باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
گردشگری در جنوب استان قزوین مغفول مانده است

فرماندار آوج گفت: گردشگری در مناطق جنوبی استان قزوین با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان در این نقاط مغفول مانده است.

نصرت الله علیرضایی  در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: اگر تا دیروز شمال و جنوب اقتصادی در استان ایجاد شده بود، اکنون شاهد پدیده جدید شمال و جنوب گردشگری در استان هستیم.

وی افزود: هرگاه صحبتی از گردشگری در استان به میان باشد، نگاه‌ها به سمت منطقه الموت است و این درحالی است که ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان قزوین همواره مورد غفلت واقع شده است. 

علیرضایی همچنین گفت: درحالی که شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین به لحاظ قرارگیری در مسیر تهران به قزوین به عنوان هدف گردشگری استان شناخته می‌شوند، ما شاهد سرازیر شدن هزینه‌ها در این مناطق هستیم و مابقی نقاط استان محروم مانده است.

فرماندار آوج به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: چشمه آبعلی، پل معلق، کاروانسرای تاریخی آوج و برج‌های خرقان تنها بخشی از  جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان است ولی تاکنون تصمیم مناسبی برای رونق گردشگری در این منطقه از استان قزوین اتخاذ نشده است.

علیرضایی تصریح کرد: در همین منطقه آوج پل معلقی وجود دارد که قطب جذب گردشگر شناخته می‌شود و در کنار آن جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی وجود دارد که سبب شده هر هفته هزاران نفر بدون داشتن زیرساخت و خدمات مناسب به آنجا سفر کرده و از شرایط مناسب گردشگری محروم شوند.

وی در مورد نبود امنیت در بناهای تاریخی آوج اظهار داشت: برج‌های خرقان که قلب تاریخ استان قزوین محسوب می شود،  هنوز نگهبانی ندارد و اگر شبانه کلنگی بر پیکره آن بخورد، هیچ کس خبردار نخواهد شد.

علیرضایی به نصب تابلوهای گردشگری تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان آوج تابلوهای مناسبی در حوزه گردشگری وجود ندارد و لازم است که به طراحی مدرن و نصب و جانمایی مناسب این تابلوها اقدام کرد.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی