باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر





صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا خبرداد :

آغاز برخورد قاطع با کشت نایلونی در اراضی کشاورزی شهرستان بوئین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: به کلیه کشاورزان و تولید کنندگان که کشت نایلونی را در دستور کار قراردارند ، هشدار جدی می دهم که حتما کشت نایلونی را از دستور کار خود خارج کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند و پرونده شان به مراجع قضایی   ارسا ل نگردد.

مهندس سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده با یادآوری مصوبه کارگروه پسمانده استان قزوین در خصوص ممنوعیت کشت نایلونی در سطح اراضی کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا از سال 1395 طرح برخورد با توسعه کشت نایلونی در اراضی کشاورزی شهرستان بوئین زهرا را آغاز کرده است و به همین دلیل روند توسعه کشت نایلونی در شهرستان تا حدود زیادی مهار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا با اشاره به آثار زیانبار و بعضا غیر قابل جبران اراضی کشاورزی از توسعه کشت نایلونی گفت:با توجه به کاهش مرغوبیت و حاصلخیزی خاک در کشت نایلونی اعضای کارگروه پسماند استان قزوین در سال 97 طرح ممنوعیت کشت نایلونی را مصوب کردند که این مصوبه از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت اجراء به مدیریت های جهاد کشاورزی تمامی مناطق استان ابلاغ شده است.

صالحی در ادامه با اشاره به دغه دغه سایر دستگاه های مسئول در حوزه  پسماند و همچنین هماهنگی و تعامل بسیار خوب مجموعه دادگستری شهرستان بوئین زهرا و مدیریت سازمان  حفاظت محیط زیست شهرستان و جهاد کشاورزی در برخورد با کشت نایلونی گفت: در چند روز گذشته  بعد از اطلاع رسانی های گسترده از طریق کانال های مختلف از جمله شرکت های تعاونی و نصب بنر، متاسفانه همچنان برخی از کشاورزان و تولیدکنندگان شروع به کشت نایلونی کرده اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  در روزهای  گذشته با مستند سازی پرونده افرادی که مبادرت به کشت نایلونی کرده اند پرونده تخلف این افراد از طریق سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا به عنوان دستگاه ناظر در حوزه پسماند به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود : در سال های گذشته معمولا بعد از برداشت محصول موضوع جمع آوری نایلون در اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین در دستور کار قرار می گرفت اما در سالجاری با توجه به هماهنگی وتعامل بسیار خوب بین دستگا های مسئول و همچنین اهمیت و فوریت که در جلوگیری از  کشت نایلونی وجود دارد برخورد با متخلفین در روزهای آغاز کشت نایلونی انجام می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت : به کلیه کشاورزان و تولید کنندگان که کشت نایلونی را در دستور کار قراردارند ، هشدار جدی می دهم که حتما کشت نایلونی را از دستور کار خود خارج کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند و پرونده شان به مراجع قضایی   ارسا ل نگردد.

صالحی گفت : گشت های ویژه جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست به صورت روزانه در سطح اراضی شهرستان فعالیت دارند و در صورت مشاهده کشت نایلونی در کمترین زمان ممکن پس از سند سازی ، پرونده تخلف متخلفین از طریق سازمان حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی ارسال می گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی