باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آقای استاندار مواظب گزارش و آمارهای اغراق آمیزوغیرواقعی برخی مدیران باشید!

 

 

چند روزی است که جمالی پور سکان هدایت اجرایی استان قزوین را در دست گرفته است و طبیعی است که این روز ها طبقه چهارم ساختمان سرداران محل تردد مدیران برای ارایه گزارش و ظرفیت های استان در بخش های مختلف باشد.

اطلاعات دقیقی در دست نیست که جمالی پور تا چه اندازه از ظرفیت های مادی و معنوی استان قزوین آشنایی دارد اما بی شک از زمانی که نامش به عنوان استاندار قزوین مطرح گردید تلاش داشته که اطلاعات لازم از ظرفیت های استان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و ... را از منابع مختلف رسمی و غیر رسمی دریافت کند.

مشخص نیست که تاکنون جمالی پور اطلاعات مورد نیاز خود را از کدام منابع موثق و نیروهای دلسوز، متعهد، با تجربه و تاثیرگذار استان دریافت کرده است و یا اطلاعات نادرست از طریق برخی متملقان، چاپلوسان، فرصت طلبان و منفعت طلبان به جمالی پور انتقال داده شده است؛ راست آزمایی کانال های دریافت اطلاعات جمالی پور با گذشت زمان و با توجه به عملکرد و تصمیم گیریهای وی مشخص می شود.

شایسته است استاندار بعد از جلسه آشنایی با مدیران دستگاههای مختلف اجرایی استان، بدون حضور مدیران جلسه ای هم با تشکل های مردمی، کارشناسان و فعالان در آن حوزه برگزار کند تا واقعیت آمار و گزارش های ارایه شده را دقیق تردریافت و راست آزمایی کند؛ چرا که باید در خصوص دریافت اطلاعات یک سویه بخصوص از طرف صاحب منصبان و صاحبان قدرت دقت بیشتر داشت و دریافت اطلاعات و گزارشات از گروه‌ها و سلیقه های  مختلف، می تواند در تصمیم گیری های درست نقش داشته باشد.

به نظر می رسد که جمالی پور در مدت حضور کوتاه در استان قزوین اطلاعات اولیه را ازعملکرد مدیران وظرفیت های استان کسب کرده است به همین دلیل در دیدار برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به طور مستقیم و غیر مستقیم  به برخی از کاستی ها و ضعف ها در حوزه برنامه ریزی، مدیریت و ... اشاره داشته است.

جمالی پور دردیدار با مدیران بخش کشاورزی تاکید داشته است: "تقویت بخش کشاورزی به عنوان کلیدی ترین عامل رونق اقتصادی مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا توسعه استان شتاب گیرد. " و در دیدار با مدیران حوزه صنعت هم گفته است" با نگاه علمی و کارشناسی راه را بر اساس مدل تعریف شده برای سرمایه گذاران جدید در بخش صنعت مهیا و هموار خواهیم کرد."  و در دیداربا مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به درستی تاکید کرده است که "استان قزوین ظرفیتهای بسیار مهمی را در اختیار دارد که متاسفانه مغفول مانده و سهم استان از محل درآمدهای گردشگری و میراثی بسیار پایین است که باید به این موضوع توجه ویژه ای شود."

بدون شک اصلی ترین ظرفیت و پتانسیل های استان در سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری نهفته است که با همه تلاش هایی که در این بخش ها صورت گرفته، اما متاسفانه شرایط فعلی استان با ظرفیت هایی که در اختیار مدیران این بخش قرار داشته است به دلایل مختلف از جمله ضعف مدیریت، نگا ههای متمرکز گرایانه، بی توجهی به آمایش سرزمینی، روزمرگی مدیران، ضعف برنامه ریزی، چیره شدن فضای تملق و چاپلوسی بر فضای شایسته سالاری و کار وتلاش بسیار فاصله دارد.

شنیده شده برخی از مدیران که امروز باید پاسخگوی ضعف مدیریت در مسئولیت هایی که برعهده داشته اند؛ باشند تحرکاتی را برای جلب نظر استاندار جدید برای بقای خود شروع کرده اند که به نظرمی رسد با توجه به شخصیت استاندار جدید، حرکات های متملقانه و فرصت طلبانه این گروه از مدیران استان با توجه به تاکید جمالی پور مبنی بر اینکه "پایش مدیران را در اولویت قرار می دهم و اعتقاد دارم مدیری که فقط در زمان اداری کار کند نمی تواند موثر باشد و به توسعه استان کمک کند و با این نگاه به توسعه نمی رسیم." ره به جایی نخواهد برد و عملیات فریب مدیران ناکارآمد تلاش بیهوده و بی ثمری می باشد.

به هر حال سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری حکم پیشران های قطارتوسعه استان رابرعهده دارند که با به حرکت درآمدن هر یک از آنها حرکت سایر لوکوموتیوهای قطار توسعه استان قزوین شتاب می گیرد؛ لذا انتظار این است که بیشترین توان و ظرفیت مدیریت جدید استان در این سه بخش متمرکز گردد.

شایسته است که مشاوران امین و صدیق استاندار درجهت راست آزمایی آمارهای ارایه شده و عملکرد تمام مدیران استان در یک زمان بندی مشخص (البته کوتاه)  اقدام نمایند؛ تا امکان تصمیم گیری درست استاندار درجهت تثبیت مدیران توانمند، دلسوز، باانگیزه و همراه دولت و پالایش مدیران ناکارآمد، فرصت طلب وبی انگیزه فراهم شود؛ ناگفته پیداست که دولت تدبیر و امید در مدت کوتاه باقی مانده به هیچ عنوان فرصت آزمون و خطاهای مجدد را نه در برنامه ریزی و انتخاب اولویت ها و نه در انتخاب مدیران ضعیف را ندارد.

یقینا جمالی پور بهتر از هر کس می داند  که در پایان ماموریت وی در استان قزوین مسئول اصلی پیشرفت و توسعه یافتگی استان و یا خدای نکرده عقب ماندگی و دچار شدن در گرداب روزمرگی به نام وی ثبت خواهد شد؛ لذا اگر به هر دلیل جابجایی مدیران در دستور کار قرار گرفت شایسته است از بین نیروهای همراه دولت افراد شایسته، توانمند، متخصص در حوزه مسئولیت خود ، انتخاب شوند تا فضا برای استفاده نیروهای سفارشی فاقد ویژگی یک مدیر لایق و با کفایت بسته شود.   

جمالی پور مسئولیت ورسالت بسیار سنگینی را دراستان قزوین برعهده گرفته است و گذر ازاین مرحله برای وی با اتکاء به مشاوران امین، دلسوز، جسور، صادق، متعهد و همراه دولت امکان پذیر است هرچند که برخی از مشکلات و ضعف استانداران قبلی و تحمیل هزینه به استان ناشی از مشاوره های نادرست مشاوران بوده ؛ اما امید است استاندار جدید با قاطعیت و جسارت جراحی های سخت مورد نیاز استان را در بخش های مختلف به سرانجام برساند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی