باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


نادری در  جلسه شورای اتاق گفتگوی بخش مرکزی تاکید کرد :

ضرورت تشکیل شورای صنعت و کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا




 بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهراگفت :  تشکیل شورای کشاورزی و صنعت با حضور متخصین و مهندسین بخش صنعت و کشاورزی در جهت توسعه شهرستان امری ضروری است .

به گزارش خبرنگار ما با حضور مهندس امیر نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا و اعضاء سومین جلسه شورای اتاق گفتگوی بخش مرکزی در سالن اجتماعات بخشداری مرکزی برگزار گردید.

مهنس امیر نادری بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا با بیان اینکه سال 97 با تمامی فراز و نشیب ها  در حال سپری شدن است اظهار کرد : بدون تردید سال 97 تجربه ی جدیدی را در اختیار نظام و مسئولان کشور برای مدیریت کشور در شرایط سخت قرارداده است.

 وی افزود : واقعیت این است با تمام تلاش های که دولت خدمتگزار در جهت خدمت رسانی به مردم انجام داده است ؛  مردم نجیب کشور ما سال 97 را با مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی پشت سرگذاشتند؛ اما با این همه مردم حتی لحظه ای از همراهی و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی  که برخاسته از عزم و اراده خود مردم بوده است  کوتاهی و غفلت نکرده اند.

نادری افزود : حضور گسترده و کم نظیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن تمامی توطئه و معادلات دشمنان را برای ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب خنثی کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان بوئین زهرا تاکید کرد : مردم ایران شایسته و سزاوار بهترین و بیشترین خدمت هستند لذا همه باید تلاش کنیم با همدلی و هم افزایی از این مرحله سخت که بخش اصلی آن از سوی دشمنان به مردم تحمیل شده به سلامت و با سربلندی عبور کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های فراوان و گسترده بخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا در ابعاد مختلف مادی و معنوی گفت : یکی از رسالت و وظایف شورای اتاق گفتگو تغییر نگرش ها و فراهم سازی  فضا و بستر برای شکوفایی ظرفیت های  منطقه ای است.




وی افزود:بخش مرکزی شهرستان در دو بخش کشاورزی و صنعت از پتانسیل و ظرفیت های زیادی برخودار است.

نادری در ادامه با اشاره به سطح زیر کشت شش هزار هکتار باغ پسته در بخش مرکزی تصریح کرد : متاسفانه  بخش زیادی از کشاورزان و باغداران منطقه همچنان با استفاده از روش های سنتی که امروز به هیج عنوان اقتصادی نیست فعالیت دارند ؛ لذا باید با استفاده از ظرفیت تشکل های صنفی و مردم نهاد کشاورزان  را به استفاده از روش های مدرن و پیشرفته در حوزه زراعت و باغداری ترغیب کنیم.

بخشدار مرکزی بوئین زهرا تاکید کرد: اگر بتوانیم با فعالیت و برنامه های فرهنگی باغداران را به استفاده از روش های نوین آبیاری  تشویق کنیم علاوه بر صرفه جویی در استفاده از منابع آب ، ارتقا کمی و کیفی محصولات را هم فراهم ساخته ایم.

وی سپس تشکیل شورای کشاورزی با حضور متخصین و مهندسین بخش کشاورزی را جهت پایداری کشاورزی شهرستان ضروری برشمرد و گفت : در این شورا با حضور مهندسین و نخبگان مسائل و مشکلات و همچنین طرح های توسعه در بخش کشاورزی بویژه در حوزه باغداری از جمله در زمینه محصول پسته که امکان صادرات و ارز اوری نیز دارد ؛ به طور دقیق مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار می گیرد و سپس مصوبات شورا در اختیار تصمیم گیران و همچنین کشاورزان قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید دربخش مرکزی شهرستان بوئین زهرا با تاکید براینکه  تقویت و ایجاد زنجیره بسته بندی و صنایع تبدیلی محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان توسعه و رونق اقتصادی شهرستان را به همراه خواهد داشت تصریح کرد :  در بخش مرکزی حوزه کشاورزی و صنعت می تواند مکمل هم باشند چرا که اگر محصولات کشاورزی و باغی تولیدکنندگان شهرستان با استقرار صنایع تبدیلی به محصول نهایی تبدیل شود،  سود اقتصادی تولیدات کشاورزی و باغی  در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

بخشدار مرکزی شهرستان یاداور شد : تشکیل شورای صنعت می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران ‌بخصوص سرمایه گذارهای محلی و همچنین  ارتباط بین صنعت و ‌دانشگاه را که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار است را فراهم کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی