باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اشتغال 200 معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، 200 معتاد بهبود یافته با پیگیری مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه های متولی در واحد های صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند.

اشتغال 200 معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی قزوین

 علی شعبانی اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرایم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده 15 و 16 معرفی می شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

شعبانی افزود: البته یکی از راهکارهایی ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبود یافتگان تامین شغل مورد نظر برای آنان است که در سال های اخیر مورد تاکید دستگاه قضایی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به همین منظور در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 270 نفر از معتادان بهبود یافته کمپ ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحدهای فعال معرفی شده اند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون 200 نفر از این افراد مشغول به کار شده و 70 نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت می باشند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی