باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

 

آقای استاندار بلاتکلیفی و سردرگمی فرمانداری شهرستان البرز تا کی ادامه دارد؟

شهرستان البرز با تراکم بالای جمعیتی از شهرستان های مهم و تاثیرگذار در حوزه اجتماعی، صنعت، کشاورزی و .... استان قزوین است.

بسیاری از کارشناسان حوزه تقسیمات کشوری اعتقاد دارند که شهرستان البرز از ظرفیت های لازم جهت استقرار دو فرمانداری برخوردار است ولیکن تاکنون تلاش و پیگیرهای بسیار زیاد مسئولان به علت بسته بودن پنجره تقسیمات کشوری نافرجام مانده است.

بدون تردید مدیریت شهرستان البرز با توجه به آنچه که بیان شد نیازمند ثبات و تثبیت مدیریت آن است ؛  یقینا تثبیت و اقتدار فرماندار شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت که وظایف مهمی در حوزه امنیتی، انتظامی ، سیاسی ، اجرای، هماهنگی و نظارت بین دستگاه ها و ... برعهده دارد از اهمیت و ضرورت بیشتری برخودار است.

اما متاسفانه چند ماهی است که فرمانداری شهرستان البرز با سرپرستی اداره می گردد و علیرغم آنکه تمام مراحل اداری معرفی و ابلاغ حکم فرماندار شهرستان در سطح وزارت کشور انجام پذیرفته است اما‌ بنا بر برخی دلایل موضوع ابلاغ حکم فرماندار شهرستان البرز در بلاتکلیفی ، سردرگمی و هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

مدت زمان زیادی از حاشیه و بگو مگو های بی حاصل در شهرستان البرز نمی گذرد؛ تنش ها و حاشیه هایی که هر روز از تربیون های مختلف در سطح جامعه تزریق و پمپاژ می شد تا جائیکه امنیت، همدلی و همبستگی مردم شهرستان را با توجه به تکثر قومیتی و بافت اجتماعی و کارگر خیز بودن  در معرض تهدید و گسست قرار داده بود؛در همین راستا شنیده می شد که در سطح بلندپایگان استان برای سامان دهی وضعیت شهرستان البرز تصمیمات مهمی اتخاذ شده بود. 

بهرحال استاندار وقت آقای زاهدی جهت برون رفت از مشکلات و پایان دادن به تنش ها و حاشیه ها با جابجایی مدیریت شهرستان فضای شهرستان را تغییر داد و انصافا در این مدت سرپرست فرمانداری با مدیریت و تلاش دلسوزانه توانسته تا حدود زیادی فضای شهرستان را به سمت آرامش هدایت کند.

در حالی که مراحل ابلاغ حکم فرماندار شهرستان البرز در مجموعه وزارت کشور در مراحل پایانی قرار داشت، تغییر استاندار قزوین ابلاغ  حکم فرماندار را با وقفه روبرو کرد.  انتظار این بود که جمالی پوراستاندار جدید  پس از استقرار در ساختمان استانداری و آشنایی و مطالعه شرایط و ظرفیت های شهرستان ها در مدت کوتاهی موضوع ابلاغ حکم فرماندار البرز را پیگیری و به سرانجام برساند که متاسفانه به نظر می رسد استاندار جدید همچنان در تصمیم نهایی در خصوص فرماندار شهرستان البرز مردد است.

جمالی پور استاندار قزوین درخصوص  تسریع در ابلاغ حکم سرپرست فرمانداری شهرستان البرز کار سختی در پیش ندارد چرا که وی می تواند با نگاه به آرشیو رسانه های استان فضا و شرایط فعلی شهرستان را با قبل از حضور نصیری مورد بررسی قراردهد تا بهتر و بیشتر اهمیت آرامش فعلی را درک کند.

از طرفی برخی شایعات و خبرها حاکی از این است که بلاتکلیفی و سردرگمی فرمانداری شهرستان البرز نتیجه زورآزمایی برخی از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های قزوین، البرز و آبیک است.به همین دلیل نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان قزوین سرنوشت فرمانداری یک شهرستان را به رای آوردن و یا رای نیاوردن داوطلبین انتخابات یازدهمین دوه مجلس گره زده است ؛ که امید است چنین نباشد.

از آقای جمالی پور استاندارمحترم  که در مدیریت جلسات ،گفتار و حتی زبان بدن  تلاش دارد خود را مدیر و شخصیت مقتدر و مستقل معرفی کند و تجربه فرمانداری را در کارنامه دارد انتظار می رود با توجه به تاکید وزیر کشور در همایش استانداران برای تعیین تکلیف سرپرستان در مجموعه ی فرمانداری ها  هر چه زودتر تکلیف سرپرست فرمانداری شهرستان البرز را با توجه به در پیش بودن انتخابات تعیین کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی