باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

تصاویری از آغازین روزهای اشغال فلسطین که برای اولین بار منتشر شده است+ تصاویر

 
 

هفتاد و دومین سالروز نکبت فلسطین(اشغال فلسطین) با شیوع ویروس کرونا همراه شده و همین موضوع فلسطینی ها را واداشته تا این مناسبت را در فضای مجازی گرامی بدارند.

 فلسطینی ها هرساله در پانزدهم مارس(۲۶ اردیبهشت)، این روز را از طریق برگزاری فعالیت هایی که بیانگر پایبندی آنها نسبت به بازگشت به سرزمین غصب شده خود است، گرامی می دارند.

به همین مناسبت، سایت «Redfish» در صفحه خود در فسیبوک،  برای نخستین بار صحنه ها و تصاویری که در دوران نکبت ثبت شده را منتشر کرده است؛ تصاویری که درد و رنج فلسطینیان، مردان و زنان و کودکان فسطینی را در آن برهه از تاریخ فلسطین به تصویر کشیده است.

در زیر این عکس ها نوشته شده است که در دوران نکبت، حدود ۷۵۰ هزار تا یک میلیون نفر از سرزمین خود در فلسطین آواره شدند و مجبور شدند خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

با این حال هنوز بسیاری از فلسطینیان کلید خانه های آن زمان خود را دارند و به امید بازگشت به سرزمین غصب شده و خانه هایی که از آن بیرون شده اند، آنها را به گردن انداخته اند.

در آن دوره سخت، خانوارهای فلسطینی به کشورهای همسایه  و مناطقی نظیر سوریه، اردن، مصر، کرانه باختری و نوار غزه فرار کردند و در سراسر جهان آواره شدند اما با این حال هر ساله تاکید می کنند که این سالروز دردناک، هرگز در وجدان فلسطینیان پاک نخواهد شد و حق بازگشت برای فرزندان فلسطین محفوظ است.

فلسطینی ها به عملیات اشغال فلسطین و آوارگی از سرزمین هایشان در سال ۱۹۴۸ میلادی که باعث کشته شدن هزاران فلسطینی و تخریب صدهاشهر و روستا توسط گروهک های مسلحانه صهیونیست شد، «نکبت» می گویند؛ این اتفاق زمانی افتاد که صهیونیست ها از تشکیل دولت موهوم اسرائیل سخن به میان آوردند.

روند اشغالگری های اسرائیل هنوز هم ادامه دارد و اینبار نتانیاهو به همراه بنی گانتس که  ائتلاف تشکیل داده اند، سودای الحاق کرانه باختری را در سر می پرورانند.

در زیر تصاویر این مصیبت را که از سوی سایت مذکور منتشر شده می بینیم:

 

شفقنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی