باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

فرونشست دشت فتح آباد ارتباطی به سفره‌های زیرزمینی ندارد

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آبی شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: فرونشست ها و شکاف های دشت فتح آباد در شهرستان آبیک مربوط به مسیر قنات های حفر شده است و ارتباطی به کاهش منابع آبی سفره های زیرزمینی ندارد.

یدالله ملکی روز دوشنبه در حاشیه دیدار استاندار قزوین از تالاب الله آباد شهرستان آبیک افزود: با اعزام یک تیم کارشناسی برای تشخیص فرونشست های این ناحیه معلوم شد که سه قنات این دشت خشک شده و منجر به شکاف در سطح اراضی شده است.
وی اضافه کرد: مدت ها پیش رسانه ها اعلام کرده بودند که کاهش سفره های زیرزمینی در دشت فتح آباد به فرونشست منجر شده است که این موضوع صحت ندارد.
ملکی به محدوده فرونشست ها اشاره کرد و گفت: شکاف های ایجاد شده دقیقا روی مسیر حفر قنوات در این دشت قرار گرفته و اراضی اطراف این دشت هیچ گونه فرونشست و شکافی ندارند.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آبی شرکت آب منطقه ای خاطرنشان کرد: بررسی میدانی نشان می دهد که فرونشست ها و شکاف ها در این دشت ارتباطی به منابع آبی در سفره های زیرزمینی ندارد.
شهرستان آبیک با مرکزیت شهری به همین نام در 55 کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
ایرنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی