حجت الاسلام نورالله قدرتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل سالن کنفرانس دادگستری قزوین برگزار شد با تقدیر از حضور مردم در انتخابات

اظهارداشت: امپراتوری رسانه ای دشمن همه امکانات خود را به کار گرفت تا نگذارند حضور باشکوهی در این دوره از انتخابات صورت گیرد اما با درایت مردم شکست خوردند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی علیرغم ظاهر زیبا و اقتصادی و قدرتمند اما همچنان زیر سلطه استعمارگران قرار دارند و حتی کشورهای اروپایی در تصمیم گیری زیر سیطره دیگرانند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در چهار دهه گذشته اقدامات خوبی در عرصه های مختلف انجام شده اما انقلاب به ما هویت داد و باور کردیم که می توانیم در مقابل ارقدرتها بایستیم و از حق خود دفاع کنیم.

 

image_2021_6_21-16_15_44_866_sRp

نگاه سیاسی بر سایر امور غالب بوده است

 

وی بیان کرد: متاسفانه در طول همه دولتها یک نگاه سیاسی در اجرا حاکم بوده و این رویکرد موجب شده عملکردها زیر سایه سیاست کم رنگ و یا پر رنگ شود و همه ظرفیت ها به سمت خدمت سوق داده نشده و در بخش اقتصاد دچار خسران شویم. 

تغییر در اجرا نیازمند حضور مردم است

قدرتی اضافه کرد: به هر حال ما در هر چند سال نیازمند تغییر و تحول در سیاست ها، مدیریت ها، رویکردها هستیم و این تغییر بدون حضور مردم در صحنه انتخابات محقق نمی شود و اگر مردم نخواهند کاری نمی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در 28 خرداد مردم بار دیگر به صحنه آمدند و در تعیین رئیس جمهور و منتخبان شورا وارد میدان شدند و نقشه مستکبران را خنثی کردند و بدون تردید مهمترین پیروز انتخابات فقط« مردم» هستند.

وی با اشاره به کاهش میزان مشارکت نسبت به دوره های قبل گفت: به هر حال با وجود ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و عملکرد ضعیف برخی مدیران کاهش مشارکت طبیعی است اما باید اذعان کرد در اکثر کشورهای مدعی دموکراسی و اروپایی همواره میزان مشارکت 40 تا 60 درصد است و با درنظر گرفتن همه عوامل باید این حضور را قابل توجه و ارزشمند بدانیم.

image_2021_6_21-16_16_32_799_iV3

رسانه ها همراه دولت باشند/ منتقد سازنده باشید

قدرتی در ادامه به نقش رسانه ها در انعکاس مشکلات به مسئولان اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویای مردم باشند و با بیان مشکلات و چالش ها و نقد سازنده در واقع کمک دولت باشند تا مشکلات سریعتر حل شود و امیدواریم رئیس جمهور هم به وعده های خود عمل کند.

آزادسازی 34 هکتار حریم رودخانه ها

رئیس کل دادگستری استان قزوین از دفاع از حقوق عامه هم خبرداد و اظهارداشت: صیانت از باغستان، منابع طبیعی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی، آزاد سازی حریم تعرض شده رودخانه ها از رویکردهای دستگاه قضایی است که با جدیت دنبال می شود.

قدرتی بیان کرد: آزادسازی 34 هکتار از حریم رودخانه ها، 36 هکتار لایروبی، ساماندهی سایت پسماند محمدآباد، از کارهای انجام شده است.

شوراهای حل اختلاف به سمت احکام سازشی حرکت خواهند کرد

وی در خصوص فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز گفت: احکام این شعب در بخش های «سازشی» و «حکمی» است اما باید همه احکام و فعالیتها فقط در مسیر صلح و سازش باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در سال 98 میزان پرونده های سازشی 28 درصد و در سال گذشته این تعداد به 34 درصد رسید که باید تلاش کنیم همه پرونده ها به صلح برسد.

وی از فعالیت 107 شعبه حل اختلاف در استان هم خبرداد و اظهارداشت: 33 شعبه صلح و سازش و 77 شعبه حکمی است و بیش از 850 نفر در این شعب فعالیت می کنند.

7 پرونده قتل مصالحه شد

قدرتی اضافه کرد: گاهی اوقات برای جلب نظر شاکیان زمان زیادی لازم است اما در سال قبل 7 فقره پرونده قتل از قصاص به دیه تغییر کرد و با سازش توانستیم این موارد را به مصالحه برسانیم.   

1616569570381893896 (1)

استفاده از 472 پابند الکترونیک

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: برای کاهش آمار زندانیان ضمن استفاده از مجازات جایگزین از پابند الکترونیک هم استفاده کردیم.

وی اظهارداشت: در مدت 4 سال گذشته 472 نفر از پابند الکترونیک استفاده کرده و از زندان خارج شدند و در حال حاضر 132 زندانی با استفاده از پابند از جمع آمار محبوسان استان خارج شده اند.

قدرتی با تقدیر از تلاش رسانه ها در اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم نقش آنها را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر و انکار ناپذیر دانست.

برنا