باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
یک درصد معتادان استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: یک درصد معتادان استان قزوین را بانوان تشکیل می‌دهند.

اردشیر صفاپور  با یادآوری اینکه پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سراسر جهان است اظهار داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر حساسیت و اهتمام ویژه دارد و در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد ویژه برنامه‌های برای گرامیداشت این روز در سطح کشور از جمله استان قزوین پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: همزمان با هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر ده‌ها برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و … در سطح استان قزوین برگزار می‌شود.

صفاپور بیان کرد: ویژگی برنامه‌های سالجاری هفته مبارزه با مواد مخدر با سال‌های قبل این است که بخش زیادی از برنامه‌ها با توجه به ویروس کرونا که مجدد در این روزها روند صعودی گرفته است در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی فرمانداران استان در خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تبلیغات محیطی با نصب بنرهای آموزشی در سطح شهرهای استان بخصوص مرکز استان با همکاری شهرداری‌ها، برگزاری مسابقه در صدا و سیمای استان بخش دیگری از برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر است.

صفاپور در خصوص شعار امسال هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: شعار ما این است که برای مقابله با مواد مخدر باید یاریگر همدیگر باشیم.

کشف ۲۷۵۰ کیلو انواع مواد مخدر در قزوین

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین تاکید کرد: در سال ۹۸ با تلاش بی وقفه پلیس مواد مخدر ۲۷۵۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در موضوع مواد مخدر در اولویت برنامه‌های ستاد پیشگیری است گفت: در سطح استان قزوین ۴۵ سازمان مردم نهاد فعالیت دارند که در حوزه درمان ۲۷ مرکز و در بخش پیشگیری نیز ۱۸ مرکز مردم نهاد فعالیت می‌کنند.

راه اندازی دو مرکز ماده ۱۶ در قزوین

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در ادامه از راه اندازی دو مرکز ماده ۱۶ در استان قزوین خبر داد و گفت: دو مرکز ماده ۱۶ به زودی با مسئولیت و حمایت سپاه صاحب الامر (عج) استان و معاونت اجتماعی سپاه استان برای برادران و خواهران راه اندازی می‌شود که راه اندازی این مراکز که با پشتیبانی استاندار انجام می‌گیرد گام بسیار مهمی در درمان اعتیاد در سطح استان قزوین است.

صفار پور سپس تعداد مراکز ترک اعتیاد استان قزوین را ۱۱۸ مرکز اعلام داشت و بیان کرد: در مجموع ۲۰ هزار معتاد به این مراکز برای درمان و دریافت داروهای مورد نظر مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خط تماس ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد است که کارشناسان در این مرکز آماده ارائه مشاوره به معتادان و خانواد ه ها در زمینه اعتیاد هستند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: در استان ۲۰ کمپ ترک اعتیاد با مدیریت بخش خصوصی فعالیت دارند که غالب مراجعه کنندگان به این کمپ‌ها خود معرف و دارای حامی هستند البته با توجه به تأکیدات استاندار مقرر شد برای نظارت بیشتر و افزایش کارایی صدور مجوز این مراکز ابتدا در کار گروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرند و اگر صلاحیت ماکنی و مدیریت این کمپ‌ها مورد تائید قرار گرفت سپس سازمان بهزیستی اقدام به صدور مجوز و فعالیت کند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در خصوص اعتیاد زنان در استان گفت: در مجموع تعداد زنان معتاد در استان یک درصد جمعیت ۲۰ هزار معتاد استان را تشکیل می‌دهند که البته با توجه به نقش مهم و حساس بانوان در تشکیل خانواده و جامعه همین یک درصد هم آمار زیادی است که برنامه‌های آموزشی برای کاستن تعداد معتادان خانم در دست اجرا داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اعتیاد سه چالش مهم داریم بیان کرد: کاهش سن اعتیاد، مصرف مواد صنعتی و شیوع اعتیاد زنان سه چالش مهم حوزه اعتیاد استان است.

صفارپور ادامه داد: ما انتظار داریم که تمام دستگاه‌ها بخصوص اصحاب رسانه در جهت آگاهی سازی مردم بخصوص جوانان از مضرات استفاده از مواد مخدر فعالیت داشته باشند.

فعالیت ۱۴ منطقه آموزش و پرورش قزوین در کانون یاری‌گران زندگی

وی با اعلام اینکه با همکاری آموزش و پرورش در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان، کانون یاری‌گران زندگی تشکیل شده است خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰ درصد مدارس استان تحت این طرح قرار گرفتند و امسال قرار است ۶۰ درصد و سال آینده با توجه به پیش بینی‌ها ۱۰۰ درصد مدارس استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

این مسئول با اشاره به اقدامات متنوع برای مقابله با مواد مخدر در استان گفت: واقعیت این است که خروجی و نتایج اقدامات آموزشی و فرهنگی زمان بر است لذا نتایج بخشی از این اقدامات در آینده مشخص می‌شود اما در مجموع با اقدامات انجام شده توانسته ایم روند افزایش اعتیاد را تا حدودی کم و مهار کنیم.

زنگ خطر اعتیاد در مدارس استان

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: زنگ خطر اعتیاد در مدارس سطح استان قزوین به صدا درآمده و باید والدین بیشتر هوشیار باشند.

صفارپور اظهار کرد: در مجموع متوسط سن اعتیاد در استان قزوین ۳۵ سال است و بیشترین مصرف مواد مخدر سنتی است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر در استان ۱۳ شهید تقدیم شده است یادآور شد: در سال گذشته در راه مبارزه با مواد مخدر یکی از نیروهای انتظامی به درجه جانبازی رسیدند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی