باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
تکمیل طرحهای نیمه تمام در شهرداری ها در اولویت باشد

مدیرکل دفتر شهری استانداری قزوین گفت: شهرداری ها باید برنامه محور باشند و به جای آغاز طرح های جدید، تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

 مصطفی صالحی مدیرکل جدید دفتر امور شهری استانداری قزوین در جلسه شورای همیاری شهرداری های استان اظهارداشت: شهرداریهای کوچک امروز با مشکلات مالی جدی مواجهند و باید از حمایت دولتی برخوردار باشند تا ادامه کار دهند.

وی بیان کرد: حضور خوب شهرداری های استان در نمایشگاه توانمندی های چهل ساله انقلاب از کارهای خوبی بود که توانست بخشی از عملکردها را به نمایش بگذارد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: در سال ۹۵ اعتبارات ارزش افزوده شهرداری های استان ۸۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: در سال گذشته سهم ارزش افزوده شهرداری ها به ۸۶۰ میلیارد تومان رسید که با سه درصد افزایش روبرو بودیم و امسال در مدت ۱۰ ماه این میزان با ۵ درصد افزایش به ۱۹۶ میلیارد تومان رسیده است.

صالحی یادآورشد: از محل بندهای بودجه ۴۵ میلیارد تومان از محل سوخت و سایر فصول به شهرداری ها اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع پروانه ساخت در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشتیم.

وی گفت: امسال حدود ۹۰۰ هزار مترمربع پروانه ساختمانی در استان صادر شده که کاهش آن به منابع مالی شهرداری ها آسیب جدی وارد کرده است.

صالحی افزود: در سال جاری همچنین بند «واو» و سایر فصول هم در بودجه حذف شد و هزینه های زیادی را به شهرداری ها تحمیل کرد.

شهرداری ها برنامه محور باشند

وی اظهارداشت: شهرداران باید برنامه محور باشند و تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت کار خود قرار دهند و هیچ پروژه جدیدی را نیز آغاز نکنند.

صالحی افزود: اگر با تدبیری و برنامه جلو نرویم با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد لذا لازم است با اولویت بندی طرح ها به گونه ای رفتار کنیم تا کارها متوقف نشود.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اظهارداشت: در بودجه سال آینده با محدودیت هایی روبرو هستیم لذا انتظار می رود شهرداران در هزینه ها صرفه جویی و مدیریت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.    

صالحی یادآورشد: در خصوص ساماندهی نیروها ضمن خوددداری از بکارگیری نیروهای غیرمتخصص لازم است از افراد متخصص فقط در شرایط واقعا ضروری استفاده شود تا هزینه هایی به دستگاه تحمیل نشود.

وی گفت: آموزش نیروها از دغدغه ها مدیریت شهری است و با استفاده از دیدگاه شهرداران برای دوره های ضروری برنامه ریزی خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: برای ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد آمادگی داریم با ایجاد مکانی در یکی از شهرستانها هزینه لازم را نیز پرداخت کنیم.

هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین هم گزارشی از وضعیت درآمدی، هزینه های جاری و طرح های عمرانی اجرا شده ارائه کرد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی