باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

حجت اسلام و المسلمین علیخانی :

سخنان تنفرآمیز ترامپ وحدت ، انسجام و همدلی مردم و  تمام جریانات سیاسی ایران را بیشتر کرد.

 

 

علیخانی گفت : سخنان ترامپ در حد و شان یک رییس جمهور نبود؛  بلکه مشتی فحاشی ، تهمت ، و ادعا های واهی و غیر واقعی بود.ضمن اینکه سخنان تنفر آمیز ترامپ موجب وحدت ، انسجام و همدلی بیشتر تمام جریانات سیاسی و مردم ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیخانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با ولی اله حسین زاده خبرنگار ما  با اشاره به سخنان ترامپ رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: سخنان تهمت آمیز ، واهی و غیر واقعی ترامپ بر علیه کشور و ملت ایران ، اولین آسیب را به مردم آمریکا وارد کرد چرا که شاید در اذهان بسیاری از مردم جهان این تصور وجود داشت که کشور آمریکا کشوری متمدن است و رییس جمهور چنین کشوری باید فردی با تجربه و برخودار از حداقل سیاست و ادب  باشد اما ادبیات  وسخنان سخفیف  ترامپ بنابر گفته خانم کلینتون مردم آمریکا را تحقیر کرد .

وی افزود : ترامپ تندوری تعدادی از روسای جمهور کشورهای مختلف را در اذهان عمومی جهان زده کرد البته ترامپ از نظر گزافه گویی ، بی اخلاقی و بدون حساب و کتاب سخن گفتن بسیاری از روسای جمهور تندرو جهان را روسفید کرد.

حجت اسلام و المسلمین علیخانی خاطرنشان کرد : ترامپ قصد داشت که با سخنرانی خود افکار عمومی جهان را بر علیه ملت و کشور ایران بسیج کند که خوشبختانه کاملا بر عکس شد و امروز افکار عمومی جهان و حتی کشورهای  اروپایی و بسیاری از دولتمردان کشور های دیگر نسبت به سخنان بی اساس ترامپ موضع منفی اتخاذ کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : ترامپ در سخنان خود خلیج فارس را که بر اساس اسناد تاریخی و بین الملی و حتی اسناد ارتش و تمامی  روسای جمهور قبلی آمریکا خلیج فارس بوده است ،  برای دلخوشی برخی از سران کشور های منطقه خلیج عربی نام برد  که همین حماقت باعث شد تنفر ملت ایران از ترامپ بیشتر شود.

حجت اسلام و المسلمین علیخانی در بخش دیگری از سخنان گفت : در مجموع سخنان ترامپ در حد و شان یک رییس جمهور نبود؛  بلکه مشتی فحاشی ، تهمت ، و ادعا های واهی و غیر واقعی بود.

وی عنوان کرد : سخنان تنفر آمیز ترامپ موجب وحدت ، انسجام و همدلی بیشتر تمام جریانات سیاسی و مردم ایران شد.

نماینده سابق مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای اولین بار کشورهای  اروپایی در مقابل رییس جمهور آمریکا موضع مخالف اتخاذ کردند  و بر باقی ماندن برجام  تاکید کردند و حتی خانم موگرینی یادآور شد که برجام یک توافق و سند بین الملی  است که به تصویب شورای امنیت رسید و رییس جمهور آمریکا نمی تواند به تنهایی آن را برهم بزند.

وی افزود : حتی بسیاری از مقامات قبلی و فعلی آمریکا نیز نسبت به سیاست ، مواضع و رویکرد ضد برجامی ترامپ انتقاد دارند و به وی هشدار داده اند که خروج امریکا از برجام موجب انزوای بیشتر آمریکا می گردد همچنین با توجه به اینکه ترامپ تصمیم گیری  در خصوص برجام را به کنگره محول کرده است  ؛ کنگره آمریکا  نمی تواند برجام را لغو کند چرا که تمامی طرف ها ی برجام  بر اجرای کامل آن تاکید دارند .



حجت الاسلام و المسلمین علیخانی بیان داشت : البته کنگره آمریکا تلاش دارد با مطرح کردن برخی از موضوعات دیگر فشارهای جدیدی را بر کشورو ملت  ایران تحمیل کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  در خصوص موضع ترامپ جهت اعمال  تحریم های جدید بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت :  اولا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی مردمی و انقلابی مورد حمایت کامل مسئولان نظام و مردم  است و مسئولان کشور نشان داده اند که در خصوص تقویت حوزه دفاعی مصمم هستند  و در این خصوص از کسی اجازه نمی گیرند .

وی بیان داشت : ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ها ی سال است که به انواع تحریم های  آمریکا عادت کرده اند و تحریم های جدید موضوع تازه ای نیست.   

نماینده سابق مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مجدد مبنی  بر اینکه سخنان و موضع گیری ترامپ ملت و تمامی گروهای سیاسی کشور را منسجم  ومتحدتر کرد خاطرنشان ساخت : متاسفانه عده ای اندکی در کشور  که  همه امور و مسائل ملی را با نگاه سیاسی و گروهی ارزیابی و مورد قضاوت قرار می دهند  و همیشه با  بهانه های مختلف رییس جمهور و دولت را تخریب می کنند  به جای اینکه دشمنان را تقبیح کنند به تخریب دولت و رییس جمهور مشغول هستند.

  حجت الاسلام و المسلمین علیخانی  با  بیان اینکه دلیل اصلی ناراحتی این گروه اندک  از مخالفان برجام  این است که چرا دولت دکتر روحانی موضوع  مهم و حساس هسته ای را به سرانجام رسانده است  اظهار کرد : انسان تاسف می خورد که دیدگاه و مواضع این افراد معدود با سخنان و مواضع ترامپ ، اسرائیل و عربستان همسو شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۲۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی