باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


چهره ماندگار جامعه‌شناسی:

توسعه اساسی یک کشور با تربیت درست سرمایه انسانی محقق می‌شود

چهره ماندگار جامعه‌شناسی ایران گفت: توسعه اساسی یک کشور و جامعه زمانی محقق می‌شود که در آن جامعه سرمایه انسانی به‌درستی تربیت شده باشد.

 به گزارش ولی اله حسین زاده همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری،  با حضور پروفسور باقر ساروخانی چهره ماندگار جامعه‌شناسی ایران، حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی امام جمعه بوئین‌زهرا، رضا شعبان‌نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا و جمعی از مسئولان، استادان و دانشجویان، علاوه بر نکوداشت مقام معلم، از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم چهره ماندگار جامعه‌شناسی ایران با تبریک روز معلم و قدردانی از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا برای برگزاری مراسم تجلیل از معلمان و استادان اظهار کرد: این اعتقاد که معلمی شغل انبیاست، اعتقاد و باور درستی است؛ چراکه افرادی که برای تربیت انسان تلاش می‌کنند، کار بزرگی را انجام می‌دهند.

باقر ساروخانی بزرگ‌ترین ثروت هر جامعه را سرمایه انسانی دانست و ادامه داد: توسعه اساسی یک کشور و جامعه زمانی محقق می‌شود که در آن جامعه سرمایه انسانی به‌درستی تربیت شده باشد.

وی افزود: تجلیل از معلمان نماد واقعی یک جامعه توسعه‌یافته و دارای فضیلت  است؛ چراکه معلمان تربیت‌کننده  انسان‌ها هستند که سرزمین توسعه را آبیاری می‌کنند.

چهره ماندگار رشته علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: برگزاری گرامیداشت مقام شامخ معلم از سوی مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا شایسته قدردانی و سپاس است. تجلیل از معلم تجلیل از دانایی  و تولیدکنندگان آگاهی در جامعه است.

ساروخانی با تأکید بر اینکه معلمان با تربیت نسل  فرهیخته فردای جامعه را در اختیار دارند، گفت: بدون تردید باید افرادی لباس فاخر و مقدس  معلمی و استادی را بپوشند که از هر نظر شایستگی و لیاقت آن را داشته باشند.

وی افزود: معلمان خود باید دارای خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی شایسته باشند تا بتوانند نقش و مسئولیت خود را در تربیت نسل مدیران آینده ایفا کنند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین با تبریک روز معلم اظهار کرد: امروز به لطف خداوند و تلاش و همت همکاران بنده، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا یک واحد دانشگاهی برجسته و برتر است.

رضا شعبان‌نژاد ادامه داد: افتخار ما این است که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه امروز  در پست‌های مهم و حساس کشور، استان و شهرستان در حال خدمت به مردم و کشور هستند و این شرایط به برکت تلاش و ایثار معلمان و استادان گرامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخار می‌کنیم  که روز گرامیداشت  مقام معلم یادآور نام و یاد دانشمند فرزانه و حکیم آیت‌الله شهید مرتضی مطهری است. مناسبت روز معلم که همزمان با شهادت شهید مطهری در کشور ماست، بیانگر توجه جدی نظام ما به ریشه‌های تربیتی است.

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا

این مقام مسئول افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی افتخار ما این است که اخلاق‌مداری در کنار آموزش‌های تخصصی و علمی مورد توجه قرار می‌گیرد و امروز الگوهای دانشجویان کشور استادان اخلاق‌مدار و فاضل هستند.

شعبان‌نژاد تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار رسالت مهارت‌آموزی و آموزش، به مقوله تربیت اهتمام و توجه جدی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا به اقتدار، عظمت و استقلال کم‌نظیر کشور در سطح دنیا اشاره کرد و گفت: همه این افتخارات و موفقیت‌های کشور حاصل تلاش دانشجویان، نخبگان و جوانان کشور است که در محیط‌های علمی پرورش و تربیت یافته‌اند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایا از ۱۰ استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی