باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تملک واحدهای تولیدی به خاطر بدهی پذیرفتنی نیست

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۱ ب.ظ
تملک واحدهای تولیدی به خاطر بدهی پذیرفتنی نیست

استاندار قزوین گفت: تملک واحدهای تولیدی به خاطر پرداخت نکردن اقساط و بدهی نباید اتفاق بیفتد و بانک‌ها نمی‌توانند بر مبنای منافع سازمانی اقدام به تعطیلی شرکت‌ها کنند.

هدایت الله جمالی پور  در بازدید از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی البرز در خصوص بدهی شرکت متالوژی پودر ایران در زمینه تولید انواع قطعات خودرو گفت:مطالبات بانک‌ها از واحدهای تولیدی به مردم تعلق دارد و باید پرداخت شود.
وی با بیان اینکه اینگونه مشکلات تنها با همدلی و تعامل حل می‌شود، اضافه کرد:اگر بنا باشد که هرکس بر مبنای سیاست‌های داخلی و تصمیمات سازمانی خود برنامه ریزی کند و تصمیم بگیرد در نهایت به نتیجه مورد نظر نخواهیم رسید.
جمالی پور ادامه داد:این شرکت نیازهای داخلی را تامین می‌کند و در تولید نیز مشکلی ندارد و اگر حمایت شود می‌تواند سودآوری داشته باشد.
وی اظهار داشت: اصل بدهی این واحد به بانک باید پرداخت شود اما درباره جرایم حاصل از پرداخت نکردن اقساط باید تصمیمات دیگری گرفته شود.
استاندار با تاکید بر اینکه برای ادامه کار واحدهای تولیدی و صنعتی انتظار می‌رود بانک‌ها همراهی لازم را داشته باشند، افزود: به همین منظور جهت پرداخت معوقات نیز، در کارگروه رفع موانع تولید مصوب می‌کنیم که بدهی‌های این شرکت طی ۸۰ قسط با بهره پنج درصد پرداخت شود.
جمالی پور افزود:کار واحدهای تولیدی آن هم در شرایط فعلی اقتصادی یک ایثار مالی است و هم دولت و هم مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرده اند.
استاندار گفت: این پذیرفتنی نیست که مدیران ما وقفه یا مزاحمتی در کار یک واحد تولیدی ایجاد کنند.
وی در خصوص شرکت تولیدی فیروز در زمینه مواد شوینده نیز گفت: اینکه یک واحد تولیدی به وسیله معلولان اداره شده و به یک برند منطقه‌ای تبدیل شود کار بسیار ارزشمندی بوده و ظرفیت جدیدی است که همه ببینند چگونه معلولان توانسته اند به عناصر مفیدی برای تولید تبدیل شوند.
مدیرعامل گروه لوازم بهداشتی فیروز نیز در بازدید استاندار از این واحد تولیدی گفت:محوریت کار فیروز انسان و رویکرد آن اجتماعی است و هیچ گاه نگاه سرمایه داری نداشته بلکه سرمایه داری الهی را در پیش گرفته است.
سید محمد موسوی افزود: این یک تودهنی به کاپیتالیسم است که انسان را در چرخ دنده‌های صنعت خرد می‌کند اما این واحد تولیدی با نگاه انسانی با استفاده از معلولان توانسته امروز در سه شیفت کاری به تولید بپردازد.
موسوی ادامه داد: این واحد از سال ۸۱ تاسیس شده و هم اکنون دارای ۸۰۰ نیروی کار معلول است.
مدیرعامل فیروز افزود: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان هر کارفرما در ازای به کارگیری هر یک معلول ۲۳ درصد حق بیمه از بهزیستی می‌گیرد که در قزوین این مبلغ کامل پرداخت نشده است.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی