باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آقای استاندار مواظب گزارش و آمار های سیاه و سفید باشید

این روز ها  دفتر استاندار قزوین از هر زمان دیگری برای تعیین وقت ملاقات مدیران شلوغ تر است و بر اساس رویه استانداران گذشته علایی در حال دریافت گزارش و آمار های مدیران دستگاه های مختلف از ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف است.

تغییر بیش از 95درصد مدیران دولت گذشته در دستگاه های مختلف قطعی شده است وشروع تغییرات در معاونت های استانداری نشان از رویکرد و کیفیت تغییرات بعدی مدیران استان در بخش های مختلف دارد ؛ و آنچه که دولت مردان در خصوص غیر سیاسی بودن تغییرات و حفظ مدیران متعهد و کارآمد در تربیون های رسمی بیان می شود با واقعیت ها وعملکردها متفاوت است.   

چکش کاری لیست گزینه های مدیران دستگاه های مختلف استان در جلسات محفلی و غیر رسمی روبه اتمام است و لیست بلند بالای از سوی حامیان دولت که خود را در شکل گیری دولت ذینفع و ذی حق می دانند به استاندار ارایه شده است و شاید هم در خصوص سهم انتخاب مدیران برای هر یک از طرفین توافق حاصل شده است و به نظر می رسد حتی عرصه برای استاندار در خصوص حفظ برخی از مدیران بخش های کاملا تخصصی و غیر سیاسی تنگ و سخت شده است.

معهذا شنیده شده  تعدادی از مدیران در دیدار با استاندار تلاش دارند با ارایه گزارش های غیر واقعی  و آمار سازی ، برخی از واقعیت ،  ضعف و مشکلات حوزه مسئولیت خود را از استاندار پنهان نگه دارند تا شاید امیدی بر ادامه مدیریتشان وجود داشته باشد ؛ که قطعا این تصور امیدی واهی است چرا که همانگونه که بیان شد لیست مدیران جدید استان تعیین و نهایی شده است.

بنابراین شایسته است که مدیران دستگا های اجرایی استان در دیدار با استاندار واقعیت ها ، مشکلات و موانع را از نگاه کارشناسی هر چند تلخ و گزنده باشد به استاندار انتقال دهند تا استاندار بر اساس گزارش و آمار های واقعی تصمیم گیری داشته باشد.

البته امکان دارد که برخی از هواداران و حامیان دولت و به نوعی پدر خوانده های سیاسی استان نیز صرفا با جهت گیری سیاسی و بهره مندی از خوان گسترده دولت سیزدهم با بی انصافی و سیاه نمایی تمام عملکرد مدیران گذشته را وارونه و غیر واقعی به استاندار انتقال و گزارش دهند  لذا شایسته  نیست که برخی  آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها ی مغرضانه ، ساختگی و سیاه و سفید نشان دادن استاندار را فریب دهد.

همانگونه که آقای رییس جمهور تاکید دارد تصمیمات خود را محدود به گزارشات پشت میز و یک طرفه نمی کند نماینده عالی دولت سیزدهم در استان قزوین  با توجه به تجارب گذشته بدون توجه به آمار های اغراق آمیز و نادرست و یا سیاه نمایی از عملکرد مدیران بعد از فارغ شدن از دیدار مدیران با با بدنه کارشناسان و منتقدان منصف هر یک از دستگاه های اجرایی نشست و گفتگو داشته باشد تا با ارزیابی دقیق گزارشات موافقان و مخالفان تصمیم درست و مناسب که تامین کننده منافع مردم استان را داشته باشد اتخاذ نماید.

بی شک همانگونه که بارها و بار ها تاکید شده است با گذشت بیش از چهل سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اصرار بر رویه های نادرست گذشته در دولت های مختلف وادامه تصمیمات بر اساس آزمون و خطا و چیره شدن حواشی بر متن و اولویت قرار گرفتن منافع گروهی و فردی بر منافع مردم شایسته نظام نیست و قطعا ادامه این روند جز خسارت و از دست دادن فرصت های که به گفته مولا علی (ع ) چون ابر بهاری می گذرد ثمر دیگری به همراه نخواهد داشت .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۲۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی