنین پشتکار و جدیت  در سال 97 افتخار ات متعدد ملی و استانی را برای مردم شهرستان به ارمغان آورده اند.

نجفی خاطرنشان کرد : کسب عنوان اول ، دوم و سوم  بخش صنایع دستی همیاران فرهنگ و هنرروستا از سوی خانم نرگس ابراهیمخانی در بخش کار آفرینی اقتصادی  و ابراهیم پاکرویان در بخش مسابقات جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا از جمله موفقیت های هنرمندان شهرستان بوئین زهرا در سالجاری بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تصریح کرد : جشنواره همیاران فرهنگ و هنرروستا با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل امور روستایی استانداری استان قزوین برگزار و اختتامیه آن با حضور آقای ارزانی معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید .

نجفی موفقیت اهالی فرهنگ شهرستان بوئین زهرا در جام باشگاه های کتابخوانی که با مشارکت مدیریت آموزش و پرورش و اداره کل اداره فرهگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردیده بود را مورد اشاره قرارداد و یادآورشد:  در این جام از مجموع 100 باشگاه به ثبت رسیده  در استان قزوین  72 باشگاه متعلق  به شهرستان بوئین زهرا بود که این موفقیت بسیار بزرگی در حوزه کتابخوانی برای شهرستان بوئین زهرا می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تصریح کرد : کسب رتبه دوم استانی با دواثردر حوزه ادبیات فرهنگی از سوی هنرمندان شهرستان، کسب مقام سوم بازیگری تئاتر توسط مجید یوسفی و کسب مقام سوم در نمایش رادیویی از جشنواره ملی شیراز و جایزه بهترین بازیگری مرد در جشنواره  بین الملی دانشجویان دانشگاه های سراسری توسط آقای یوسفی بخش دیگری از افتخار آفرینی هنمرمندان شهرستان بوئین زهرا در سال 97 بوده است.   

این مقام مسئول بیان داشت : دردو جشنواره  باشگاه های کتابخوانی و جشنواره همیاران فرهنگ و هنرروستا  رئیس اداره فرهگ و ارشاد اسلامی شهرستان به نمایندگی  از تمامی هنرمندان  و اهالی فرهنگ شهرستان بوئین زهرا ، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.



برگزاری نمایشگاه های عکس ، نقاشی ، خوشنویسی ، کلاس های آموزش تجسمی ، موسیقی در رشته های مختلف ، برگزاری کلاس های قرآنی ، ادبی و تئاتر و بازیگری بخش دیگری از فعالیت و عملکرد خوب اداره و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا در سال 97 است که نجفی با ذکر آنها خاطرنشان کرد:  برگزاری عصر های شعر در مناطق مختلف شهرستان  با حضور شعرای مطرح استان و شهرستان ، اجرای دقیق سیاست و رویکرد های فرهنگی دولت تدبیر و امید ، حمایت از فعالیت گروه های مختلف هنری و فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله کتاب ، همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از سوی دستگا ها و نهاد های مختلف بخش دیگری از شاخص ترین فعالیت و عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا با یادآوری استقبال علاقمندان  و اهالی فرهنگ وهنر از برنامه های  اجراء شده در سال 97 خاطرنشان ساخت : هر چند سال 97 سال بسیار سختی در زمینه اعتبارات بود اما تلاش کردیم با مدیریت بهینه از منابع حداقلی تقویم برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان بر اساس زمان بندی تعیین شده در سال 97 انجام شود ؛  اما باور و ایمان داریم که در صورت توجه مسئولان به اهالی   هنرمندان  بومی شهرستان که سرشار از ظرفیت و انگیزه هستند در سال 98 شاهد ارتقاء کمی و کیفی برنامه های هنری و فرهنگی در شهرستان بوئین زهرا خواهیم بود.

وی سپس بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری را در زمینه مظلومیت و لزوم توجه به مباحث فرهنگی و هنری را مورد توجه قرارداد و بیان داشت : همانگونه که مقام معظم رهبری به درستی و زیبایی بیان داشته اند فرهنگ همانند هوای است که ما در آن استشمام می کنیم بنابراین تمامی افراد در سطح جامعه نسبت به هوای که  استشمام می کنند مسئول هستند لذا همه وظیفه داریم که در جهت سالم سازی و تقویت فعالیت های فرهنگی بر اساس ارزش های اسلامی و ایرانی گام برداریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی