سئوالی که همچنان علی رغم گفتگویی قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی قزوین بی پاسخ ماند :
سئوالی که همچنان علی رغم گفتگویی قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی قزوین بی پاسخ ماند :
(( اولویت در اجرای پروژه های اداره کل راه و شهر سازی استان قزوین کدام است !؟))
صاحب قلم طی مطلبی با عنوان (( اولویت در اجرای پروژه های اداره کل راه و شهر سازی استان قزوین کدام است !؟)) و
(( پروژه دو بانده شدن محور دانسفهان به سه راهی رحیم اباد پس از 4 سال 20درصد پیشرفت دارد )) ضمن برشمردن اهمیت راههایی مواصلاتی شهرستان بوئین زهرا و تقدیر از مسئولان در جهت دوبانده شدن بخش زیادی از راههایی مواصلاتی شهرستان بوئین زهرا بویژه محور بوئین زهرا به دانسفهان با طرح سئوالی خواستار توجه مدیریت ارشد استان و همچنین مدیران اداره کل راه و شهرسازی به اولویت های پروژه های راه سازی درسطح استان قزوین بویژه شهرستان بوئین زهرا شده بود
اجرای پروژه دهنه دوم پل شاه عباسی
در مطلب گذشته تاخیر در اتمام پروژه دو بانده شدن محور دانسفهان به سه راهی رحیم اباد به عنوان یکی از محور های پر ترافیک و مرگبار است مورد توجه قرار گرفته بود که با گذشت چند سال از آغاز عملیات اجرایی ، پروژه از پیشرفت و سرعت مناسبی برخوردار نیست
اجرای پروژه دهنه دوم پل شاه عباسی که در مراحل پایانی قراردارد
در چنین شرایطی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین فقط در شهرستان
بوئین زهرا پروژه تعریض باند دوم بوئین زهرا به قزوین در نزدیکی
روستای محمد اباد و احداث دهنه دوم پل شاه
عباسی و اجرای پروژه دور برگردان و همچنین اصلاح و اجرای روکش در این محور را اغاز
نموده است که صاحب قلم تاکید کرده بود اجرای این پروژه ها نسبت به پروژه دو بانده شدن محور
دانسفهان به رحیم اباد از اهمیت و اولویت پائین تری قرارداشتند
اجرای پروژه دهنه دوم پل شاه عباسی که در مراحل پایانی قراردارد
مهندس جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر به طور غیر مستقیم موضوع مقاله را مورد توجه قرارداده است وبا
بیان اینکه (( این محور شریانی، ( سه راهی بوئین زهرا ، دانسفهان به رحیم اباد )
ترافیک عبوری از جنوب کشور را از طریق ساوه به بوئین زهرا و از آن جا به سمت
قزوین و شمال کشور و شمال غرب هدایت میکند.)) بر اهمیت این
محور صحه گذاشته و ادامه داده است (( با توجه به مطالبات پیمانکار این پروژه و
همچنین برآورد اعتبار انجام شده، برای تکمیل عملیات تعریض و بهسازی محور بویین
زهرا- دانسفهان- رحیم آباد، نیاز به ۱۰۵ میلیارد ریال می باشد که در صورت تامین،
روند انجام عملیات اجرایی پروژه شتاب گرفته و به امید خدا به صورت کامل بهرهبرداری
خواهد رسید.))
اتمام پروژه تعریض بخشی از بانده دوم بوئین زهرا به قزوین
اما سئوالی که همچنان در گفتگوو پاسخ قزوینیان بی پاسخ مانده است این می باشد که معیار و ملاک تعیین اولویت های اداره کل راه و مسکن استان قزوین برای اجرای پروژهای جدید چه هست ؟ و چرا با وجود نیمه کاره بودن پروه مهم و حیاتی دوبانده شدن دانسفهان به رحیم اباد در شهرستان بوئین زهرا پروژه های جدید شروع شده و بخشی نیز به اتمام رسیده و بخش دیگری نیز در مراحل پایانی قراردارد
یک
منبع مطلع میزان اعتبار هزینه و پیش بینی
شده برای سه پروژه یاد شده را بیش از 200
میلیار ریال اعلام کرد این در حالی است که
بر اساس گفته قزوینیان برای ادامه و تکمیل پروژه دو بانده شدن محور دانسفهان به
رحیم اباد با اهمیت به مراتب بالاتر از پروژه های اجرا شده در محور بوئین زهرا به
قزوین ، به 105 میلیارد ریال اعتبار مورد
نیاز است
اجرای پروژه دور برگردان در محور بوئین زهرا به قزوین
قطعا اگر اعتبارات پروژه های جدید که در اولویت های بعدی قراردارند به پروژه دوبانده شدن دانسفهان به رحیم اباد تخصیص پیدا می کرد شاید این پروژه هم بر اساس زمان بندی تعیین شده بر روی تابلو به اتمام می رسید و تعدادی از هموطنان در این محور جان خود را از دست نمی دادند
بی شک یکی از موئلفه های مدیران موفق مدیریت منابع و اعتبارات در هنگام کمبود منابع و اعتبارات و هدایت منابع و اعتبارات به پروژه های اولویت دار و مهم است که به نظر می رسد این مهم در استان مورد غفلت قرار گرفته است
در افکار عمومی
پر ترافیک بودن ، خطرناک و مرگ بار
بودن محور ، دو بانده شدن محور های
دو طرفه ، حادثه خیز بودن و .....
می تواند معیار اصلی برای مدیران جهت اجرای پروژه جدید باشد حال سئوال
این است که ایا مدیریت استان و اداره کل راه و شهر سازی بر اساس نگاه کارشناسی ،
مصلحت و ضرورت های مهم و فوری تر پروژه های جدیدی را اغاز کرده
است که مردم از انها بی خبر هستند
ایا مسائل و امور دیگری از جمله ....... در تعیین اولویت مسئولان نقش دارد ؟ فعلا بگذریم
متن گفتگویی قزوینیان
مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی قزوین:
تکمیل محور دانسفهان- رحیم آباد نیازمند ۱۰۵میلیارد ریال اعتبار است
قزوین- مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی قزوین گفت: تکمیل پروژه ۴ خطه کردن محور بوئین زهرا به دانسفهان و رحیم آباد بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات ساخت پروژه تعریض و بهسازی « چهار خطه کردن»محور بویین زهرا - دانسفهان- رحیم آباد به طول ۵۶ کیلومتر در سالهای گذشته توسط این اداره کل آغاز شده و با وجود کمبود شدید اعتبارات عمرانی عملیات آن متوقف نبوده است.
قزوینیان با اشاره به اهمیت مسیر و ترافیک عبوری قابل توجه از آن افزود: این محور شریانی، ترافیک عبوری از جنوب کشور را از طریق ساوه به بوئین زهرا و از آن جا به سمت قزوین و شمال کشور و شمال غرب هدایت میکند.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده و فعالیت مداوم، عملیات تعریض و بهسازی محور بویین زهرا – دانسفهان به طول ۲۶.۵ کیلومتر در سالهای گذشته تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
قزوینیان تاکید کرد: اجرای این پروژه موجب افزایش بیشتر ایمنی جاده و کاهش چشمگیر سوانح رانندگی شده و فرآیند تسهیل در عبور و مرور را برای مسافران به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه طول بخش باقیمانده ی پروژه از دانسفهان به سمت رحیم آباد ۲۸ کیلومتر می باشد تصریح کرد: از این مقدار نیز ۵ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و مابقی آن هم در دست اقدام است.
قزوینیان با اشاره به کمبود اعتبار برای اجرای عملیات راهسازی عنوان کرد: با توجه به مطالبات پیمانکار این پروژه و همچنین برآورد اعتبار انجام شده، برای تکمیل عملیات تعریض و بهسازی محور بویین زهرا- دانسفهان- رحیم آباد، نیاز به ۱۰۵ میلیارد ریال می باشد که در صورت تامین، روند انجام عملیات اجرایی پروژه شتاب گرفته و به امید خدا به صورت کامل بهرهبرداری خواهد رسید.