باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین:

 60درصد رودخانه های استان لایروبی شده است

 

مهدیخانی گفت: بیش از  60 درصد از نقاط مشکل دار و حادثه خیز روخانه های فصلی و دائمی استان لایروبی شده است و روند لایروبی همچنان ادامه دارد.

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه تلخ سیل ابتدای سالجاری چه تمهیداتی با توجه به در پیش بودن بارندگی ها  جهت  جلوگیری از جاری شدن سیلاب های احتمالی اندیشیده شده است اظهار کرد: مدیریت بحران استان پس از مهار و مدیریت سیلاب ابتدایی سالجاری که تمام جغرافیای استان را در برگرفته بود ، نشست های کارشناسی و فنی را برای بررسی ابعاد موضوع و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت   سیلاب های  احتمالی برگزار کرد.

 وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات و تصمیمات کارگروه های تخصصی و کارشناسی برای جلوگیری از سیلاب ، لایروبی روخانه های فصلی ودائمی  استان قزوین بود.

مهدیخانی افزود:براساس نظرکارشناسان و بازدید های میدانی 60 نقطه ازمسیر رودخانه های فصلی استان برای لایروبی شناسایی و در دستور کار قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: درشهرستان آبیک 10 نقطه ، شهرستان البرز7 نقطه ، شهرستان قزوین 14 نقطه ، شهرستان آوج 6 نقطه ، شهرستان تاکستان 4 نقطه و در شهرستان بوئین زهرا  20 نقطه رودخانه ها خطر آفرین بودند  که نیاز به  لایروبی داشتند.

این مقام مسئول گفت : عملیات لایروبی رودخانه ها و برداشت مصالح با توجه به اولویت بندی انجام شده در اختیار دستگاه های مختلف قرار گرفت که شهرداری ها در اولویت اول  لایروبی رودخانه ها بودند.

مهدیخانی تصریح ساخت :  شهرداری های استان با هماهنگی های لازم با دستگا های مربوطه می توانند لایروبی رودخانه های حریم شهرهای خود را انجام دهند که تاکنون برخی از شهرداری ها لایروبی رودخانه ها را انجام داده و یا در حال انجام می باشند.

 

 

 

وی با بیان اینکه  بخشداری ها و دهیاریها  جهت اجرای پروژه های عمرانی در اولویت بعدی برای برداشت مصالح و لایروبی رودخانه ها قراردارند خاطرنشان کرد : دستگاه های اجرایی و راه و شهرسازی و در نهایت شرکت های پیمانکاری  که با دستگاه های خدمات رسان طرف قرارداد هستند می توانند در لایروبی رودخانه های استان قزوین مشارکت داشته باشند.

مهدخانی با بیان اینکه تمام مصالح رودخانه ها قابلیت استفاده را ندارند خاطرنشان کرد : به کلیه دستگاه ها و پیمانکاران تاکید شده که همزمان با برداشت مصالح قابل استفاده موظف هستند که مصالح غیر قابل استفاده را نیز از بستر روخانه برداشت کنند.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین  تصریح ساخت: با توجه به گزارش های رسیده و همچنین بازدید های به عمل آمده تاکنون بیش از  60 درصد از نقاط مشکل دار و حادثه خیز روخانه های فصلی و دائمی استان لایروبی شده است و روند لایروبی همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت : با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و آمادگی دستگاه های خدمات رسان و لایروبی های انجام شده درصورت بارندگی به میزان سال گذشته هیچ گونه مشکلی در خصوص سیلاب های احتمالی نخواهیم داشت.

وی افزود : از کلیه مردم و ساکنان حریم رودخانه ها که دارای تجربه هستند درخواست داریم که نقطه نظرات و پیشنهادات خود را جهت جلوگیری از احتمال سیلاب و خسارت های احتمالی به مسئولین مربوطه از جمله ستاد مدیریت بحران استان انتقال دهند تا پس از بررسی کارشناسی موضوعات مورد پیگیری قرار بگیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی