باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

عضو اصلاح‌طلب پارلمان محلی قزوین:

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر قزوین گفت: تصمیم‌های دقیقه نودی در امور مهم و سرنوشت‌ساز و برعکس، ساعت‌ها پر کردن وقت شورای شهر برای گزارش مدیران شهری حاکی از فرونشست مدیریتی است.

سیده منیره قوامی در نطق پیش از دستور شامگاه سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر قزوین اظهار کرد: شهرداری در آستانه فصل بودجه‌نویسی قرار دارد و از آنجا که تنظیم بودجه با راهبردها و برنامه‌های شهرداری آتی و بدنه کارشناسی معاونت ارتباط تنگاتنگ دارد بنابراین، ممکن است با تنظیم عجولانه بودجه دچار سقوط برنامه‌ای شویم.

وی درمان درد وضعیت موجود در شهرداری قزوین را انتخابی شهرداری باتجربه، کارآند، متعهد، متخصص و تحول‌گرا دانست و افزود: با تصمیم‌گیری دیگری در این زمینه برای خروج از یک بن‌بست، به آن نمی‌رسیم.

این عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه کمتر از دو سال برای انجام پروژه‌های ماندگار زمان داریم، ادامه داد: تعلل بیشتر در عمل به وظیفه اصلی، فقط زمان را کوتاه‌تر و تحقق اهداف را کوتاه‌تر می‌کند که پیشنهاد می‌شود فراخوان عمومی بررسی کاندیدهای شهرداری بر اساس شاخص‌های مد نظر شورای صورت گیرد تا با چشمانی باز شهرداری شایسته انتخاب کنیم.

قوامی اضافه کرد: شهروندان انتظار أخذ تصمیمات بزرگ از شورای شهر قزوین را دارند و در مورد دستاوردهای حضور اعضای شورای سئوال خواهند پرسید که عذر و بهانه‌ای را هم قبول نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک سئوال در بین سئوال‌های شهروندان قزوین از سه عضو خانم شورای شهر این است که با حضور در شورا چگونه تعداد 26 بانوی حاضر در مدیریت ارشد شهری به صفر رسید که باید پاسخ قانع‌کننده‌ای به مردم ارائه دهیم.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر قزوین بیان کرد: امید است در زمان مدت باقی مانده عمر شورای پنجم در راستای ایجاد شهری شاداب، پرنشاط، دوستدار کودک، ایمن برای زنان و کودکان ومحیط زیست سالم گام برداریم.

دغدغه اعضای شورای شهر دلسوزانه‌‎تر است

قوامی با ذکر اینکه قطعا دغدغه اعضای شورای شهر قزوین از بنده برای اداره عقلانی شهر بیشتر و دلسوزانه‌تر است، افزود: این سوال مطرح است که آیا شورای شهر قزوین برای انتخاب شهرداری آینده که مهم‌ترین وظیفه شوراست و شهروندان چشم انتظار این تصمیم شورا هستند 5 دقیقه زمان گذاشته و جلسه داشته است.

وی ادامه داد: ماه‌ها شهرداری قزوین به دلیل موضوعاتی که برای شهردار سابق مطرح بود، در بلاتکلیفی به سر می‌برد و دچار افت محسوس و رکود نسبی شده است.

این عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: دو ماه شهرداری قزوین با سرپرستی اداره می‌شود و کلاف سردرگم شهرداری به‌رغم تلاش‌های سرپرست شهرداری سامان نیافته است.

قوامی مطرح کرد: مدیران شهرداری با توجه به بلاتکلیفی در شهرداری قزوین با تردید، احتیاط و بی‌انگیزگی تصمیم‌گیری می‌کنند که این آفت دوره گذار است و نمی‌توان تبعات آن را نادیده گرفت.

انتقادهای اساسی به شورای شهر وارد است

وی افزود: اگر چه در دو سال اخیر گام‌هایی در برخی حوزه‌ها آن هم به دلایلی خاص که از بیان آنها بنا به مصلحت خودداری می‌کنم، برداشته شده اما انتقادهای اساسی به شورای دوره پنجم وارد است که نمی‌توان آنها را نادیده بگیریم.

این عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه همه‌جانبه شهر از وظایف سه گانه شورای شهر است که بی‌برنامگی در شورای قزوین و در شهرداری عدم پای‌بندی به برنامه پنج ساله دوم بیداد می‌کند.

قوامی افزود: شورای شهر قزوین فاقد برنامه جامع عملیاتی در حوزه‌های اجرایی و اقتصادی است تا بتواند به شعارها و اهداف جریانی که با اکثریت شورا با حمایت و سرمایه اجتماعی بنیانگذاران آن وارد صحنه خدمت شدند، جامه عمل بپوشانند که از اعضای شورای شهر قزوین درخواست می‌شود برای این مهم فکری کنند.

وی ادامه داد: تصمیم‌های دقیقه نودی در امور مهم و سرنوشت‌ساز و برعکس، ساعت‌ها پر کردن وقت شورای شهر برای گزارش مدیران شهری نشان از نداشتن برنامه جامع و تفصیلی برای شهر و حاکی از فرونشست مدیریتی است.

شورای شهر برنامه‌محور باشد

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر قزوین اضافه کرد: شورای شهر قزوین باید برنامه‌محور باشد و تصمیماتی بر پایه عقلانیت برای شهر أخذ کند نه اینکه تصمیماتی بگیرد که برای خروج از بن‌بست آن هم در بزنگاه‌های تاریخی باشد.

قوامی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سال سوم دوره پنجم شورای شهر قزوین، مردم انتظار تحقق شعارهای اعضای شورا را دارند که باید در مدت زمان باقی مانده این دوره، ما اعضای شورای شهر باید بتوانیم گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

ایلنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی