باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
رسانه ها باید از اعتبارات فرهنگی کشور سهمی داشته باشند

سرپرست خبرگزاری مهر استان قزوین گفت: رسانه های گروهی به عنوان تاثیرگذار ترین ابزار فرهنگی باید از اعتبارات بخش فرهنگی کشور سهمی خوبی داشته باشند تا به رسالت حرفه ای خود عمل کنند.

 محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان خود روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر از تلاش این رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار محمدرضا جباری گفت: عدالت رسانه‌ای و حمایت توأم با تکریم خبرنگاران فعال باید از سوی اداره ارشاد به عنوان متولی امور خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: عدالت رسانه‌ای به معنای نگاه یکسان و یا حمایت مساوی نیست بلکه عدالت ایجاب می‌کند هر رسانه به میزان حضورش در رویدادها، تعداد تولید خبر، گزارش و گفتگو، میزان تأثیرگذاری و استمرار در فعالیت‌ها و نیز نقش آن در توسعه استان، انعکاس مشکلات و ر ضایت مخاطب مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.

جباری تصریح کرد: امروز شرایط عرصه خبر به گونه‌ای سخت و طاقت فرسا شده که به راستی تنها کسانی در این عرصه مانده اند که عشق و علاقه و رسالت حرفه‌ای را بر سایر مسائل ترجیح داده اند اما این خود گذشتگی را کمتر مسئولی تشخیص می‌دهد.

وی گفت: مدیران ارشد استان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه خود به رسانه‌های حرفه‌ای و تلاش گر را تغییر دهند و در یک تعامل دو سویه با حفظ کرامت خبرنگاران و فعالان رسانه، حمایت از رسانه‌ها و فعالان این عرصه را که برخی شاید دیده هم نشوند را در دستور کار خود قرار دهند.

سرپرست خبرگزاری مهر در ادامه یادآور شد: امروزه اگر رسانه‌ای تیتر منفی و جنجالی از یک دستگاه یا مدیر منتشر کند بسرعت دیده می‌شود و متأسفانه برخی اوقات مدیران ضعیف حاضر می‌شوند تسلیم خواسته برخی سودجویان شوند در حالی که اگر رسانه‌ای حرفه‌ای و اخلاق مدارانه حرکت کرده و با اطلاع رسانی مناسب و انتقاد سازنده به مدیریت‌ها کمک کند هرگز حمایت نشده و یا شاید دیده هم نشود و این کار وظیفه تلقی شود.

وی بیان کرد: البته برخی مدیران و مسئولان روابط عمومی با کار حرفه‌ای خبر آشنا هستند و در کلام قدردان خبرنگاران خوب و فعال و دلسوز هستند اما این رویکرد همگانی نیست.

رسانه‌ها باید از اعتبارات فرهنگی برخوردار شوند

جباری تصریح کرد: حمایت از رسانه‌ها باید مدون و هدفمند و با حفظ کرامت رسانه‌ها باشد تا کسی وامدار مدیر نشود و به نظر می‌رسد مهمترین کسانی که می‌توانند به این مهم جامه عمل بخشند نمایندگان مجلس و اداره ارشاد است.

وی یادآور شد: امروزه بدون حضور رسانه‌ها هیچ مدیری موفق نخواهد بود و هیچ عملکردی نمود نخواهد داشت و تأثیرگذار ترین افراد در عرصه فرهنگی همین خبرنگاران و رسانه‌ها هستند اما متأسفانه فقط رسانه ملی (علیرغم داشتن اعتبارات دولتی) از یک بند قانونی برخوردار شده و می‌تواند سهم دیگری از اعتبارات را از آن خود کند ولی سایر رسانه‌ها هیچ سهمی از اعتبارات فرهنگی استان و کشور ندارند و این بی عدالتی باید برطرف شود.

سرپرست خبرگزاری مهر استان قزوین بیان کرد: این پیشنهاد را به نمایندگان جدید مجلس بویژه لطف الله سیاهکلی که مدیری رسانه‌ای است منتقل خواهیم کرد تا در بودجه‌های فرهنگی حتماً سهمی برای رسانه‌های مکتوب و مجازی به صورت سالانه در نظر بگیرند تا بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد.

جباری با تقدیر از رویکرد خوب فرهنگی مدیرکل ارشاد گفت: از شما انتظار داریم برای حمایت از رسانه‌هایی که دچار چالش مالی و حقوقی می‌شوند و نیز برخورد با کسانی که در فضای مجازی بی محابا خدمات فعالان اخلاق مدار را زیر سوال می‌برند اقدام مقتضی صورت گیرد تا مسیر حرکت رسانه‌ها به سمت همدلی و تقویت اتحاد و انسجام و رسالت کاری و حرفه‌ای و حل مشکلات استانی باشد.

وی گفت: امیدواریم برای حمایت از رسانه‌هایی که در دوران انتشار ویروس کرونا تعطیل شده یا حق التحریر آنها دچار نقصان شده تدبیری منطقی اتخاذ شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی