باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

معاون سیاسی استاندار:

اعتراض حق مردم است ولی حساب مردم عادی با آشوبگران جداست

 

 

 

 

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با ولی‌ا.. حسین زاده با اشاره به موضوع اصلاح قیمت سوخت در کشور اظهار کرد: اصلاح قیمت سوخت در کشور اولا مصوبه سران قوا می‌باشد، ضمن اینکه موضوع قیمت سوخت در کشور دارای یک عقبه و پشتوانه کارشناسی بوده و در راستای مصالح ملی و توسعه کشور است.

وی ادامه داد: امروز کارشناسان حوزه حفاظت محیط زیست اعتقاد دارند که بخشی‌ زیادی از آلودگی هوا در کلانشهرها و حتی شهر قزوین به جهت استفاده بی‌رویه از وسایل نقلیه و سوخت می‌باشد.

حبیبی با یادآوری اینکه ایران پس از کشور ونزوئلا دومین کشوری است که سوخت آن ارزان است، افزود: ارزان بودن سوخت باعث شد که بخشی از بنزین کشور به کشورهای دیگر قاچاق و به 10 برابر قیمت فروخته شود ضمن اینکه کشور ما تاکنون در راه مبارزه با قاچاق سوخت، شهدای گرانقدر بسیاری تقدیم کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین میزان تولید بنزین در کشور را 90  تا 100 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: تا قبل از اصلاح مصرف سوخت تمام بنزین تولید شده در کشور به مصرف داخلی می‌رسید که با اجرای اصلاح قیمت سوخت شاهد کاهش میزان مصرف سوخت در کشور هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا قبل از اصلاح قیمت سوخت مصرف بنزین در استان قزوین  یک میلیون و هشتصد لیتر بود که در حال حاضر این میزان به یک میلیون لیتر رسیده است.

وی در ادامه اصلاح سوخت مصرف سوخت را به نفع دهک‌های پائین جامعه دانست و تصریح ساخت: بر اساس مصوبه سران قوا تمام درآمد حاصل از اصلاح سوخت به حساب 6 دهک جامعه که 18 میلیون خانوار می‌‌شود واریز می‌گردد.

حبیبی افزود: در کشور ما 53 درصد مردم دارای وسایل نقلیه هستند؛ بنابراین اصلاح مصرف سوخت به نفع اقشار کم درآمد خواهد بود که دارای وسایل نقلیه شخصی نیستند و بیشتر از ناوگان‌ حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در خصوص دیگر مزایای طرح اصلاح سوخت بیان داشت: با اصلاح مصرف سوخت، توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور بیشتر می‌شود و همین امر باعث امنیت بیشتر مسافرت‌ها و روان‌سازی بار ترافیک می‌گردد.

 

 

 

دبیر شورای تامین استان قزوین در خصوص حوادث و اتفاقات استان قزوین بعد از اجرای اصلاح مصرف سوخت گفت: بعد از اصلاح مصرف سوخت دو اقدام در دستور کار قرار گرفت ؛ از جمله اینکه به بهانه افزایش قیمت سوخت از افزایش قیمت سایر کالاها جلوگیری شود که این امر از سوی دستگاه‌های متولی از جمله تعزیرات حکومتی و سازمان صمت به صورت لحظه ای رصد و پیگیری می‌گردد و در این خصوص جلسات و هماهنگی به صورت روزانه در حال انجام است.

حبیبی تصریح ساخت: یکی از نگرانی‌ها مردم از اصلاح مصرف سوخت تاثیر این امر در جابجایی کالا بود لذا با توجه به اینکه در قیمت سوخت نفت و گاز هیچ گونه تغییرو افزایشی  صورت نگرفته است، هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه حمل و نقل کالا را شاهد نخواهیم بود.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت حمل و نقل درون شهری افزود: 95 درصد تاکسی‌های درون شهری دوگانه‌سوز هستند و با توجه به اینکه قیمت سی ان جی افزایش پیدا نکرده است نباید فعلا افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌ها صورت بگیرد؛ ضمن اینکه  در حال برنامه‌ریزی و ثبت‌نام سهمیه سرویس مدارس و مسافربرهای شخصی هستیم.

دبیر شورای تامین استان قزوین با اشاره به برخی از حوادث ناگوار و تلخ از سوی آشوبگران بعد از سهمیه بندی سوخت در کشور عنوان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری و سران قوا تاکید داشتند و دارند اعتراض حق مردم است و در این حوادث حساب مردم عادی با آشوبگران و اشرار که با هدایت و برنامه‌ریزی دشمنان دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی زده‌اند کاملا جدا است و حتما با اشرار و آشوبگران و هرج و مرج طلبان با قاطعیت و شدت برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین افزود: مردم فهیم، هوشیار، آگاه و بصیر استان قزوین پس از اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت در روز اول در فضای کاملا آرام در چند نقطه از جمله میدان ولی‌عصر شهر قزوین تجمع داشتند که با اقدامات نرم و هوشیارانه نیروی انتظامی این تجمعات بلافاصله پراکنده شد.

حبیبی گفت: خوشبختانه با هوشیاری و همراهی مردم و همچنین اقدامات پیشگیرانه نیروهای انتظامی، امنیتی و نیروی بسیج هیچ آسیبی به اماکن عمومی و خصوصی در استان قزوین وارد نشده است.

این مقام مسئول تصریح ساخت: در استان قزوین 80 جایگاه سوخت وجود دارد که تمامی جایگاه‌ها فعال و در حال توزیع سوخت هستند؛ ضمناً‌ 64 جایگاه سی ان جی در استان وجود دارند که 60 جایگاه آن فعال می‌باشد و به زودی دیگر جایگاه‌ها نیز با رفع مشکل فنی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

دبیر شورای تامین استان قزوین تاکید کرد: بعد از اصلاح مصرف سوخت برخی از سرشاخه‌ و لیدر های آشوب از استان ‌های دیگر وارد استان شده بودند که با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی سرشاخه های غیربومی و برخی از سرشاخه‌های استان شناسایی و دستگیر شدند

حبیبی افزود :   سرشاخه‌ها ‌ی آشوب  در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی و قضایی قرار دارند و بازجویی و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

وی در پایان تاکید کرد که استان قزوین در حال حاضر در شرایط آرام و عادی قرار دارد و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی