کمال الدین سیادهنی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این هفته کلنگ ساخت بیمارستان بخش خصوصی در ناحیه شهری مهرگان به زمین زده شد تا نیازهای آینده درمانی این منطقه برطرف شود.

 

وی بیان کرد: بیش از 12 هزار متر زمین در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا یک بیمارستان تخصصی ساخته شود که ما هم باور داریم در شرایطی که دولت قادر به اجرای پروژه های سنگین نیست حتما باید بخش خصوصی ورود کند اما بهتر است در توزیع پروژه ها به بافت منطقه و وضعیت معیشت مردم هم توجه شود.

سیادهنی تصریح کرد: در ناحیه شهری مهرگان بزرگترین پروژه مسکن مهر اجرا شده و اکثر مردم این منطقه با درآمدهای بسیار کم و طبقه ضعیف جامعه هستند و بدون تردید در بخش خدمات درمانی فقط می توانند با تعرفه دولتی خدمات بگیرند و امکان استفاده از بیمارستان خصوصی را ندارند.

image_2021_7_5-19_57_13_384_qrm

 

عضو شورای شهر محمدیه یادآورشد: این مشکل برای بیمارستان خیریه رحیمیان در الوند نیز رخ داد و از زمانی که تعرفه خصوصی در این بیمارستان محاسبه شد مردم الوند به آن مراجعه نکردند و هم بیمارستان دچار بحران شد و هم مردم با خلاء خدمات درمانی مواجه شدند.

وی بیان کرد: اولا باید به مردم بدرستی اطلاع رسانی کنیم و با آنها صادق باشیم چون شنیده شده برخی از بیمارستان دکتر شکرزاده به عنوان بیمارستان خیر ساز نام می برند که این موضوع صحت ندارد بلکه بخش خصوصی با هدف احداث بیمارستانی مدرن و تخصصی البته با تعرفه های بخش خصوصی که بتواند به سود منطقی برسد این بیمارستان را احداث خواهد کرد.

 

سیادهنی تصریح کرد: اصلا نمی خواهیم حضور سرمایه گذار را زیر سوال ببریم اما باید از امروز تکلیف خدمات دهی این بیمارستان مشخص شود و اگر زمین دولتی واگذار شده قرار نیست چند سال دیگر هزینه های سنگین درمانی با تعرفه خصوصی از مردم ضعیف منطقه دریافت شود.

وی اظهار داشت: نمی دانیم پشت پرده آیا خبرهایی هست یا نه اما از دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولان سوال می کنیم این بیمارستان قرار است با چه تعرفه ای خدمات درمانی ارائه کند؟.

عضو شورای شهر محمدیه بیان کرد: امروز شهرداری و شورا و راه و شهرسازی تسهیلات مناسب را برای حضور بخش خصوصی مهیا کرده اند اما باید با سرمایه گذار شرط گذاشت حتما بخشی از خدمات را به ساکنان محمدیه و مهرگان با تعرفه دولتی ارائه کند و اگر امروز این شرط تعیین نشود فردا قادر به پاسخگویی به مردم کم درآمد نخواهیم بود و باید ساکنان به مراکز دولتی برای درمان مراجعه کنند.

محمدیه 3

سیادهنی یادآورشد: امیدواریم وضعیت این بیمارستان و نحوه خدمت رسانی آن را برای مردم مشخص کنیم چون امروز همه امید بسته اند که این بیمارستان با تعرفه مناسب دولتی خدمات پزشکی ارائه خواهد کرد و اگر نگرانی ها برطرف شود اتفاق مبارکی است و می تواند به توسعه شهری نیز کمک کند.

برنا